1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. متقاضیان تندر 90، پژو پارس تحویل بگیرید

متقاضیان تندر 90، پژو پارس تحویل بگیرید

24 آذر 1393
  • 7

آخرین خبری که سال جاری درباره خودرو تندر 90 روی خروجی رسانه‌های مختلف قرار گرفت با این تیتر بود "عدم تحویل قطعه از سوی شرکت رنوپارس برای تولید"، موضوعی که با تایید مدیرعامل ایران خودرو نیز همراه شد.

تایید مجدد این خبر، کاهش تولید خودرو تندر 90 در دو شرکت خودروساز داخلی بود تا جاییکه ایران خودرو به متقاضیانی که در تابستان امسال اقدام به ثبت نام برای این خودرو کرده بودند اعلام کرد خودرو درخواستی به دلیل مشکل فوق به آنها تحویل داده نخواهد شد و البته بعد از پنج ماه و زمانی که موعد تحویل خودرو به پیش ثبت نام ها رسید پیشنهاداتی را در قالب "تحویل خودرو دیگری همچون پژو پارس، پژو 206 بجای این خودرو، انصراف و دریافت پول پرداختی شان به همراه سود و انتظار برای افزایش تولید این خودرو" ارائه داده است.

این درحالی است که ایران خودرو با وجود علم به این موضوع، نسبت به ثبت نام متقاضیان جدید (در تابستان) اقدام کرد و حالا پس از گذشت چندین ماه به پیشنهاداتی که مطمئنا به مزاج خیلی از متقاضیان خوش نیامده بسنده کرده است.

پیشنهاد اول ایران خودرو تنها یک جواب از سوی متقاضیان به همراه داشت، اینکه اگر قرار به ثبت نام خودرو دیگری ابراز تمایل کنند از همان ابتدا این عمل را انجام می‌دادند و دیگر خود را دچار بلاتکلیفی نمی‌کردند.

کیانی یکی از این خریداران است که مرداد سال 93 پیش ثبت نام تندر 90 را انجام داده اما هم اکنون با بخش نامه مذکور مواجه شده است.

وی طی گفتگویی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، می‌گوید: حال که موعد تحویل فرا رسیده شرکت ایران خودرو بخشنامه‌ای را به مضمون دریافت خودرو پژو پارس بجای تندر 90 ارسال کرده است.

کیانی ادامه می‌دهد: من پیش از این پژو پارس داشتم و انجام این کار را غیرمنطقی می‌دانم و این موضوع تنها ما را سردرگم کرده است.

بر اساس این گزارش؛ این نظر یک خریدار نیست بلکه نظر کسانی است که امسال اقدام به ثبت نام کرده‌اند و این سوال را مطرح می‌کنند که چرا ایران خودرو قبل از ارائه پیش فروش به این موضوع فکر نکرده بود؟!

البته پیشنهاد دیگر ایران خودرو بازپرداخت پول واریزی با احتساب سود بانکی بوده که با نگاهی به وضعیت بازار خودرو این موضوع از دید متقاضیان کار چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد و از طرفی یکی از این افراد در پاسخ به خبرنگار ما گفت که " اگر می‌خواستم پولم را با سود بانکی بعد از چند ماه پس بگیرم در چندین بانک که سودهای رنگین هم می‌دهند سرمایه‌گذاری می‌کردم."

و اما می‌ماند راه آخر که بیشتر به امید واهی نزدیک است تا پیشنهاد به متقاضیان چراکه منتظر ماندن برای رفع مشکل مذکور بسیار عامیانه به نظر می‌رسد.

نتیجه پیشنهادات و انتخاب متقاضیان چیزی جز انتخاب بین بد و بدتر نیست اما ای کاش پیش از بوجود آمدن چنین شرایطی از همان ابتدا جلوی آن گرفته می‌شد.



نظرات

  • سیاوش میلانیان سیاوش میلانیان (26 آذر 1393 ساعت 19:34)

    هیچوقت حق با مشتری نیست....(شعار خودروسازان ایرانی)!!!!!!

  • علی فلاحت علی فلاحت (24 آذر 1393 ساعت 22:43)

    ای ول تاکنون اینقدر مشتری مداری حرفه ای ندیده بودم ایول داره کارشون اشکم داره سرازیر می شه این ته مشتری مداری هست باید بقیه دنیا هم یاد بگیرند دلیل نداره خریدار همون چیزی رو که بخاد باید بخره باید همون چیزی که اونها گفتند بخره احتمالا رنگ همشون هم سفید هست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (24 آذر 1393 ساعت 15:53)

    چیز جدیدی نیست در ایران طبیعی است

  • آفرین آفرین (24 آذر 1393 ساعت 15:04)

    توی این اوضاع و احوال نه بار اول است و نه بار آخر این قصه همچنان ادامه دارد و هیچ مسئولی هم نیست که پیگیری کند آخه شما که ماشین ندارید چرا ثبت نام می کنید و پول مردم را میگیرید?

  • حامد صابر حامد صابر (24 آذر 1393 ساعت 10:23)

    واقعا دیگه از این بدتر میشه خودرو های بی کیفیت با قیمت فضایی این هم از نحوه ی تحویل خودرو . تو جلب رضایت مشتری اولیم نه؟

  • مهدی صا مهدی صا (24 آذر 1393 ساعت 10:18)

    از ماست که بر ماست !

  • جوانلو جوانلو (24 آذر 1393 ساعت 07:56)

    فقط می توان تاسف خورد. به امید .....