1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آیا از روند تغییر شکل ظاهری پلاک های خودرو در ایران خبر دارید ؟

آیا از روند تغییر شکل ظاهری پلاک های خودرو در ایران خبر دارید ؟

27 تیر 1396
  • 4

از زمان ورود اتومبیل به کشور سالیان زیادی می گذرد و همواره یکی از مسایلی که در مورد اتومبیل در کشور ما وجود داشته نحوه شماره گذاری آنها بوده است که رفته رفته شکل بهتری نسبت به خود گرفته است . این تغییر شکل همیشه دلیل اصلی اش تغییر تعداد حروف فارسی و اعداد می باشد و با افزایش تعداد خودرو ها در کشور به اجبار نسبت به شماره گذاری آنها تغییرات صورت پذیرفته است . شکل نهایی و فعلی آن که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد در سال 1382 عرضه شد و در زمستان آن سال شروع به نصب آن بر روی خودروها گردید.

 آیا از روند تغییر شکل ظاهری پلاک های خودرو در ایران خبر دارید ؟

عکس فوق خیلی شفاف روند تغییرات پلاک های خودرو ها در کشور نشان می دهد . البته شایان ذکر می باشد که باز هم احتمال تغییر شکل و کم و زیاد شدن حروف و اعداد در پلاک خودرو ها در آینده وجود دارد و می بایستی به انتظار بشینیم شکل آینده آنها به چه صورتی خواهد بود .



نظرات

  • رضا رضا (29 تیر 1396 ساعت 15:45)

    حتی خود کشورهای عربی هم در پلاکهایشان حروف لاتین به کار میبرند ولی ایران رسم الخط عربی بکار میبرد

  • محسن محسن (28 تیر 1396 ساعت 14:46)

    عکس ها ناقص است و تاریخ های میلادی نگاشته شده در کنار آنها نیز درست نمیباشد. مثلا سال 1964 که معادل 1343 شمسی بوده پلاک تهران -الف آمد و تا سال 56 که به تهران-ن رسید. در نیمه دوم سال 56 سری تهران-22 امد که تا سال 73 با تهران-42 خاتمه یافت . پس از آن پلاک های معروف به لیزری واگذار گردید

  • هادی هادی (28 تیر 1396 ساعت 09:11)

    خیلی خوبه یه تغییری دوباره درپلاک بگذارنداینجوری خودروهای دزدی وکسایی که روی پلاک شکایت دارند ،طرفاشون گیر می افتندو همه چیز اتوماتیک ابدیت میشه ایکاش مسئولان به این همر توجه کنند.ماشینی فروختم 4 دست گشته ولی از اقامت صاحب اخری خبر ندارم وماشین هم توقیفه تو سیستم الان 5 سال میگذره خبری ازش نیست.

  • علی علی (28 تیر 1396 ساعت 00:22)

    سلام.ممنون از مقاله مفید و مختصرتون
    ولی خودمونیم پلاکهای قدیم که اسم شهرها روش بود یه حس دیگه ای داشت
    تو مسافرت یکی از سرگرمی هامون خوندن پلاک ماشینای دیگه تو جاده بود
    حالا باید بزنیم تو اپ موبایل پیداش کنیم، انگار کتابچه رمزه!