1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. لیست قیمت خودروهای صفر در بازار تهران شنبه 22 مهرماه + جدول

لیست قیمت خودروهای صفر در بازار تهران شنبه 22 مهرماه + جدول

22 مهر 1396
  • 0

در حالی قیمت خودروهای داخلی به‌دلیل رکود پاییزی ثبات خود را در بازار حفظ کرده که قیمت وارداتی‌ها به‌دنبال نوسانات نرخ ارز بار دیگر با افزایش مواجه شده است.بررسی بازار نشان می‌دهد، نرخ ارز طی یکماه گذشته 3.3 درصد افزایش یافته است که در این بین بیشترین میزان افزایش نرخ ارز طی هفته‌جاری اتفاق افتاده است؛ به‌طوری‌که بررسی قیمت‌ دلار در بازار نشان می‌دهد نرخ ارز در هفته‌جاری 2.3 درصد افزایش را به خود دیده است.

 لیست قیمت خودروهای صفر در بازار تهران شنبه 22 مهرماه + جدول

به این ترتیب، افزایش نرخ ارز موجب شده که بار دیگر بازار خودروهای وارداتی با نوسان قیمتی مواجه شود.آنگونه که نمایشگاهداران خودروی پایتخت می‌گویند، هر چند نرخ ارز، مولفه اثرگذاری بر قیمت خودروهای وارداتی است، اما این عامل در کنار بسته بودن سایت ثبت‌سفارش موجب شده که قیمت‌ها به‌صورت حبابی افزایش پیدا کند. سایت ثبت‌سفارش از اواخر تیرماه امسال از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته شده است؛ جو روانی ناشی از کاهش عرضه خودرو موجب افزایش حبابی قیمت خودروها در بازار شد؛ به‌طوری‌که قیمت خودروهای وارداتی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش را به خود دید.

در این بین اما فعالان بازار همچنان از رکود پاییزی بازار خودروهای داخلی خبر می‌دهند و اینکه معاملات به پایین‌ترین سطح خود در سال جاری رسیده است. از آنجا که تقاضایی برای خرید خودرو در بازار نیست؛ بنابراین قیمت‌ها نیز ثبات خود را حفظ کرده‌اند. هر چه هست، نمایشگاهداران خودروی پایتخت معتقدند، رکودی که هم‌اکنون در بازار خودرو آغاز شده، تا هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت.در این بین اما تصور می‌شد که اقدام پلیس راهور درخصوص توقف شماره‌گذاری برخی از خودروهای پرمصرف داخلی منجر به افزایش قیمت‌ها شود حال آنکه با وجود کش‌وقوس‌های بسیاری که در این خصوص صورت گرفت این موضوع تاثیری در قیمت خودروهای داخلی نداشته است.

جدول قیمت خودروهای صفر در بازار تهران در آغاز معاملات 22 مهرماه 96 :

 لیست قیمت خودروهای صفر در بازار تهران شنبه 22 مهرماه + جدول



نظرات