1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ارسال ۱۳۵ هزار دستگاه از محصولات سایپا به عراق

ارسال ۱۳۵ هزار دستگاه از محصولات سایپا به عراق

8 تیر 1394
  • 2

گروه خودروسازی سایپا تا کنون ۱۳۵ هزار دستگاه از انواع محصولات خود را به عراق صادر نموده و از سال ۱۳۸۹ تا کنون رتبه اول فروش در این بازار را در اختیار داشته است.

وجود شبکه فروش و خدمات پس از فروش گسترده در کنار قیمت رقابتی و مصرف سوخت پایین محصولات سایپا موجب گردیده که استقبال گسترده ای از این خودروها بخصوص برای بکارگیری در ناوگان تاکسیرانی به عمل آید و به همین دلیل خودروی سایپا ۱۳۱ به ام الخبز (نان آور) ملقب گردیده است.

رانندگان تاکسی که مجبور به ارائه خدمات در خیابانهای پر دست انداز شهرهای عراق هستند به دلیل اطمینان از وجود قطعات یدکی و خدمات پس از فروش در دسترس و با قیمت رقابتی ترجیح می دهند از محصولات سایپا استفاده نمایند از سوی دیگر قدرت نقد شوندگی بالا باعث گردیده که مالکین محصولات سایپا در صورت نیاز بتوانند خودروی خود را در سریعترین زمان ممکن و با کمترین افت قیمت به فروش برسانند.

تولید محصولات سایپا در عراق به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم در این کشور بصورت تدریجی از مونتاژ ساده در سال ۸۹ آغاز و در سال ۹۲ به راه اندازی خط تولید محصولات سایپا منتج گردید که هم اکنون با ظرفیت تولید ۱۲۰ دستگاه در دو شیفت کاری مشغول به کار است و ادامه این روند با ساخت داخل نمودن برخی از قطعات در عراق در حال پیگیری میباشد .

قیمت فروش محصولات سایپا به مشتریان عراقی به دلیل نزدیکی فاصله با ایران و کثرت مسافرت زائرین ایرانی به عراق همواره مورد توجه بوده و سوالات و نظرات و خبرهایی در این خصوص مطرح شده و می شود که عموماً در بیان آنها دقت کافی وجود ندارد. لازم به ذکر است که هرگز در هیچ یک از بازارهای صادراتی قیمت فروش محصولات شرکت سایپا به مشتریان نهایی ،کمتر از قیمت فروش محصول مشابه در ایران نبوده است. به عنوان مثال قیمت فروش محصول سایپا ۱۳۱ به مشتری عراقی حدود ۱۰ هزار دلار (۳۳ میلیون تومان بر اساس قیمت فعلی دلار) می باشد. قابل توجه اینکه این خودروها براساس شرایط بازار عراق منطبق شده ا ند که به همین جهت قیمت تمام شده این خودروها به مراتب پایین تر از خودروهای تحویلی به بازار داخلی است.

اگرچه کشور عراق نیز مانند سایر کشورهای منطقه به دلیل کاهش قیمت نفت و کاهش ارزش دینار با رکود در بازار خودرو مواجه است اما در سال ۹۴ با ورود خودروی ساینا به جمع محصولات شرکت سایپا و همچنین افزایش ظرفیت خط تولید در عراق می توان به ادامه روند افزایش فروش محصولات سایپا در عراق امیدوار بود.



نظرات

  • امیدتویوتا امیدتویوتا (8 تیر 1394 ساعت 21:52)

    یعنی سایپا پراید تو عراق 33 میلیون میفروشه حتما با مانیتور لمسی و رادار تحویل میدین با دستگیره های طلایی چرا الکی میگید من خودم از عراقی ها سوال کردم 10 میلیون میخرند .اگه سایپا تو عراق همچین بازاری داشت الان پراید تو مملکت 40 میلیون بود شک نکنید.

  • حسین معمار حسین معمار (8 تیر 1394 ساعت 12:43)

    نهایتا 4 یا 5 تومن مید اونجا