1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ام وی ام 110 حتی در چین هم محبوب نیست

ام وی ام 110 حتی در چین هم محبوب نیست

23 اسفند 1393
  • 5

نگاهی به جدول رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی نشان می‌دهد که خودروی ام‌وی‌ام 110 در انتهای رده‌بندی قرار داشته و عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروی داخلی را از آن خود کرده است.

نکته قابل توجه در رابطه با این خودرو آن است که با وجود قرار داشتن در انتهای جدول رده‌بندی کیفی، تولید آن در 11 ماهه سال جاری معادل 328 درصد افزایش داشته است. افزایش تولید و فروش این خودروی چینی در ایران در حالی است که به گفته معاون پلیس راهور، تولید ام‌وی‌ام 110 چند سالی است که حتی در خود کشور چین هم متوقف شده است.

سرهنگ رستمی - معاون فنی پلیس راهور ناجا - چند روز پیش در حاشیه مراسم توقف تولید وانت پیکان در پاسخ به پرسشی درباره میزان تصادفات خودروهای قرار گرفته در انتهای جدول رده‌بندی کیفی مانند خودروی ام‌وی‌ام 110، اظهار کرد که "چند سالی است که تولید این خودرو در چین متوقف شده است".

در این شرایط مشخص نیست که چرا خودرویی که عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروی داخلی را از آن خود کرده و تولید آن در چین به عنوان کشور سازنده هم متوقف شده، باید در ایران همچنان تولید شود.

درست است که چینی‌ها به دلیل حفظ اشتغال در شرکت‌های قطعه‌ساز چینی که علی‌رغم توقف تولید ام‌وی‌ام‌ 110 در این کشور، قطعات این خودرو را همچنان تولید کرده و به ایران می‌فرستند، علاقه‌مند به ادامه حضور این خودرو در ایران هستند؛ اما چرا خودرویی که دیگر مردم چین نیز آنرا نمی‌خرند، باید در ایران تولید شود؟!

منبع ایسنا


نظرات

  • آفرین آفرین (24 اسفند 1393 ساعت 06:55)

    آخه کسی که بفکر مردم نیست وارد کننده سود می خواهد و کسی هم نیست جلودارش ، البته .......

  • پریسان پریسان (24 اسفند 1393 ساعت 00:18)

    این که جای تعجب نداره.از قدیم گفتن:آمریکایی وسیله میسازه میگه تا سالها کار کنه.اروپایی میسازه میگه سالها کارنکرد مشکلی نیست لااقل برا مردم تا مدت کم مفید باشه.چینی هم میسازه میگه کار هم نکرد که نکرد ، ایران هست.ما اینیم عزیز

  • بی ام دبلیو اچ بی ام دبلیو اچ (23 اسفند 1393 ساعت 21:14)

    این و پراید و خیلی از ماشین های ایرانیو یک نفر مثل جرمی کلارکسون فقط میتونه توصیفشون کنه ...

  • پوریا س پوریا س (23 اسفند 1393 ساعت 19:46)

    میشه یه قانون ساده گذاشت تا دیگه این مشکلات وجود نداشته باشه. این ماشین با توجه به سایز کوچیکش و مصرفش کاملا مناسب شهره، با ممنوع کردن خروجشون از شهر می شه کلی آمار کشته هاشو کم کرد. این ماشین و پراید مخصوص شهر ساخته شدن... پراید هم می تونه این قانون براش صدق کنه

  • حامد صابر حامد صابر (23 اسفند 1393 ساعت 10:19)

    به خاطر سود خودشون ؟ ماشین فروش بره بدش مهم نیست