1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. واکنش خودروسازان به خبر توقف تولید خودروهای غیراستانداردشان!

واکنش خودروسازان به خبر توقف تولید خودروهای غیراستانداردشان!

6 دی 1396
  • 0

شرکتهای مدیران خودرو، سایپا، ایران خودرو، بهمن و کرمان موتور به اعلامیه سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر توقف تولید خودروهای غیراستاندارد این شرکتها واکنش‌های متفاوتی نشان دادند.

 واکنش خودروسازان به خبر توقف تولید خودروهای غیراستانداردشان!

سازمان ملی استاندارد ایران امروز با صدور اطلاعیه‌ای از توقف تولید ۲۵ مدل خودرو به دلیل پاس نکردن استانداردهای جدید اجرایی شده از ابتدای دی ماه خبر داد.

این خودروها شامل MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵ (محصولات مدیران خودرو)، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه‌سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه‌سوز، آریو ۱۵۰۰ سی‌سی (محصولات گروه خودروسازی سایپا)، پژو پارس با موتور XUM (محصول ایران خودرو)، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰بنزینی و دوگانه‌سوز، آسا B ۵۰F (محصولات گروه خودروسازی بهمن) و لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵ و هیوندای i۱۰ (محصولات کرمان موتور) و برخی از خودروهای سنگین جاده‌ای هستند.

ایسنا موضوع توقف تولید خودروهای سواری غیراستاندارد را از شرکتهای تولیدکننده آنها پیگیری کرد که با پاسخ‌های متفاوتی روبرو شد.

گروه خودروسازی سایپا نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خودروی سایپا ۱۴۱ از چند سال پیش متوقف شده و سایپا ۱۳۱ و ۱۳۲ دوگانه‌سوز نیز تولید نمی‌شود. مجوز شماره‌گذاری آریو ۱۵۰۰ نیز تا دی ماه ۱۳۹۷ اخذ شده و تولید این خودرو متوقف نشده و ادامه دارد.

موضع گروه صنعتی ایران خودرو در این رابطه نیز پیگیری شده و این شرکت اعلام کرد که تولید پژو پارس با موتور XUM از ابتدای امسال متوقف شده است.

یکی از مدیران گروه خودروسازی بهمن اعلام کرد که سه مدل خودرویی که استاندارد توقف تولید آن را اعلام کرده است خطوط تولیدشان قبلا از سوی این شرکت متوقف شده و دیگر تولید نخواهند شد.

همچنین در پیگیری صورت گرفته یکی از مدیران کرمان موتور نیز اعلام کرد که تاکنون ابلاغیه‌ای مبنی بر توقف تولید برخی محصولات به دست این شرکت نرسیده و تولید محصولات طبق برنامه از پیش تعیین شده ادامه دارد.

منبع ایسنا


نظرات