1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. وضعیت تولید مگان در ایران

وضعیت تولید مگان در ایران

13 بهمن 1393
  • 2

 محل الصاق عکس

مدیرعامل سایپا، ترخیص قطعات مگان از ترکیه را مشروط به روشن شدن تکلیف پروژه تولید این خودرو از سوی رنو دانست و گفت: ۱۵۰۰ پک قطعه مگان در ترکیه وجود دارد که مشروط به افزایش تولید وارد خط تولید می‌شود.

سعید مدنی در خصوص سرنوشت پک قطعات خودروی مگان که در ترکیه باقی مانده و ترخیص نشده است، گفت: پک‌های قطعات مگان که در ترکیه مانده بود، مشروط به افزایش تولید تندر ترخیص خواهد شد، به این معنا که اگر رنو تعهد دهد که افزایش تولید را روی تندر به اندازه‌ای که مدنظر ما است، به انجام می‌رساند، ما نیز به تدریج این قطعات را ترخیص و خودرو تولید می‌کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: البته تولید مگان مشروط به این است که برنامه بعدی رنو نیز برای تولید آن مشخص شود؛ چراکه با تعداد محدود نمی‌توان تولید مجدد مگان را شروع کرد

او گفت: حدود ۱۵۰۰ پک قطعه مگان در ترکیه وجود دارد؛ این در حالی است که توافق اولیه ما با رنو این بود که این خودرو، به مدت ۵ سال در ایران تولید شود که متاسفانه رنو به این تعهد عمل نکرد و تولید ادامه نیافت.

مدنی در خصوص افزایش تولید تندر ۹۰ نیز گفت: افزایش تولید تندر خیلی خفیف اتفاق افتاده است که بر همین اساس، در حال مذاکره با رنو هستیم تا به تدریج، ظرفیت را بالا ببرد.داریم مذاکره با رنو می کنیم که به تدریج ظرفیت را بالا ببریم.

او با تشریح دلایل افزایش قیمت پراید در بازار گفت: سایپا به جای پراید، به تدریج مدل‌های مختلف تیبا را جایگزین کرده است و دو خط نیز تعطیل شده است و به تدریج ادامه می‌دهیم که اواخر سال ۹۵ تولید پراید به حداقل می رسد.

مدنی با بیان اینکه افزایش قیمت پراید به دلیل کاهش تولید نیست، گفت: معمولا با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، تقاضا برای خرید افزایش می‌یابد و همین امر، قیمت را بالا می‌برد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص بحث‌های پیش آمده بر سر خروج قیمتگذاری خودرو از شورای رقابت گفت: قیمتگذاری خودرو، موضوع شورای رقابت یا سازمان حمایت نیست هیچ جای دنیا روی خودرو قیمتگذاری صورت نمی گیرد، بنابراین برای اینکه خودرو از این وضعیت خارج شود و سر و سامان گیرد، تنها راه آزادسازی و خارج شدن از انحصار است.

او در خصوص نگرانی مردم از افزایش قیمت‌ها گفت: قیمت خودرو را بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و مسلما با توجه به شرایطی که وجود دارد، قیمتها افزایش پیدا نخواهد کرد، مساله تنظیم بازار از طریق خریدهای یکنواختی که انجام می شود، اتفاق می افتد؛ در حالیکه هم اکنون مردم فکر می‌کنند که قیمت خودرو تا پایان سال ثابت است و تمایلی به خرید ندارند، این خوب نیست و باید خرید به تدریج صورت گیرد تا در پایان سال، تقاضای انباشته به بازار وارد نشده و قیمت را افزایش ندهد.



نظرات

  • آفرین آفرین (13 بهمن 1393 ساعت 22:18)

    همه اش برای گرانتر کردن خودرو است ، شورای رقابت و قیمت گذاری و . . فقط تبلیغ است .

  • حسین معمار حسین معمار (13 بهمن 1393 ساعت 16:16)

    این ینی کسایی که پیش خرید کردن بمونن تو خماری؟