1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. امکان تولید محصولات رنو در ایران دیگر وجود ندارد

امکان تولید محصولات رنو در ایران دیگر وجود ندارد

26 آبان 1397
  • 4

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: بر اساس گزارش حضوری که از مدیران سایپا روز گذشته دریافت کرده‌ایم اعلام کردند که امکان ادامه تولید محصولات رنو را ندارند و باید بر اساس قرارداد در خصوص مشتریان عمل کنند.

 امکان تولید محصولات رنو در ایران دیگر وجود ندارد

فریدون احمدی در خصوص عدم تولید محصولات رنو توسط خودروسازی سایپا علی‌رغم وجود تعداد زیادی قطعات اصلی ساندرو و ال 90 در انبارهای این شرکت، اظهار داشت: بعید است که مدیران سایپا مرتکب چنین بداخلاقی‌هایی شوند، قطعا اگر اعلام می‌کنند که امکان تولید ندارند با کمبود و کسری قطعات مواجه هستند، زیرا خودرو از تعداد چند هزار قطعه تشکیل می‌شود که نبود تعدادی از آنها تولید را متوقف می‌کند.


سایپا ملزم به عمل تعهدات و مفاد مندرج در قرارداد است


 امکان تولید محصولات رنو در ایران دیگر وجود ندارد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مسئولان خودروسازی سایپا درخواست کرده‌ایم که با تمام توان به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای ثبت‌نامی را به مشتریان تحویل دهند، گفت: اگر امکان تولید محصولات وجود نداشته باشد باید بر اساس قرارداد منعقد شده با مشتریان عمل کنند.


خودروسازان خارجی مجبور به ترک ایران شده‌اند


 امکان تولید محصولات رنو در ایران دیگر وجود ندارد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه چه تضامین در قراردادهای منعقد شده خودروسازان داخلی با طرفین خارجی وجود داشته تا شرایط این چنینی را شاهد نباشیم، اظهار داشت: طرفین خارجی سرمایه خود را در کشور باقی گذاشته‌اند و هزینه بسیار زیادی کرده‌اند اما متاسفانه به دلیل فشارهای اعمالی مجبور به ترک ایران شدند.


خرید نیمی از سهم کارخانه کاشان توسط رنو


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رنو 120 میلیون دلار به منظور خرید نیمی از کارخانه کاشان پرداخت کرده‌ است، تصریح کرد: سایپا تا آخرین خودرویی که امکان تولید آن وجود دارد را باید تولید کند، نباید به شایعات مطرح شده در خصوص عدم تمایل تولید سایپا توجه کرد.


سایپا امکان تولید محصولات رنو را ندارد


 امکان تولید محصولات رنو در ایران دیگر وجود ندارد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سایپا خودروساز دولتی است و سود آن به جیب مدیریت نمی‌رود و مدیران آن به دنبال جلب رضایت مشتریان هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش حضوری که از مدیران سایپا روز گذشته در خصوص وضعیت این خودروسازی دریافت کردیم اعلام کردند که امکان ادامه تولید محصولات رنو را ندارند و باید بر اساس قرارداد در خصوص مشتریان عمل کنند.



نظرات

  • حیدرنیا حیدرنیا (27 آبان 1397 ساعت 09:12)

    با سلام . بنده در آذر96 ثبت نام پیش فروش محصولات سایپا را در طرح اتو خدمت داشتم با موعد تحویل مرداد97- در مرداد به نمایندگی مراجعه کردم درخواست چانگان را ارائه دادم . جواب اومد امکانپذیر نیست. مجدد درخواست خودروی آریو نمودم .جواب دادند امکان ندارد. فقط تیبا و پراید میتونی تکمیل وجه کنید. علیرغم میل باطنی برای پراید 131 تکمیل وجه کردم در مورخ 97/6/20 . که قرار شد بعد از 60روز خودرو تحویل گردد. امروز 97/8/27 یعنی 67 روز گذشته . به اپراتور محترم زنگ میزنم بعد از 5 دقیقه آهنگ بالاخره خانم خیلی ریلکس میفرمایند. عزیزم صبور باشید...... میخام اینو بگم صبوری تا کی؟ مگه ما تولید موشک نداریم؟ مگه ما با موشک داعش را در سوریه نمی زنیم/ ........... پس برای چی در تولید پراید یا بقول معروف ارابه مرگ درمانده ایم.. آیا تولید پراید را ترامپ تحریم کرده یا مدیران از خدا بیخبر خودروساز داخلی؟ آیا این است جواب کسی که بفرمان رهبرش از تولید داخلی حمایت کرده و خرید کرده............

  • سیدی سیدی (27 آبان 1397 ساعت 07:59)

    سایپا وایران خودرو خیلی زودتر از خارجیها تحریمهای ترامپ رو اجرا کردند.به محض خروج رنو ازایران با وجود ساندروها درانبارهای سایپا ازتحویل خودروهای مردم امتناع کردند تاسود بیشتری بکنند!کسی هم جلودارشان نیست!تاوان ناکارآمدی مدیران خودرو سازها را مردم بدبخت باید بپردازند.به خدا کسانی که درپیش فروشها شرکت کرده اند اکثرشان با هزار بدبختی ومصیبت پول جمع کرده وبه شرکتها داده اند.هیچ کس به فکر ملت نیست.

  • طاها طاها (27 آبان 1397 ساعت 03:25)

    چهل سال حمایت کافی نیست؟
    ما ملت تا کی تاوان خودروسازها رو باید بدهیم؟
    یورو4 چه معنایی داره؟ الان ما باید بی نیاز از واردات خودرو باشیم و بهترین خودروها رو در ایران تولید کنیم و استانداردهای ماهم با آی ار شروع بشه و صادرات بسیاربالایی هم داشته باشیم...
    ما چهل سال حمایت کردیم ، انتظار بالایی نیست

  • شایان شایان (26 آبان 1397 ساعت 13:56)

    شرکتی که پراید تحویل مرداد رو به مشتریاش نمیده، چطور انتظار تحویل خودرو رنو رو ازش داشته باشیم. شرکت سایپا و ایران خودرو اولین شرکتایی بودن که با تحریم های امریکا، مردم رو از خرید خودرو تحریم کردن.پس توقعی از کشورهای اروپایی نداشته باشیم که همراه با آمریکا نباشن.