درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
واقعا اگر واردات ماشین به قیمت جهانی آزاد بود آیا باز هم در مورد این فرغون مطلب می نوشتید ؟
پراید یک ماشین سبک شهری است که برای تردد آرام در سطح شهر مناسب می باشد حداکثر با چهار سرنشین
اما در ایران با این ماشین به جاده ها و آزاد راهها و اتوبان ها می روند و سرعت را از یکصد کیلومتر می گذرانند و در نتیجه این ماشین سبک که چرخهایش به اندازه چرخ فرغون می باشد را باد می برد و تبدیل به ارابه مرگ می گردد
پلاتفرم پراید به عنوان یک ماشین پر شتاب متعلق به فورد آمریکاست که به کیا موتورز کره واگذار کرد و کیا موتورز هم به سایپا منتقل کرد
در اینکه پراید خودوریی بی کیفیت است و تاکنون جان وسلامتی بسیاری از سرنشینان این خودرو به خطر افتاده است شکی نیست. اما بنده از زاویه ای دیگر می خواهم به موضع پراید نگاه شود.نکته ای که نیاز به بررسی بیشتر دارد ان است که باید ببینیم چند درصد از خودروهای دچارسانحه و تصادفات شده اند. شاید اگر برخی خودرو های دیگر هم به تعداد خودرو پراید بود چنین اماری وجود داشت.بخشی از بالا بودن اماربه خاطر بالا بودن تعداد این وسیله نقلیه در جاده ها است و باید بصورت نسبی مقایسه شود. موضوع دیگر ان است که بسیاری از راننده اولی ها رانندگی خود را با پراید شروع میکنند و چون تجربه کمتری دارند بالتبع امار تصادفات این رانندگان هم در مقایسه با رانندگان سایر ماشین ها بیشتر است.این دوموضوعی است که در بررسی امار ها باید بدان توجه داشت.باز هم تاکید میشود در نا ایمن بودن این وسیله شکی نیست.
تعرفه بالای واردات خودرو ظالمانه اس و فقط نتیجه اش تولید پراید چهار میلیونی را خودروسازها بیست و یک میلیونن توی پاچه ملت کردن و این همه ظلم به بهانه حمایت از تولید داخلی خیانت به ملتی بود که عزیزانشون رو از میان آهن پارهای خودرو با تکنولوژی بیست سال پیش در بیارن، لعنت بر بی شرف های پول پرست که به قیمت خون هم وطنشون دارن حسابهاشون رو پر میکنن ، اون کارگری که به بهانه تولید داخل و ... داره از این راه ارتزاق میکنه بفهمه که داره خون هم وطنش رو داره میخوره ... نوش جان
مطلب بی محتوایی بود. از این زاویه نگاه کن که مدل بالاتر همانند پراید که هم کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشه طراحی کنی نه اینکه به فکر تولید یا عدم تولید آن باشی. واقعا متاسفم دو شرکت خودروسازی این همه مهندس دارن ولی دریغ از اینکه به فکر طراحی مدل جدید از خودرو باشن(با قطعات باکیفیت داخلی) سیاست شون در زاویه دیگری می چرخه. هر خودروی ایرانی که تولید و مونتاژ میکنن یه جاش می لنگه و فقط و فقط به فکر پول هستن نه کیفیت نه خدمات و...(الان برو ببین خود کره روی پراید چکار کرده)
اگه پراید نبود جمعیت ایران دو برابر می شد اونوقت بدبخت از اینا می شدیم. آفررررررین به سازنده اون که خوب تونسته جمعیت رو کنترل کنه.
متاسفم برای کسانی که این داعش لعنتی را در جائه های ناایمن ایران ناایمن ترکردند و بیش از ده ها هزار نفر از هموطنان ما با این مار خوش خط و خال کشته شدند و چقدر مردم را عزادار کرده و جقدر هزینه بر کشور وارد کرده است .صد رحمت بر پیکان که حداقل ایمن تر بود .میدانید همین پارسال یک خانم معلم و پدرش با همین پراید لعنتی پرپر شدند و یک بچه کوچک و تعئادی دیگر را یتیم کرد فقط و فقط به علت عدم ایمنی کافی . ............ تا کی این موجود که از داعش بدتر است باید در ایران جان بگیرد و جوان و پیر و بچه را بکشد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این متن فقط تبلیغاتی هستشش . مظلوم نمایی تولید کننده از زبان نویسنده . من پراید دارم چون مجبورم داشته باشم و سوار شم
اگر پول داشتم به جای اون حداقل از محصول داخلی بهتری استفاده میکردم .
