1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. وجود تعداد زیادی خودرو در انبار خودروسازها به منزله احتکار نیست !؟

وجود تعداد زیادی خودرو در انبار خودروسازها به منزله احتکار نیست !؟

17 شهریور 1397
  • 6

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: وجود تعداد بسیار زیادی خودرو در انبار خودروسازها به منزله احتکار نیست و نباید صنایع که زمینه ساز تولید، اشتغال و کارآفرینی هستند را مورد بی مهری قرار داد.

محمد شریعتمداری در بازدید از شرکت ایران خودرو تبریز ضمن رد موضوع ظن به احتکار خودرو در این شرکت، گفت: این موضوع کاملا غیر کارشناسی است و هیچ گونه مشکلی در بحث خودروهای پرتیراژ وجود نداشته و وقفه در تحویل خودروها بیشتر به دلیل عدم تامین قطعات ریز مربوط به موارد ایمنی و الکترونیکی خودرو ها بوده که عمدتا وارداتی هستند.

 وجود تعداد زیادی خودرو در انبار خودروسازها به منزله احتکار نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به زودی این قطعات تامین و تحویل و عرضه خودرو‌ها آغاز خواهد شد.

وی با بیان این‌که عملکرد این شرکت بسیار خوب و مثبت است، اظهار کرد: ایران خودرو تبریز از جمله مراکز خودروساز مطرح در سطح کشور و استان آذربایجان شرقی است و از پتانسیل و ظرفیت های بسیار خوبی برای تولید خودروهای روز داخلی برخوردار است.

وی افزود: صنایع بزرگی که زمینه تولید، اشتغال و کارآفرینی را فراهم کرده و باعث رونق اقتصادی می‌شوند، باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که زیرساخت های لازم جهت ایجاد سالن رنگ و بدنه در این شرکت وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با راه اندازی خط رنگ و بدنه، شاهد شکوفایی صنعت خودرو شمال غرب کشور خواهیم بود.

وی با اشاره این‌که کلیه خودروهای موجود در پارکینگ این شرکت به فروش رسیده است، افزود: خودروهای پیش فروش شده بایستی در اسرع وقت رفع نقص شده و با نرخ مصوب به مالکین تحویل داده شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: امیدواریم با تسریع در روند قضایی و تامین قطعات مورد نیاز به زودی روزانه 500 خودرو به مشتریان تحویل داده شود.

شریعتمداری تصریح کرد: با توجه به روند کاهش قیمت خودرو در بازار ، با عرضه این خودروها، شاهد تثبیت قیمت ها در بازار خواهیم بود.

منبع ایسنا


نظرات

  • حسین حسین (18 شهریور 1397 ساعت 23:01)

    چرا خودرو های فروخته شده رو واگذار نمیکند الان دو ماه از تاریخ تحویل خودرو تیبا دوگانه میگذره کجایی آقای وزیر دنبال چی هستین.اصلا گوشتان بدهکار این صحبت ها هست..نه والا احسنت به همه شما که خیلی مقتدرانه عمل میکنید....

  • مهدی مهدی (17 شهریور 1397 ساعت 16:00)

    به شخصه که این خودروهای منسوخ شده را نمیخرم اما دست اونایی که هزینه چرخش اقتصاد خودروهای داخلی بی کیفیت را با هزینه گزاف میپردازند سپاسگذارم
    سپاس دلاور ایرانی

  • رضا رضا (17 شهریور 1397 ساعت 15:37)

    آفرین اقای سجاد واقعیت وحرف دل همه را زدی ما یکسال پیش بخاطر نیاز به خودرو ثبت نام کردیم نه سرمایه گذاری که حالا ضرر دیر تحویل دادن خودرو را بدیم ... کو گوش شنوا

  • مجد مجد (17 شهریور 1397 ساعت 13:58)

    خوبه همین طور ادامه بدید و دائم برای هم نوشابه باز کنید

  • سجاد سجاد (17 شهریور 1397 ساعت 12:41)

    با سلام و احترام
    طی جلساتی که در تلویزیون در این چند ماهه در رابطه با قیمت و احتکار خودرو بحث ، گفتگو و مصاحبه می شود به یک مورد اساسی که ظلم آشکار ایران خودرو به مشتری می باشد و دلیل اصلی احتکار یا به قول خود ایران خودرو تاخیر که به بهانه تامین قطعه صورت می پذیرد و اعلام می کند چون سود تاخیر می دهد به ضررش تمام می شود کسی در جواب این را نمی پرسد که مگر سود تاخیر چقدر است !!!!!!؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت چند ده ملیونی که مد نظر ایران خودرو است . مثلا بنده که بهمن 96 یک خودرو ثبت نام کرده ام و می بایست طبق قرارداد 1/5/97 تحویل میشده و تا الان دعوت نامه نیامده است. چرا بابت تاخیر ایران خودرو باید قیمت مثلا مهر ماه 97 رو بپردازم مگر مقصر تاخیر ایران خورو بنده بوده ام که باید متحمل پرداخت افزایش قیمتی شوم که تا ایران خودرو انجام ندهد ماشین را تحویل نمی دهد. مگر سود تاخیر چقدر است ؟؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت مد نظر ایران خودرو(چند ده ملیونی) که کاملا زیرکانه مدیرعامل ایران خودرو ،وزیر صنعت ،رئیس انجمن خودرو و ... می گویند ما چون سود تاخیر می پردازیم دلیل ندارد ماشین را نگه داریم کاملا پرواضح است که قیمت باید در همان ماه که در قرارداد جهت واگذاری آمده پرداخت شود نه اینکه ایران خودرو به عمد تاخیر ایجاد کند تا در نهایت به قیمت دلخواه بفروشد.اگر مسئولین محترم و شورای رقابت و مجلس این بند مستبدانه و ظالمانه را از ایران خودرو حذف نمایند به نظر بنده بخش اعظم مشکلات حل خواهد شد به همین آسانی حالا چرا اصلا هیچ اشاره ای به این موضوع در گفتگوها نمی شود، حتی تلویزیون و مجریانش که دایه حمایت از مردم دارند در حالی که یک موضوع عیان و آشکار است!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهش میکنم این مطلب بنده را به اطلاع برسانید.

  • امیر امیر (17 شهریور 1397 ساعت 11:03)

    بعله آقای وزیر
    وجود خودرو ناقص در پارکینگ احتکار نیست. اگه عمدا خودرو ناقص مونتاژ بشه و بره پارکینگ به این بهانه چیه؟
    تا 7 ماه دیگه که این خودرو سازها مطابق با آمار قبل تولید کنند قطعه دارند که با ارز 3800 تومنی خریدند
    مردم خبر دارند
    خودت بده میشی. از این آشغالسازها دفاع الکی نکن