1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. طراحی پلت فرم محصولات سایپا داخلی شد

طراحی پلت فرم محصولات سایپا داخلی شد

9 اسفند 1393
  • 1

سعید مدنی با بیان اینکه طراحی پلت‌فرم اس.پی ۱۰۰ برای خودروها در داخل کشور در سال‌های گذشته یک آرزوی دست‌نیافتنی بود، اظهار کرد: طراحی پلت‌فرم اس.پی ۱۰۰ برای خودروهای سایپا به‌صورت کامل در داخل کشور و توسط طراحان داخلی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت خودروسازی سایپا در فاز اول، سال ۱۳۹۵ پلت‌فرم اس.پی ۱۰۰ را بر روی دو دستگاه خودرو این شرکت پیاده خواهد کرد و در فاز دوم نیز این شرکت قصد دارد تا با استفاده از این پلت‌فرم دو دستگاه خودروی دیگر نیز تولید کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص ساخت و تولید پلت‌فرم اس.پی ۱۰۰ افزود: هر روز در ساخت و تولید این پلت‌فرم بیشتر به سمت بومی‌سازی خواهیم رفت و امیدواریم تا با تکیه ‌بر نیروهای داخلی به بومی‌سازی کامل در این زمینه برسیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین با اشاره به اینکه ساخت و تولید بعضی از قطعات در داخل کشور توجیه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: در هیچ شرکت خودروسازی در دنیا به‌دلیل توجیه اقتصادی تمام قطعات بومی‌سازی نمی‌شود و شرکت خودروسازی سایپا نیز در تلاش است تا با تکیه ‌بر مهندسان بومی به ۹۰ درصد بومی‌سازی در زمینه ساخت پلت‌فرم اس.پی ۱۰۰ برسد.

وی گفت: طراحان داخلی و بومی به‌طور کامل طرح این پلت‌فرم را طراحی کرده‌اند و قطعه‌سازان شرکت خودروسازی سایپا نیز در تلاش هستند تا با قطعه‌سازان داخلی در تماس باشند و دانش فنی ساخت و تولید قطعات خودرو را به ایران وارد کنند.

پلت‌فرم یا سکوی خودرو به مجموعه‌ای مشترک از طراحی، مهندسی، عملیات تولید و همچنین اجزای اصلی اطلاق می‌شود که در تعدادی از مدل‌های متفاوت در ظاهر و حتی در برند، مشترک است؛ این فن‌آوری به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا با کاهش هزینه‌ها، مدل‌های متنوعی عرضه کنند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین بیان کرد: عمده قطعات استفاده‌شده در شرکت خودروسازی سایپا داخلی هستند و همواره این شرکت در تلاش است تا صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور را بومی‌سازی کند و به اشتغال‌زایی جوانان در بخش‌های مختلف این صنعت توجه خاصی دارد.

مدنی با بیان اینکه این شرکت خودروسازی در تلاش است افزایش صادرات خودروهای داخلی به بازارهای جهانی را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: با آموزش نیروهای داخلی در خصوص قطعه‌سازی و خودروسازی همچنین می‌توانیم نیروهای متخصص نیز به بازار جهانی خودروسازی و قطعه‌سازی صادر کنیم.



نظرات

  • آفرین آفرین (9 اسفند 1393 ساعت 07:04)

    انشالله که موفق باشند ،