واقعا مجبور هستیم سوار همچین خودرو های بشیم اگر قیمت واردات جهانی بشه و کاهش قیمت به وجود بیاد مطمئنن کسی چنین خودروهای رو انتخاب نخواهد کرد
پراید فقط تو ایران تولید میشه ومردم بدبخت چندتا کشور مثل سوریه و عراق اونم با یک هفتم قیمت ایران ازش استفاده میکنند البته نه برای سواری بلکه برای بارکشی اون وقت ما با کلی افاده و پز دادن با قسط زیاد وقیمت بیش از حد داریم به کجا میریم.
بسیار شرم اوره ماشینی که جان هزاران هموطن مارو مثل اب خوردن میگیره قابل دفاع نیست
ای کاش مردم ما تو ارزوی داشتن ماشین میموندن ولی از روی اجبار سوار اینا نمیشدن
بحث سر اجباره استفاده ازین ماشینه
چون انتخاب بهتری وجوود نداره..چون بستر استفاده از ماشین های دیگه رو به صورت کاملا ناعادلانه بستیم
با پرداخت همین قیمت میشه ماشین های به مراتب بالاتری تو دنیا سوار شد
هیچ غروری ارزش جان یک انسان بی گناه رو نداره به هر قیمتی
متاسفم براتون
تولیدکنید، جون مردم به درک
مثل این که بگیم (تجارت مواد مخدر درامدزایی که مورد بی مهری قرارگرفته)با ترانزیت مواد مخدرهم میشود درامد زایی کرد ولی ایا این کاردرستی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هه واقا جالب بود روزی میرسه ماشین پرنده تولید بشه اما ما هنوز داریم با پراید سروکله میزنیم..کاش تو این مقاله اشاره ای به هزاران نفر از هموطنانمونم میشد که در طی این چن سال جون خودشونو بخاطر سودجویی و زیاده خوایی یه عده از دست دادن..ما اگه نخوایم صنعت خودرومون رشد کنه کیو باید ببینیم ؟چن نفر باید فداشن تا صنعتمون رشد کنه؟
اشکال اساسی این است که پنجاه سال است فقط مونتاژکاریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پراید سریعترین. قویترین. باکیفیت ترین. ایمن ترین. با استقامت ترین. و ازلحاظ قیمت هم به خاطر قطعات باکیفیت حدود 50 میلیون ارزش داره که لطف کردن به مردم 21 میلیون میفروشن. کو تا ما پراید رو کشف کنیم.
واقعا هدفتان از این متن چیست؟ آیا این بی شرمی نیست که میگویید پراید راه را برای خودرو دار شدن بسیاری باز کرده؟؟ جلوی واردات گرفته میشود و ملت را مجبور به خرید یک خودرو میکنند آنهم چه خودرویی؟؟ یادش بخیر زمانی قرار بر فروش ال 90 با قیمت 7 تومن بود الان ال 90 یکی از گرانترین تولیدات داخلیست و یک ماشین مزخرف کار بعنوان یک خودروی لوکس داخلی و به قیمت یک خودروی لوکس فروخته می شود
کاملا مشخصه که نگارنده هیچ ارزش و شان ومنزلتی برای مصرف کننده قائل نیست و هیچ حق و حقوقی براش در نظر نمی گیره یه مثال میزنم همه خوب میدونیم سوسیس و کالباس و همبرگر چی هست آیا مسئولین اقدامی انجام داده اند؟ خیر چرا؟ چون بیشتر از نصف مردم شکمشون با فست فود سیر میشه مردن به واسطه سرطان در مقایسه با مردن از شدت گرسنگی هیچ مسئولیتی برای دولت نداره پراید هم فست فود بازار خودرو هست!
درسته تو ایران کیفیت پراید خراب شد. اما اگر با کیفیت پراید های کره تولید میشد خیلی بهتر از ماشین های ایرانخودرو هم بود...پراید از لحاظ موتوری خیلی خیلی با دوام تر از پژو هم هست و جزو ماشین های خیلی کم خرج حساب میشه با مصرف معقول...فقط کاش جای اینکه هر سال کیفیتش کم میشد ، همش بهبودش میدادن و فیس لیفت میشد هر سال ، چه از لحاظ اپشن و چه موتور و ظاهر...افسوس