1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قطعات بی کیفیت،عامل بی کیفیتی خودروهای داخلی ؟؟

قطعات بی کیفیت،عامل بی کیفیتی خودروهای داخلی ؟؟

21 اردیبهشت 1396
  • 4

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر گاهی خریداران از کیفیت برخی خودروهای داخلی گله می‌کنند، عمدتا این موضوع به کیفیت قطعات بازمی‌گردد.

 کیفیت خودروهای داخلی ناشی از کیفیت قطعات است

محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه ۱۰ جانبه بین‌المللی طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو در ایران اظهار کرد: بنابراین در این زمینه قطعه‌سازان داخلی باید با مشارکت با شرکت‌های معتبر خارجی، سطح فناوری خود را ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو یک صنعت جهانی و صادرات محور است و نباید تنها به یک بازار داخلی متکی بود، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن برجام، موانع گذشته برطرف شده و باید از این فضا برای توسعه صادرات استفاده کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نباید بگوییم برجام برای ما چه آورده است. ما در گذشته در محدودیت بودیم و برجام اوضاع را به شرایط عادی بازگردانده است و روابط با شرکت‌های خارجی مجددا آغاز شده است.

نعمت‌زاده ادامه داد: در این زمینه یکی از بانک‌های بزرگ جهانی که در زمینه پتروشیمی با آنها همکاری می‌کردیم به من گفت که قبل از برجام سفیر آمریکا به این بانک گفته است که باید برای همکاری با آمریکا یا با ایران یکی را انتخاب کنید اما برجام این موانع را برطرف کرده و باید از فضای ایجاد شده حداکثر استفاده را کرد.

وی افزود: خوشحالیم که با گذشت کمتر از یک سال و نیم پیشرفت‌های بسیاری در صنایع خودرو، صنایع هوایی، دریایی و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نیز داشته‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: صنعت خودرو اگر می‌خواهد در سطح و کلاس جهانی قرار گیرد، باید در زمینه دستیابی به دانش طراحی به پلت فرم خودرو تمرکز کند که در این زمینه قرارداد امروز در همین زمینه منعقد شد.

منبع : ایسنا



نظرات

  • وحید وحید (23 اردیبهشت 1396 ساعت 11:14)

    آقای نعمت زاده باایجاد رقابت و افزایش کیفیت و کاهش قیمتها برجام واقعا اجرایی شده است

  • مهدی مهدی (23 اردیبهشت 1396 ساعت 10:58)

    سلام
    آقای نعمت زاده شما دیگه میخوای چه کار کنی؟
    یادتان نرود بگفته ی خودتان 38 سال در صنعت این مملکت بودید امروز کشف کردین مشکل خودروسازی چیه؟
    شرکتی مثل ایرانخودرو نمیتونه با هر شرکتی قرارداد ببنده دوباره پژو رو میاره پژویی که بیشترین استهلاک رو داره اصلا خودروسازی فرانسه اینجوری بعد شما میگی قطعه سازان برن با شرکتهای خوب قرارداد ببندند.بعد از این برجام نافرجام نمیتونیم یه دستگاه دایکاست سی ان سی بیاریم کجاییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • mojtaba mojtaba (23 اردیبهشت 1396 ساعت 07:46)

    ضمن سپاس از برجام ؛ فرهنگ انحصارطلبی در خودرو و قطعات رو از بین ببرید

  • فرزاد فرزاد (22 اردیبهشت 1396 ساعت 23:00)

    خودروهای دوتا از شرکتهای بزرگ داخلی از نظر طراحی، جلوش به عقبش نمای عقبش به جلو گریه میده و نمای بغل هم که اصلا با بقیه قسمت‌های خودرو فالوده نمیخوره و دل و روده خودرو هم پر از قطعات چین و چون است و همیشه در حال بالا آوردن و ریپ زدن است، یعنی پیشرفت همینه!؟!