1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. پژو پارس پر طرفدارترین خودروی ایرانی در عراق

پژو پارس پر طرفدارترین خودروی ایرانی در عراق

11 مرداد 1394
  • 0

آمار گمرکی صادرات خودرو نشان می‌دهد که در چهارمین ماه سال صادرات خودرو به حدود 4900 دستگاه رسیده و البته بزرگترین مشتری خودروهای ایرانی عراق و پرطرفدارترین خودروی داخلی نیز بین عراقی‌ها پژو پارس است.

در چهارماه اول سال جاری ایران در حدود 4900 دستگاه خودرو به کشورهای عراق، سودان، مصر، الجزایر و البته احتمالا برای انجام تست‌های فنی به آلمان و اسپانیا صادر کرد.

طبق فهرست گمرک از صادرات خودرو و لوازم یدکی طی چهارماهه نخست سال جاری، صادرات بیش از 3800 دستگاه پژو پارس در این مدت به عراق این خودرو را به پرفروش‌ترین خودروی صادراتی ایران و البته به اولین مشتری خودروی داخلی تبدیل کرده‌ است.

بر این اساس در این مدت به طور متوسط قیمت هر دستگاه پژو پارس صادر شده به عراق بین 16 تا 17 میلیون تومان یعنی حدود 5600 تا 6000 دلار بوده‌است که البته تعیین ارزش خودرو در گمرک بدون هزینه‌های شماره‌گذاری، بیمه و نظایر آن صورت گرفته ‌است.

بر اساس این فهرست، پراید در رتبه بعدی صادرات خودرو قرار می‌گیرد که در چهارماهه ابتدایی امسال 860 دستگاه از آن با قیمت متوسط حدود 16 میلیون تومان معادل 5500 دلار به عراق صادر شده است.

همچنین در این مدت مجموعا 183 دستگاه اتومبیل تیبا به کشورهای مصر، عراق، سودان و همچنین آلمان و اسپانیا صادر شد که در گمرک ببیش از 7000 دلار یعنی در حدود 20 میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

گزارش گمرک از صادرات خودرو حاکی از آن است که در این مدت 22 دستگاه خودروی سواری دیگر از جمله دنا، رانا و سورن نیز به عراق و آلمان و الجزایر صادر شده‌ است.

منبع ایسنا


نظرات