1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. دومین فیس لیفت تندر 90 در ایران خودرو

دومین فیس لیفت تندر 90 در ایران خودرو

1 بهمن 1393
  • 14

دومین فیس‌لیفت خودروی تندر-90 قرار است به‌زودی در شرکت ایران خودرو تولید شود. یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه بین ایران خودرو و رنو به امضا رسیده و این شرکت فرانسوی مجوز تولید فیس‌لیفت تندر-90 را پس از گذشت سال‌ها به ایران خودرو داده است. به گفته این منبع آگاه قرار است تندر دنده اتوماتیک ایران خودرو فیس‌لیفت شود. وی عنوان می‌کند که فیس‌لیفت ایران خودرو با پارس‌خودرو کاملا متفاوت است و فضای داخلی و خارجی این خودرو با تغییرات اساسی همراه خواهد شد.

بر این اساس فیس‌لیفت در ادبیات صنعت خودرو به معنای تغییرات طراحی بدنه و گاه درون خودرو با حفظ رویه طراحی پایه و عدم تغییر در پلت‌فرم است. اما تولید خودرو فیس‌لیفت شده تندر-90 از بندهای مهم و قابل‌توجه قرارداد پلت‌فرم مشترک بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و رنو است حال آنکه در این قرارداد تاکید شده که پس از تولید انبوه و سودآور شدن این خودرو باید تولید فیس‌لیفت آن در ایران آغاز شود. بندی که شرکت رنو آن را در تمامی قراردادهای خارجی خود، برای عرضه پلت‌فرم مشترک اعمال کرده است.

طی سال‌های گذشته شرکت داچیا در رومانی که قراردادی شبیه ایران در ساخت تندر-90 دارد، پس از تولید انبوه و فروش مستمر ال-90، مجوز فیس‌لیفت این خودرو را از رنو اخذ و فیس‌لیفت این خودرو سال‌ها است که به تولید می‌رسد، اما فیس‌لیفت یک خودرو پس از سه تا پنج سال تولید مستمر در شرکت خودروساز انجام می‌شود حال آنکه با گذشت 10 سال از امضای قرارداد پلت‌فرم مشترک تندر در ایران تنها فیس‌لیفت پارس‌خودرو وارد بازار خودرو کشور شده است. در این بین هر چند تندر در ابتدا نتوانست از لحاظ ظاهری توجه مشتریان داخلی را جلب کند، اما کیفیت برتر آن نسبت به خودروهای داخلی در جذب مشتریان موفق بود.

در هر صورت تولید این خودرو در کشور با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بود و با روی کارآمدن هر دولت و مجلسی برنامه تولید این خودرو تغییر می‌کرد. حال ایران خودرو در شرایطی قرار است تولید فیس‌لیفت این خودرو را آغاز کند که این شرکت از سال 87 وعده تولید آن را به مشتریان داده بود. همزمان با تولید فیس‌لیفت تندر در پارس‌خودرو در سال 87 منوچهر منطقی مدیرعامل پیشین ایران خودرو نیز وعده تولید آن را در سال 88 در شرکت تحت مدیریت خود داده بود. وی در آن سال عنوان کرده بود که فیس‌لیفتی که این شرکت قرار است وارد بازار کشور کند دقیقا همانی است که در شرکت داچیا رومانی تولید می‌شود.

 دومین فیس لیفت تندر 90 در ایران خودرو

 دومین فیس لیفت تندر 90 در ایران خودرو

 دومین فیس لیفت تندر 90 در ایران خودرو

 دومین فیس لیفت تندر 90 در ایران خودرو



نظرات

  • من من (24 اسفند 1395 ساعت 09:55)

    فیس لیفت فرانسه هست نه ایران
    شما چیتون مثل اروپاییاست که انتظار ماشین اروپایی دارین اونم با 1500 تومن؟ اخلاقتون؟ کارکردنتون؟ علمتون؟؟؟؟

  • کامی کامی (11 تیر 1395 ساعت 12:43)

    سلام مثل اینکه برنامه تخته گاز را درست نمی بینی ! اونی که سوژه خنده و مسخره بود برند پژو بود ! برو خوب دقت کن پژو در فرانسه و اروپا مشتری نداره.

  • بلبل بلبل (18 خرداد 1394 ساعت 14:22)

    ماشین خوبی است 100میلیون هم برای این ماشین میدم

  • بلبل بلبل (18 خرداد 1394 ساعت 14:21)

    تندر نود خدا به دادت برسه امید وارم مثل پارس تندر نشه عقب مثل دفتر انشاست انقدر چیز بی خود نوشتن

  • آفرین آفرین (2 بهمن 1393 ساعت 19:33)

    بعداز پیکان پژویی و پژوپیکانی حالا نوبت تندر شده که مانور بدن

  • نژادحسینی نژادحسینی (1 بهمن 1393 ساعت 23:16)

    بابا چرا انقدر از این بنده خداها انتظار بیخود دارین اینها بضاعتشون همینه نکنه انتظار دارین بجای پیکان پژو و پژو آردی و 206 صندوقدار و پراید وانت , لامبورگینی یا بوگاتی ویرون طراحی میکردند!

  • بی ار بی ار (1 بهمن 1393 ساعت 20:29)

    برند رنو آشغال میباشد و سوژه خنده همیشگیه برنامه تخت گاز ، اما الان که پژو داره تو فرانسه حرف اول میزنه ما باهاش ارتباط نداریم ، من سوناتا ۲۰۱۵ سوارم قبلش ۱۱ سال ۲۰۶ داشتم، اصلا کیفیت ساختش عالی بود هنوزم دلم نمیاد بفروشمش ، ماشین کره ای اسباب بازیه تو کیفیت کنارش، این ماشین ۲۰ سال پیش پژو فرانسست، الان هم که تو اخبار میبینین خیلی در سطح جهانی حرف داره

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (1 بهمن 1393 ساعت 17:36)

    تندر 90 صد بار هم فیس لیفت بکنه هیچی از زشتیش کم نمیشه. با این حال قبول دارم که ماشین کم مصرف و با دوامیه.

  • گالاردو گالاردو (1 بهمن 1393 ساعت 13:43)

    بابا به قرآن ال90 نسل جدیدش اومده آخه شما که دارین اینو خدا تومن میدین لااقل نسل جدیدشو بیارین حداقل مردم به چهره ماشین دلشونو خوش کنن هر چند با قیمت بالا... والا!!!!!

    پوریا ایرانی پوریا ایرانی (1 بهمن 1393 ساعت 14:22)

    نسل بعدی که تو خارج معرفی شد اینا میرن نسل قبلیش که همینیه که شما میگین و وارد میکنند

  • پریسان پریسان (1 بهمن 1393 ساعت 13:35)

    خدا به خیر کنه.این یکی رو هم کاریش کنن که خود فرانسه ای ها هنگ کنن.استادتغییر چهره ایم ما.اینم مثل 206 میشه که شد صندوقدار.مرغ رو رنگ میکنن جای اتوبوس آخرین سیستم قالب میکنن.

  • محمدماجد محمدماجد (1 بهمن 1393 ساعت 13:32)

    خوبه

    جرمی جرمی (3 بهمن 1393 ساعت 18:56)

    گرونه

    محمدماجد محمدماجد (4 بهمن 1393 ساعت 22:33)

    اره گلم