1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سهم هرکدام از خودرو های داخلی از بازار چقدر است؟

سهم هرکدام از خودرو های داخلی از بازار چقدر است؟

1 آذر 1395
  • 0

براساس آمار منتشر شده از سهم بازار خودروهای سواری طی هفت ماه سال جاری، پراید و پژو 405 بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. این موضوع در حالی است که زمزمه خروج دو خودروی یاد شده تا پایان سال 95 شنیده می‌شود.

بنا بر آمار منتشره از درصد سهم بازار 10 محصول سواری، رتبه اول پرفروش‌ترین خودروهای سواری از ابتدای امسال تا پایان مهرماه به پراید تعلق دارد. این خودرو در جدول سهم بازار به لحاظ تیراژ تولید و سهم بازار ارزشی توانسته این رتبه را حفظ کند. با این وجود پژو 405 که در جدول سهم بازار به لحاظ تیراژ تولید در رتبه دوم قرار دارد در جدول سهم بازار ارزشی رتبه سوم را کسب کرده است.

بنابر جدول سهم بازار براساس تیراژ تولید، طی هفت ماه سال جاری پژو 206 توانسته در رتبه سوم جای بگیرد که نشان از سهم بازار بالای این خودرو دارد. پس از آن دیگر محصول پژویی ایران خودرو یعنی پژو پارس قرار دارد. رتبه پنجم و ششم سهم بازار خودروهای سواری در کشور نیز به دو خودروی ملی خودروسازان یعنی سمند و تیبا تعلق دارد. پس از آن به ترتیب محصولات رنو، برلیانس و دنا در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

بررسی سهم بازار خودروها براساس تیراژ تولید با غیبت بزرگ خودروهای وارداتی مواجه است که دلیل آن نیز سهم 86 درصدی تولیدکنندگان داخلی و سهم بسیار ناچیز (4/ 4 درصدی) وارداتی‌ها در بازار خودرو ایران است. با وجود غیبت واردکنندگان و تولیدکنندگان بخش خصوصی در سهم بازار تیراژی خودرو، یکی از خودروهای وارداتی توانسته به جدول سهم بازار براساس ارزش راه پیدا کند. به طوری که بعد از پراید، پژو 206، پژو 405، پژو پارس، خانواده رنو، سمند و تیبا، سانتافه توانسته بیشترین سهم بازار را از لحاظ ارزشی از آن خود کند. بعد از سانتافه، بیشترین سهم ارزشی بازار متعلق به برلیانس و تندر 90 است.

 سهم بازار خودرو های داخلی

منبع:ایران جیب



نظرات