1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. عدم تمدید قرارداد توسط رنو، خللی در تولید تندر 90 ایجاد نمی کند تولید

عدم تمدید قرارداد توسط رنو، خللی در تولید تندر 90 ایجاد نمی کند تولید

9 مرداد 1396
  • 1

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه موضوع عدم تمدید قرارداد توسط شرکت رنو قابل حل شدن است، گفت: بخش عظیمی از این خودرو داخلی شده است و نمی‌تواند تولید این خودرو متوقف شود.

ولی ملکی در خصوص عدم تمدید قرارداد تولید L90 بین پارس خودرو و رنو فرانسه، اظهار داشت: رنوپارس یک خودرسازی است که بین رنو از یک طرف و ایران‌خودرو و سایپا ازطرف دیگر تشکیل شده که یک شرکت مشارکتی است که اولین محصول آنها هم تندر90 بود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیربکس تندر نود را از شرکت STL ترکیه خریداری کرده‌ایم و در شرکت چرخش‌گر که تولیدکننده گیربکس است در تبریز تولید می‌شود، گفت: دوسال گذشته این قرارداد با حضور نماینده رنوپارس، بنده به‌عنوان نماینده چرخش‌گر تبریز و نماینده شرکت STL منعقد شد، که آخرین مرحله از احداث خط‌تولید این گیربکس نیز به اتمام رسید.

این نماینده مردم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رنوپارس یک شرکت مشارکتی بین ایران‌خودرو، سایپا و رنو است، اضافه کرد: اگر تعویقی در تمدید قرارداد اتفاق افتاده در ارتباط با فعالیت علنی بوده و تولید تندر نود متوقف نشده است.

وی در خصوص عدم تمدید قرارداد تولید تندر نود توسط رنو فرانسه تا کنون، اظهار داشت: رابطه بین سه خودرو ساز به قدری بالا است که هیچ مشکلی در خصوص تولید L90 وجود ندارد و این عدم تمدید قراراداد به برجام ارتباط موضوعی ندارد.

ملکی با بیان اینکه موضوع عدم تمدید قرارداد توسط شرکت رنو قابل حل شدن است، تصریح کرد: بخش عظیمی از این خودرو داخلی شده است و نمی‌تواند تولید این خودرو متوقف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دور هفتم مجلس شورای اسلامی این قرارداد بازبینی شد از سوی کمیسیون صنایع و معادن و تغییر کرد، خاطرنشان کرد: خودروL90 ده سال است که در داخل کشور تولید می‌شود و داخلی سازی شده است.



نظرات

  • متعصب خودروسازان متعصب خودروسازان (9 مرداد 1396 ساعت 14:35)

    قراره تا قیام قیامت تولید شود. بدخواهان می خوان فرهنگ قدیمی پسند و پرسود خودروسازان را تغییر دهند! عجب بعضی ها نامرد شدند!!!!!!! مگر خبر ندارید سی هزارررررررررررررررررررررررررررررر نفر در خودروسازی شاغلن و نون می خورن. نذارین دهم را باز کنم که همین پنچری سر کوچه هم از صدقه سری دو شرکت محبوب داره ارتزاق می کنه. هنوز مگه چی شده که بخواد تندر از خط تولید بره کنار یادمون نره فقط دوازده ساله که از تولیدش بدون کوچکترین تغییری در سیستم ایمنی و فتیش گذشته و مگر خبر ندارید که ما تازه بعد از 15 سال پی به ارزش و کیفیت یک خودرو پی می بریم و باید حداقل تا سی سال تولید شود و سود دهد. مدیران و مسئولین زحمت کش دو شرکت عریض و طویل نیاز به استراحت و سفرهای خارجه و پاداش دارند تا با انگیزه در راستای تامین نان شب اون سی هزار نفر و فلان پنچری و ... تلاش کنند. دیگر نگذارید دهنم بیشتر از این باز شود. برای خرید همین تندر فعلا صف بکشید تا بعد.