1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید انبوه آریو (سایپا S300) از نیمه شهریور آغاز می شود

تولید انبوه آریو (سایپا S300) از نیمه شهریور آغاز می شود

19 مرداد 1393
  • 4

مدیر پروژه تولید خودرو آریو(S300) از آماده سازی نهایی خطوط تولید این خودرو در شرکت بن رو خبر داد و گفت: تولید انبوه خودرو آریو از نیمه دوم شهریورماه امسال آغاز خواهد شد. پرویز آفتاب سوار اظهار کرد: علیرغم شرایط مالی و اقتصادی گروه سایپا و کمبود نقدینگی، تلاش زیادی برای راه اندازی هرچه سریعتر خطوط تولید این خودرو و داخلی سازی قطعات آن صورت گرفته و به زودی تولید انبوه این خودرو در گروه سایپا آغاز خواهد شد.

وی افزود: مذاکرات مفصلی برای داخلی سازی هرچه بیشتر قطعات حساس و مهم این خودرو با طرف خارجی صورت گرفته و قصد داریم در این خصوص با انعقاد قراردادهای متقن امتیاز تولید این قطعات را در داخل برای قطعه سازان کشور کسب کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر نیز تولید آزمایشی خودرو آریو(S300) با حداکثر ظرفیت در شرکت بن رو در حال اجرا است که فاز بعدی اقدامات این مجموعه تولید انبوه همزمان با تکمیل نهایی خطوط تولید در این مجموعه است.

مدیر پروژه تولید خودرو آریو در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی ها قصد داریم بیش از 130 قطعه از قطعات این خودرو را در فاز نخست در داخل کشور تولید کرده و در فازهای بعدی برنامه، عمق داخلی سازی این محصول را افزایش دهیم.

آفتاب سوار با اشاره به تاکیدات مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا در خصوص تولید خودروهای چینی گفت: تولید این خودروها در مقیاس کلان سبد محصول سایپا، حجم بسیار کوچکی در حدود 5 یا 6 درصد از کل تولیدات را به خود اختصاص خواهد داد و بخش اعظم تولیدات مجموعه گروه سایپا را خودروهای دیگر از جمله محصولات خانواده تیبا و خودروهای با برند اروپایی شکل خواهند داد.

وی همچنین افزود: با توجه به تحریم های بین المللی بر علیه کشور و عدم حضور شرکت های معتبر جهانی در ایران، گروه سایپا برای حفظ سرمایه گذاری در کشور و ایجاد رونق در کسب و کار واحدهای تولیدی اقدام به برقراری همکاری با شرکت هایی را کرده که شرکای تجاری تولیدکنندگان بزرگ جهانی محسوب می شوند تا از این طریق بتواند هم دانش روز تولید را وارد کشور کند و هم سرمایه گذاری خارجی مورد نیاز را برای رونق تولید کشور به کار گیرد.

وی در خاتمه گفت: با توجه به برنامه زمان بندی شده برای تولید انبوه خودرو آریو(S300)، قصد داریم عرضه آن را در بازار در سه ماهه سوم امسال آغاز کنیم.



نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (16 شهریور 1393 ساعت 07:07)

    امروز دقیقا نیمه شهریوره.. 16 شهریور 1393 ولی هنوز از تولیدش خبری نیست چه برسه به تولید انبوه!!!!!!!

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 شهریور 1393 ساعت 04:40)

    امروز تحقیق کردم انگاری دارن کارهای تولیدش شروع می کنن

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (22 مرداد 1393 ساعت 16:12)

    هرروز بدتر از دیروز

  • عابدینی عابدینی (19 مرداد 1393 ساعت 11:00)

    مهندسان و متخصصان چینی - انگار دارید نمک رو زخممون می ریزید.