1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. احتمال واردات برخی محصولات مزدا

احتمال واردات برخی محصولات مزدا

10 بهمن 1392
  • 0

محمدرضا سروش مدیرعامل گروه بهمن معتقد است مشخص نبودن مالکیت خودروسازان بزرگترین زیان را به آنها زده است. روزگذشته در حاشیه رونمایی سه محصول جدید شرکت بهمن دیزل و افتتاح چند پروژه دیگر این شرکت با اعلام این مطلب گفت: رعایت نکردن اصول بنگاه داری مهمترین دلیل موفق نشدن صنعت خودرو در کشور ما است.

وی افزود: وقتی مدیران خودروسازن هر بار شرکت را با میزان بدهی بیشتر از قبل به مدیرعامل جدید واگذار می کنند و درباره عملکردشان پاسخگو نیستند به طبع وضعیت خودروسازان اینگونه می شود.

وی در ادامه با اشاره به سهم 25 درصدی خودروهای تجاری در صنعت خودرو دنیا گفت : متاسفانه این شاخص در کشور ما در بخش خودروهای تجاری 15 درصد است و این بیانگر سرمایه گذاری اندک در این حوزه است .

سروش در بخش دیگری از سخنان خود به احتمال خرید سهام بهمن دیزل ار سوی ایسوزو نیز اشاره کرد و گفت: درباره خرید سهام همکار خود در گروه بهمن اظهار تمایل کرده اما منتظر لغو تحریم ها است.

وی درباره تعامل بیشتر با مزدا نیز گفت: با توجه به شرایط نسبتا مطلوب در صنعت خودرو، این تعامل و همکاری را با انعقاد قرارداد بلندمدتی با گروه خودروسازی مزدا آغاز کرده‌ایم که در آینده‌ نزدیک محصولات جدیدی به بازار عرضه خواهد شد.محمد رضا سروش اظهار کرد: در حال حاضر تولید مزدا 3 ادامه خواهد داشت تا پس از مذاکرات با مزدا بتوانیم به تولید مدل های جدید این خودرو نیز بپردازیم.

وی همچنین از احتمال واردات برخی محصولات مزدا که تولید آنها در کشور به صرفه نیست خبر داد.

وی در مراسم گشایش پروژه های جدید این شرکت نیز گفت: هرچند در خصوص خودروهای تجاری فرصت های بی نظیری در کشور وجود دارد اما سرمایه گذاری برای خودروهای تجاری بسیار اندک است.

وی ضمن اشاره به پتانسیل بالای قطعه سازی کشور افزود : در کشور فرصت های تولید و طراحی برخی از قطعات برای خودروهای تجاری وجود دارد . امید می رود که در خصوص خودروهای تجاری ، حضور شایسته تر و ماندگار تری در بازار داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد : چنانچه پتانسیل بالای قطعه سازان داخلی به همراه انگیزه ماندگاری در این صنعت به علاوه فرصت های ترانزیتی که در کشور وجود دارد همسو باشند ، فضای بی نظیری برای صنعت خودروهای تجاری کشور رقم خواهد خورد.

وی به محدودیت های جدی در تولید خودروهای تجاری اشاره کرد و گفت : تحریم تسهیلات خریداران مشکلاتی را برای خودروسازان تجاری کشور به همراه آورده است به گونه ای که امروزه شاهد مشکلات جدی مالی دو خودروساز بزرگ تجاری کشور هستیم. لذا تامین تسهیلات برای خریداران یا متقاضیان خودروهای تجاری در توسعه این صنعت امری مهم به شمار می رود .




نظرات