1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قیمت 3 مدل جدید پژو در ایران اعلام شد

قیمت 3 مدل جدید پژو در ایران اعلام شد

19 بهمن 1394
  • 0

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام قیمت سه محصول جدید پژو در ایران ( پژو 301، 208 و 2008)، گفت: فیات، شریک چهارم این گروه خواهد بود.

هاشم یکه‌ زارع در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» شکبه خبر با اشاره به انعقاد قرارداد ایران خودرو با پژو فرانسه گفت: این قرارداد چندین ویژگی مهم دارد؛ از جمله موجب شد تا سرمایه خارجی وارد کشور شود. از سوی دیگر، موجب اشتغال زایی می شود و هم در سطح تولید و هم برای قطعه سازان و انتقال دانش فنی براساس منویات مقام معظم رهبری که همان اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: یکی از ویژگی های مهم این قرارداد این است که فرانسوی ها با شرکت ایران خودرو طرف نیستند؛ بلکه در قالب تاسیس یک شرکت مشترک بین دو طرف ایرانی و فرانسوی، سود حاصل از فروش به صورت نصف نصف تقسیم می شود که در طول سال اول، تنها ۴۰ درصد خودروی تولید بومی است و در چهارسال این درصد به عدد ۷۰ می رسد و به همین اندازه تراز مالی شرکت نیز مثبت می شود.

وی تصریح کرد: در بهمن سال ۹۰ شرکت فرانسوی پژو ایران را ترک کرد و ما هم برای ادامه همکاری با این شرکت فرانسوی قراردادهای تنبیهی زیادی را لحاظ کردیم؛ نخست اینکه این شرکت موظف به پرداخت ۲۰۰ میلیون یورو به عنوان غرامت شد و از سوی دیگر سهم نهایی تجاری این شرکت تنها ۱۵ درصد خواهد بود که رقم ناچیزی است.

مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: از جمله نکات مثبت این قرارداد امضای تفاهمنامه هایی با دو دانشگاه شریف و امیرکبیر است. ما به دنبال ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت هستیم و از یک سال پیش نیز همزمان با مذاکره با پژو این طرح را هم پیش برده ایم.

یکه زارع با بیان اینکه تمام پولی را که از مردم گرفته اند دوباره به چرخه تولید بازگشته است، تاکید کرد: به جرات می توان ادعا کرد 89 درصد از وجه دریافتی در اختیار قطعه سازان قرار گرفت و مابقی نیز به فولاد مبارکه پرداخت شد.

وی ادامه داد: شریک چهارم ایران خودرو شرکت ایتالیایی فیات است، مردم برای دریافت محصولات جدید ایران خودرو با مشارکت پژو می توانند از اسفند 95 تا اردیبهشت 96 این محصولات را با کف قیمت 58 میلیون تومان تا حداکثر 72 میلیون تومان خریداری کنند.

یکه زارع قیمت پژو 301 دنده ای را 58 میلیون تومان و نسخه اتومات آن را 62 میلیون تومان اعلام کرد. وی افزود: پژو 208 معادل 68 میلیون تومان و 2008 در دو مدل دنده ای و اتومات به ترتیب 72 و 78 میلیون تومان به فروش می رسند.

به گفته وی، در سال‌های پیش رو و در شرایط پس از برجام، محصولاتی با برند ایران‌ خودرو بتوانند روانه بازار شود، این در حالی است که شهریور سال ۹۲ سهم ایران‌ خودرو از بازار صادرات کشور 36 درصد بود که اکنون به 54 تا 56 درصد رسیده و قرار است در 4 سال آینده به 70 درصد افزایش یابد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در ۴ سال آینده قرار است در مجموع ۲۰۰ هزار خودرو تولید کنیم که از این تعداد یک ‌سوم صادر و دو سوم دیگر به مصرف داخل خواهد رسید. در سال ۹۲ قطعه‌سازان معادل ۷۰۰ روز کاری از ایران‌خودرو طلب داشتند و حجم خودروهای ناقص بسیار بالا بود اما با تغییر مدیریت طلب قطعه‌ سازان به ۱۲۰ روز کاهش یافت و ۲۰ هزار نیرویی که از قطعه‌سازان به دلیل کاهش تولید اخراج شده بودند، به سر کار خود برگشتند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۳ هیچ خودروی ناقصی در کشور تولید نشد و در همین سال نیز بیش از یک‌هزار میلیارد تومان کاهش هزینه صورت گرفت و بدهی از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.



نظرات