1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سایپا آریو در آستانه ورود به ناوگان تاکسیرانی

سایپا آریو در آستانه ورود به ناوگان تاکسیرانی

13 آبان 1394
  • 0

مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا از سپری شدن مراحل نهایی ورود خودرو آریو به ناوگان تاکسیرانی کشور و جایگزینی آن با تاکسی های فرسوده موجود خبر داد و گفت: مراحل اداری اخذ مجوز نهایی ورود آریو در حال اجرا است و بزودی این خودرو به سبد عرضه سایپا در حوزه جایگزینی ناوگان حمل و نقل فرسوده خواهد پیوست.

رضا تقوی با اشاره به اقدامات گروه خودروسازی سایپا در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده کشور اظهار کرد: سایپا از سال 84 مبتکر این طرح بوده و از ابتدای این سال تا پایان سال 89 حدود 60 هزار دستگاه تاکسی فرسوده با محصولات سایپا جایگزین شده است.

وی در خصوص پیوستن خودرو تیبا به سبد جایگزینی تاکسی های فرسوده افزود: علیرغم برخورداری خودرو تیبا از استانداردهای 55 گانه و قابلیت هایی نظیر خدمات پس از فروش بسیار گسترده در سراسر کشور و شبکه توزیع قطعات سراسری در کنار استهلاک پایین و برخورداری از قیمت اقتصادی، این خودرو به دلایل نامشخص تاکنون مورد پذیرش مراجع ذیربط قرار نگرفته، این در حالی است که در میان مالکین تاکسی های فرسوده تمایل زیادی برای جایگزینی با خودرو تیبا وجود دارد.

مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش در ادامه تصریح کرد: سایپا برنامه وسیعی برای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور دارد و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش مصرف بی رویه سوخت را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی سازمانی در دستور کار خود قرار داده است.

تقوی در بخش دیگری از اظهارات خود از جایگزینی حدود 400 هزار دستگاه خودرو فرسوده توسط گروه خودروسازی سایپا خبر داد و تاکید کرد: به عنوان آخرین اقدام در این خصوص، در انتهای سال 93 با استفاده از منابع داخلی سایپا حدود 25 هزار خودرو فرسوده را جایگزین کردیم که با اقبال بسیار خوبی نیز مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: سایپا در این طرح مبلغی حداکثر 140 میلیون ریال را به صورت وام با نرخ سود 19 درصدی و شرایط بازپرداخت سه ساله در اختیار متقاضیان قرار می داد که این طرح نیز در حال حاضر به دلیل وجود رکود اقتصادی کشور و شرایط خاص صنعت خودروسازی متوقف شده است.

وی همچنین توجه به خدمات پس از فروش را یکی از اولویت های گروه خودروسازی سایپا در زمینه جایگزینی خودروهای فرسوده عنوان کرد و گفت: در زمان اجرای طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده، خدماتی نظیر بسته رایگان خدمات تعویض قطعات یدکی، کارت نارجی و.... در اختیار مشتریان قرار می گرفت.

مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات گروه خاطرنشان کرد: سایپا همواره خدمت رسانی را ملاک عمل قرار داده و به صورت مسئولانه در زمینه خدمات پس از فروش فعالیت کرده است.

تقوی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 85 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی کشور تردد می کنند که 35 درصد تعداد تاکسی های موجود را در کشور شامل شده و بازار بسیار خوبی برای محصولات گروه خودروسازی سایپا محسوب می شود.

وی در خاتمه گفت: در مجموعه برنامه گسترده ای برای جایگزینی حدود یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو فرسوده در حال تردد در کشور داریم و در صورت اجرایی شدن سیاست ها و پیوستن خودروهای جدید به سبد عرضه، می توانیم در این خصوص گام های جدی برداریم.



نظرات