1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. صادرات پراید راست فرمان به پاکستان

صادرات پراید راست فرمان به پاکستان

20 خرداد 1395
  • 1

مدیر عامل شرکت خودرو سازی دیوان فاروق پاکستان در صدر هیئتی متشکل از مدیران ارشد این شرکت و به منظور بررسی زمینه های همکاری این دو شرکت در قالب تولید محصولات X۱۰۰ به صورت CKDاز خطوط تولید شرکت سایپا بازدید کردند.

پراید صادراتی فرمان راست

پس از این بازدید، در نشستی با حضور قائم مقام مدیر عامل گروه سایپا در توسعه محصول و جمعی از مدیران ارشد دو شرکت سایپا و دیوان فاروق پاکستان، آخرین شرایط همکاری مشترک بررسی و پس از گفتگوهای دوجانبه، دو طرف در زمینه همکاری مشترک بلند مدت و استراتژیک جهت تولید و توزیع محصول سایپا 131 در کشور پاکستان به توافقات اولیه رسیدند.

شرکت خودرو سازی دیوان فاروق به عنوان یکی از شرکتهای معتبر پاکستانی در حوزه خودرو، در سالهای گذشته همکاری خوبی با گروه خودروسازی سایپا داشته که حاصل آن تولید خودروهای نسیم و صبا به صورتCKD در این شرکت می باشد.

در همین راستا و بر اساس توافقات صورت پذیرفته در زمینه تولید محصولات راست فرمان گروه سایپا در پاکستان، کمیته ای مشترک از تیم های فنی و بازاریابی دو شرکت سایپا و دیوان فاروق به منظور تهیه طرح تجاری و بررسی امکان بومی سازی برخی قطعات خاص فرمان راست تشکیل و با هدف بهره برداری از توانمندی های شرکت دیوان فاروق و شرکت های قطعه ساز پاکستانی در دو بخش سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی و تکنولوژی، آغاز به کار خواهند نمود.

در ادامه این بازدید، مدیر عامل شرکت خودرو سازی دیوان فاروق از آخرین دستاوردهای مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودرو سازی سایپا نیز دیدن کرد.

بر اساس این گزارش، در صورت دستیابی به توافقات نهایی، محصولات خانواده X100 به صورت CKD با قابلیت راست فرمان در خطوط تولید شرکت خودرو سازی دیوان فاروق پاکستان تولید خواهد شد، که از جمله مزایای این فرایند و تفاهم می توان به صادرات مجدد این محصولات به سایرکشورهای راست فرمان همچون بنگلادش، سریلانکا و ... اشاره کرد.

بر همین اساس و با توجه به حضور متقاضیان خودروهای فرمان راست در 16 کشور منطقه همچون کشور های پاکستان، اندونزی، سریلانکا، سنگاپور، استرالیا، هند، نپال و ... که به دلیل قوانین رانندگی خاص کشور خود متقاضی خرید خودروهای فرمان راست هستند، عملیاتی شدن این توافقات در تولید محصولات راست فرمان توسط شرکت سایپا، نویدبخش آینده ای روشن در گشایش بازارهای جدید صادراتی و اعتلای صنعت این مرز و بوم خواهد بود.

منبع: سایپا نیوز



نظرات

  • Mo Mo (20 خرداد 1395 ساعت 10:28)

    احتمالا سیاست کنترل جمعیتشون مجبور به همچین کاری کردشون