1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. پراید استاندارد است !!!/ 80 درصد مردم مخالف پراید و پژو

پراید استاندارد است !!!/ 80 درصد مردم مخالف پراید و پژو

31 شهریور 1395
  • 1

حسن قره ای قائم مقام رئیس مرکز مطالعات و استراتژیک سایپا در مورد الزام خودروسازان با تأمین استاندارد یورو 5 از ابتدای سال آینده گفت: مصوبه دولت و محیط‌زیست مبنی بر الزام خودروسازان به تأمین استاندارد یورو 5 فقط برای محصولات جدید هست، محصولات قبلی با استاندارد یورو 4 اجازه تولید را خواهند داشت.
قره ایی گفت: در 5 ماهه ابتدای امسال 21 درصد از فروش کل خودروسازان کشور متعلق به پراید بوده است. ما هم مثل همه خودروسازان دنیا به فکر تولید خودرویی هستیم که مورد استقبال مردم است. الآن مردم از پراید استقبال زیادی می‌کنند چون باقیمت پراید هیچ خودرویی با آبشن های کنونی وجود ندارد و نمی‌توان خرید.
وی مدعی شد: بر اساس استانداردهای اعلام‌شده پراید اکنون یک خودرو کاملاً استاندارد است و فعلاً قصد تولید این خودرو راداریم و خط تولید آن متوقف نمی‌شود.

پژو 405 تولید می‌شود / سوخت یورو 4 نداریم
کیوان وزیری، قائم مقام معاونت طراحی و توسعه ایران خودرو نیز در این باره گفت: بر اساس قانون آلایندگی که مصوبه هیئت دولت است و ابلاغ آن توسط سازمان محیط‌زیست انجام‌شده برنامه یورو 5 برای محصولات جدید با پلتفرم جدید است. بر اساس همین مصوبه تولید محصولات کنونی تا دو سال آینده می‌تواند ادامه پیدا کند.
وزیری گفت: برای تولید خودروهای یورو 5 و حتی یورو 4 مقدماتی لازم است که اکنون فراهم نیست، اکنون روزانه 75 میلیون لیتر سوخت یورو 4 نیاز داریم که طبق اعلام رسمی فقط یک‌سوم بنزین کنونی یورو 4 است. هیچ جایگاه سوختی حتی نازل پمپ بنزنی نیز یورو 4 نیست. برای تولید خودرو یورو 5 باید همه زیرساخت‌ها فراهم شود.

بیش از 80 درصد خواهان توقف تولید پراید و پژو
در نظرسنجی برنامه پایش شب گذشته، بیش از 80 درصد از شرکت کنندگان عنوان کرده اند که موافقند خط تولید پژو و پراید متوقف شود.
سوال نظرسنجی به این شرح بود: آیا موافقید تولید پراید و پژو 405 تا پایان سال متوقف شود؟ 1- بله 2- خیر در پایان این نظرسنجی 80.61 درصد از شرکت کنندگان عنوان کردند موافق اند تولید پراید و پژو 405 تا آخر سال متوقف شود. 19.36 درصد از پاسخ دهندگان با توقف تولید این دو خودرو مخالف بوده اند.
منبع : ایران جیب



نظرات

  • sina sina (31 شهریور 1395 ساعت 19:22)

    از تمام نشریات خواهشمندم فقط به اسم پراید و پزو بسنده نکنند (محصولاتی که هر کدام به نوعی به فرانسه ربط داره (انواع پزو - رنو - زانتیا - سمند- پارس-)تیبا- ساینا وسایر محصولات که با همین موتورها وشاسی که بسیار قدیمی و خسته کننده هست و موتورها هم با مصرف بالا که خیلی زود مستهلک میشه...حتما اسم اینها را هم خواهشا در تمام مطالبتان ذکر کنید . (این مطلب را در سایتهای دیگر هم گذاشته ام )