1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. چند خودرو خط تولیدشان امسال در ایران متوقف می‌شود؟

چند خودرو خط تولیدشان امسال در ایران متوقف می‌شود؟

18 فروردین 1397
  • 3

رییس سازمان ملی استاندارد ایران نظرش را در مورد تعداد خودروهایی که به دلیل عدم رعایت استانداردهای 85 گانه خودرویی در سال ۱۳۹۷ با توقف خط تولید روبرو می شوند اعلام کرد.

 چند خودرو خط تولیدشان امسال در ایران متوقف می‌شود؟

نیره پیروزبخت در پاسخ به اینکه چه تعداد خودرو در فازهای دوم و سوم اجرای طرح استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی که به ترتیب در تیرماه و دی‌ماه سال ۱۳۹۷ اجرایی می‌شود، با توقف خط تولید مواجه می شوند، اظهار کرد: در فاز اول اجرای استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی ۲۳ مدل خودرو با توقف خط تولید روبه‌رو شدند و به ترتیب در فازهای دوم و سوم اجرا که در تیرماه و دی‌ماه سال ۱۳۹۷ اجرایی می‌شود، مجددا برخی مدل‌های خودرویی خط تولیدشان متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد: ما پیش‌بینی خود را انجام داده‌ایم و اما فعلا قصد نداریم نام و تعداد این خودروها را اعلام کنیم، اما پیش‌بینی کرده‌ایم که در فاز دوم رعایت استانداردهای ۸۵‌گانه خودرو که تیرماه سال ۱۳۹۷ اجرا می‌شود دو مدل خودرو با توقف خط تولید روبه‌رو شوند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در مورد فاز سوم این طرح که دی‌ماه خواهد بود، قصد اعلام پیش بینی از تعداد خودروهایی که با توقف خط تولید روبرو می شوند نداریم، گفت: این مساله شائبه‌برانگیز است و ابهاماتی را ایجاد خواهد کرد، بنابراین نه نام این خودروها و نه تعداد آن‌ها را اعلام نمی‌کنیم و در نهایت هم امیدوار هستیم که خودروها بتوانند استانداردهای لحاظ شده را رعایت کنند و خط تولید هیچ خودرویی متوقف نشود.

پیروزبخت در پاسخ به اینکه اما سال گذشته اعلام کردید که بیش از چهار مدل خودرو در فاز اول اجرای طرح استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی با توقف خط تولید روبرو خواهند شد، همراه با لبخند خاطر نشان کرد: در فاز سوم اجرای این طرح نیز تعداد مدل خودروهایی که با توقف خط تولید مواجه خواهند شد بیش از چهار مورد است.

اسفندماه سال گذشته بود که سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد خبر داد و اعلام کرد که براساس تفاهم‌نامه‌ای بین این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارتقای این استانداردها از نظر تعداد و کیفیت مطرح شده است؛ موضوعی که بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان و قطعه‌سازان در دستور کار قرار گرفت.

براساس زمان‌بندی صورت گرفته باید تا ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۶، ۶۱ مورد استاندارد خودرویی اجرایی می شد و پس از آن تا ابتدای تیر ماه سال ۱۳۹۷ دو مورد به ۶۱ استاندارد قبلی اضافه شده و در نهایت با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال ۱۳۹۷، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش ‌یابد، موضعی که فاز اول اجرای خود را پشت سر گذاشته و در انتظار اجرای دومین مرحله است.

گفتنی است در فاز اول اجرای استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی، در ابتدای دی ماه سال گذشته، ۲۳ مدل خودرو با توقف خط تولید روبه‌رو شدند.

منبع ایسنا


نظرات

  • عبدالرضا عبدالرضا (19 فروردین 1397 ساعت 08:11)

    سلام .تسلیت میکم خدا رحمت کنه برادت عزیزتان رو.اینها چطوری میخواهند جواب خدا رو بدنند شاید تا حال بما میگفتند اگه بدی کنی باید جواب بدی همه اش یک سوء تفاهم بود!!!!!!!!!!!!

  • علی علی (18 فروردین 1397 ساعت 12:19)

    مسئولین با تولیدات داخلی به فکر جان مردم باشند، نه به فکر جیبشان و برای جان مردم ارزش قائل شوند.
    بنده امسال بخاطر در رفتن لاستیک پراید جان برادر عزیزم را از دست دادم و این نشان می دهد که بعد از این همه فریاد باز کسی به فریاد مردم نمی رسد لیاقت مردم ما خیلی بیشتر از این وسایل است که جانشان در خطر است. خواهشن با جان مردم بازی نکید.

  • شهروز شهروز (18 فروردین 1397 ساعت 10:47)

    سلام
    لطفا اخبار را منعکس کنید نه مشتی کلی گویی که هیچ گونه ارزش خبری ندارد آیا به نظر شما ارتباطی بین تیتر خبری و محتوای متن وجود دارد؟ رسالت خبر نگاری شما چیست؟