1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. طرح تعویض خودروی دست دوم سایپا با خودروی نو

طرح تعویض خودروی دست دوم سایپا با خودروی نو

5 مهر 1394
  • 0

مدیرعامل شرکت بازرگانی سایپا از طرح ویژه تعویض خودروهای دست دوم با نو خبر داد و گفت: درصددیم با لغو تحریم‌های بین‌المللی همکاری خود را با شرکت‌های اروپایی افزایش دهیم.

فرامرز طاهری امروز در نشست خبری به ارائه توضیحاتی در مورد طرح ویژگی تعویض خودروهای فرسوده با نو که از سوی شرکت سایپا اعمال می‌شود، پرداخت و اظهار داشت: در این طرح فرد متقاضی می‌تواند خودروی فرسوده خود را در خانواده خودروهای سایپا به نمایندگی‌های منتخب این شرکت بفروشد و در قبال آن با پرداخت مابه‌التفاوت خودروی نو دریافت کرده و یا از تسهیلات با نرخ سود بانکی متعارف استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان سایپا با فرد متقاضی در فروش خودرو به توافق رسیده و خودروی خریداری شده با اورهال با نرخ مناسب و با گارانتی‌های منتخب سایپا مجدداً به فروش می‌رسد، افزود: هدف از اجرای این طرح این است که مرکز رسمی برای تعویض خودروهای فرسوده وجود داشته باشد تا در آن منافع مشتری لحاظ شود، البته در مرحله بعدی گارانتی‌ نیز به خودروهای فرسوده خریداری شده از سوی متقاضیان تعلق می‌گیرد به‌نحوی که مردم می‌توانند با اطمینان خاطر و با گارانتی‌های مطمئن خودروی دست‌دوم خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی سایپا به مشکلات برخی از مشتریان در شهرستان‌ها برای فروش خودروهای دست‌دوم اشاره کرد و گفت: شهروندان در شهرستان‌ها نمی‌توانند خودروهای دست‌دوم خود را با قیمت‌های مناسب به فروش برسانند، در این طرح اقدام به ارزیابی کارشناسی خودروهای فرسوده با سن بالای 10 سال و به‌نرخ روز بازار می‌کنیم و ضمن ارائه تسهیلات به متقاضی خودروی وی را با خودروی شرکت سایپا جایگزین خواهیم کرد.

طاهری در ادامه صحبت‌های خود به حضور خودروسازان چینی در کشور نیز اشاره کرد و با بیان اینکه با رفع تحریم‌های بین‌المللی حضور خودروسازان چینی در بازار حفظ خواهد شد تصریح کرد: در حال حاضر خودروسازان چینی تلاش زیادی برای به‌روز کردن محصولات خود می‌کنند، حتی شرکت سایپا نیز برای افزایش همکاری‌های خود درصدد است تا با همکاری خودروسازان درجه یک چینی خودروهای جدیدی را تولید و روانه بازار کند. کنار این موضوع سایپا علاوه بر همکاری با شرکت‌های چینی و فرانسوی با چند شرکت اروپایی نیز در حال مذاکره است که امیدواریم بتوانیم چند نمونه از خودروهای این شرکت‌ها را به‌صورت CBU وارد کنیم.

وی در خصوص پیشنهادات نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش تعرفه واردات خودرو نیز گفت: افزایش یا کاهش تعرفه واردات نقش مستقیمی بر قیمت خودروهای وارداتی دارد. البته باید این موضوع را تأکید کنم که تعرفه یک منبع درآمدی برای دولت است و تمام کشورهای دنیا روی واردات خودرو تعرفه‌های مختلفی را اعمال می‌کنند، به‌عنوان نمونه کشور چین تعرفه واردات 40درصدی را انجام می‌دهد در حالی که برخی کشورهای عربی به‌دلیل منابع مالی فراوان تعرفه‌های صفر را در واردات خودرو اجرایی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی سایپا تصریح کرد: به‌صورت کلی اگر تعرفه افزایش پیدا کند کنار آن افزایش قیمت خودروهای وارداتی نیز انجام خواهد شد چرا که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده تعرفه 40درصدی و عوارض شماره‌گذاری یک خودروی وارداتی به ایران 2.5 برابر قیمت خودرو در مبدأ برای واردکننده تمام می‌شود، به‌نحوی که یک خودروی 10هزار دلاری حدود 25هزار دلار برای واردکننده هزینه خواهد داشت.

طاهری با انتقاد از اینکه انتشار برخی از اخبار و یا اطلاعات باعث شده تا مردم منتظر کاهش قیمت خودرو بوده و بازار خرید و فروش خودرو در بلاتکلیفی قرار بگیرد، گفت: به نظر می‌رسد بعد از مدتی مجدداً تقاضا در بازار ایجاد خواهد شد ولی به‌صورت کلی باید بگویم با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت.

وی در رابطه با تولید خودروهای هیبریدی چینی در کشور نیز اظهار داشت: هنوز تولید خودروهای هیبریدی به‌لحاظ زیرساختی در ایران و سایر کشورها مهیا نشده است، به‌نحوی که نمی‌توان برای ورود انواع خودروهای هیبریدی اقدام مؤثری انجام داد ولی به‌صورت کلی با خودروسازان چینی برای واردات خودروهای هیبریدی در حال مذاکره هستیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی سایپا در ادامه صحبت‌های خود به مذاکرات سایپا با شرکت سیتروئن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با زمزمه رفع تحریم‌های بین‌المللی در تلاش هستیم تا همکاری خود را با شرکت‌های اروپایی از سر بگیریم.



نظرات