1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. امضا تفاهم نامه همکاری سایپا و تاکسی رانی شهر تهران

امضا تفاهم نامه همکاری سایپا و تاکسی رانی شهر تهران

18 بهمن 1393
  • 3

با حضور مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا و رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهر تهران تفاهم نامه همکاری امضا شد. در این تفاهم نامه زمینه های مشارکت در طرح توسعه و نوسازی خودروهای مورد استفاده در ناوگان تاکسی رانی شهر تهران از بستر شرکت های خصوصی تحت پوشش شامل خودرهای ون بنزینی و یا دوگانه سوز و سایر خودروهای گروه سایپا که مجوزهای لازم از ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور ویا مراجع ذی صلاح را اخذ نماید مورد بررسی و استفاده قرار خواهد گرفت.

این تفاهم نامه با هدف بهسازی و نوسازی ناوگان تاکسی رانی شهر تهران، افزایش ایمنی تاکسی رانی شهر تهران، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی های زیست محیطی ناشی از ناوگان حمل ونقل فرسوده و بهبود خدمات رسانی به شهروندان تهرانی به امضا دو طرف رسید.

در این مراسم سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: هدف سایپا کیفی سازی و ارائه محصولات جدید با درصد ساخت بالا است، ضمن اینکه قرار است تیبا را نیز به ناوگان تاکسیرانی اضافه کنیم، چرا که بخش عمده ای از صادرات سایپا به خارج کشور به منظور ورود این خودرو به ناوگان تاکسیرانی کشورهای هدف انجام می شود.

مدیر عامل گروه خوردوسازی سایپا افزود: هم اکنون پراید در عراق، سوریه و ونزوئلا به نام خودرو خوشنام شناخته می‌شود؛ علیرغم اینکه در داخل مورد غضب واقع است اما مردم این کشورها از مصرف سوخت، قطعات یدکی و قیمت رقابتی خودروهای سایپا راضی هستند.

وی گفت: در ایران شرایط بسیار خاص است و تحت فشار تحریم‌ها، سختگیری هایی صورت می گیرد اما به هر حال سایپا به فکر افزایش تنوع محصولاتش است و در سال‌های آینده محصولات جدیدی از سایپا وارد بازار می شود علاوه بر این به دنبال افزایش تولید محصولات هستیم.

مدنی افزود: تولید پراید به تدریج کاهش می یابد و به مرور تولید تیبا افزایش خواهد یافت و جایگزین خودرو پراید خواهد شد ضمن اینکه از بهمن و اسفند ماه سال جاری نیز خودروهای پلتفرم ایکس ۲۰۰ وارد ناوگان شده و پیش فروش می شود.

وی خاطر نشان کرد: تلاش داریم در سال‌های آینده تولیدات دیگری همچون خودرو آریو را به تولید انبوه برسانیم و به تدریج درصد ساخت داخل آن را افزایش دهیم و در صورت موافقت سازمان تاکسی رانی آن را وارد ناوگان عمومی کنیم.

همچنین در این نشست میثم مظفر مدیرعامل تاکسیرانی نیز از جابه جایی روزانه ۴.۵ میلیون مسافر از طریق ناوگان تاکسیرانی شهر تهران خبر داد و گفت: راه اندازی دانشکده تاکسی رانی به منظور تربیت تاکسی رانان الگوی موفقی به شمار می رود تا بتوان تاکسی رانی را به عنوان یک دانش تخصصی و شغلی در جامعه رواج داد به نحوی که تاکسی رانان در این دانشکده از مسائل فنی خودرو تا مسائل روابط عمومی و ارتباطات و مهارت‌های شخصی را فرا خواهند گرفت.

مظفر ادامه داد: از ابتدای سال 3200 سمندEF7 جایگزین پیکان‌های فرسوده شده و این تعداد تا پایان سال به ۴ هزار دستگاه خواهد رسید، این در حالی است که جایگزینی پیکان‌های فرسوده با سمند بیش از ۸ تن کاهش تولید ذرات آلاینده را سبب شده و ۱۲ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت را به دنبال دارد.

وی گفت: آمادگی وجود دارد تا با سایپا کار بزرگی را رقم زده و محصولات مدرن و فراتر از کیفیت خودروهای فعلی را در ناوگان تاکسی رانی به‌کار بگیریم.

مظفر اظهارداشت: در حوزه خودروهای هیبریدی نیز بسیار علاقمند به استفاده از این محصولات هستیم و هر خودروسازی که برای ورود خودروهای هیبریدی وارد شود، تعهد می دهیم به ازای هر خودرو ۶۰ میلیون تومان وام با بهره ۱۵ درصد بدهیم.



نظرات

  • حسین معمار حسین معمار (18 بهمن 1393 ساعت 09:48)

    سایپا..مطمئن....

  • علی فلاحت علی فلاحت (18 بهمن 1393 ساعت 08:33)

    بندگان خدا رانندگان تاکسی واقعا زور داره آخه ماشینی که حتی قطعه یدکیش راحت گیر نمیاد و تو رده بندی کیفیت خودرو ها همیشه رتبه مایل به آخر رو داره رو به زور می خان قالب رانندگان تاکسی کنند من برادرخانمم داره تیبا و به شدت از کمبود قطعه اش می ناله متاسفانه خیلی از قطعاتش کیفیت بالایی نداره و این برا یه راننده تاکسی تو این وضعیت اقتصادی یه کابوس تمام عیاره

  • آفرین آفرین (18 بهمن 1393 ساعت 07:47)

    اینجوری خوبه چون باعث میشود این تولیدات به بیابان نروند که ..... داخل شهر مطمئن است ، عالی است