1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. معرفی جانشین پراید تا پایان سال 95

معرفی جانشین پراید تا پایان سال 95

6 مهر 1395
  • 19

ساخت پلت فرم‌های ایرانی در شرکت های خودروسازی کشور سال هاست که پیگیری می شود و اینطور که به نظر می‌رسد قرار است تا آخر سال 95 یکی از این ایرانی‌ها به بازار معرفی شود.

وقتی که آمد آنقدر جدید بود که همه پیکان سوارها را مجذوب خود کرد و نوید یک تغییر در صنعت خودوسازی را می داد. پراید همان خودروی رویایی که در اوایل دهه 70 چشم ایرانیان به جمالش روشن شد حالا به یک خودروی 20 ساله تبدیل شده است که دیگر آن جذابیت را برای ایرانیان ندارد.

حتی معرفی مدل های گوناگون و به اصطلاح سایپایی ها تغییر پلت فرم نیز نتوانست این 20 ساله را جوان نشان دهد زیرا پراید نیز شباهتی همچون پیکان پیدا کرده است که تا همین یک دهه پیش در خط تولید ایران خودرو با قدرت تولید می شد.

در سال های اخیر از مردم تا مسوولان و حتی پلیس راهور ناجا، همگی منتقد پرایدی شدند که یک روز برایش سر و دست می شکستند. یک روز گفتند قاتل مردم است، یک روز گفتند بیشترین قربانی را بعد از فلان بیماری می گیرد و یک روز هم گفتند دیگر پلاکش نمی کنیم. اما این خودرو همچنان پلاک شده در خیابان های کشور یکه تازی می کند و راکبان آن گاهی خودروی خود را با یک لاکچری 1 میلیاردی اشتباه گرفته و خیابان های شهرها را زیر پا می گذارند.

اما سرنوشت پراید چیست؟
مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در گفت وگو با پرشین خودرو، می گوید: یکی از کارهای بسیار سخت در صنعت خودروسازی تصمیم گیری در مورد آینده پراید است زیرا این محصول با توجه به قیمتی که دارد از کیفیت بالایی نیز برخوردار بوده و همچنان 20 درصد کل تقاضاهای بازار خودرو متعلق به پراید است.

وی ادامه می دهد: با خودروسازان خارجی در مورد خودروی جایگزین پراید صحبت کرده و مذاکراتی داشتیم اما هیچ کدام نتوانستند محصولی زیر 30 میلیون تومان برای عرضه در ایران معرفی کنند ولی شاید یک محصول بسیار ارزان قیمت از رنو بتواند جایگزین شود.

جمالی همچنین از تولید یک محصول جدید در سایپا خبر داد که قرار است جای پراید را در خط تولید بگیرد.

وی اظهار می کند: ما ظرفیت سازی های خوبی در سایپا انجام دادیم و از سال آینده محصولی ایرانی را با قیمتی مناسب جایگزین پراید خواهیم کرد.

مدیرعامل سایپا، با تاکید بر طراحی 100 درصد ایرانی این پلت فرم جدید می افزاید: چنانچه مشکل خاصی رخ ندهد تا پایان سال می توانیم اولین رونمایی را از این خودروی جدید و جایگزین داشته باشیم و ان شاالله از ابتدای سال آینده هم به بازار عرضه خواهد شد.

جمالی در پایان از برنامه ریزی این گروه خودروسازی برای معرفی یک محصول جدید و ایرانی در هر سال خبر داد.

منبع: ایران جیب



نظرات

  • طهماسب طهماسب (7 مهر 1395 ساعت 08:41)

    بابا ایندفعه یه خودروی خوب با آمار مرگ و میر بالا بسازین قیمتش بزارین 50 میلیون خوبه آخه پراید یک میلیونی رو به بیست میلیون فروختین چشم ودلتون روشن پلت فرم جدیدتون اتاقش پیکان دندش مال ژیان بقیشم مال زامیاد قیمتشم تا تیغتون میبره

  • ugd ugd (7 مهر 1395 ساعت 07:46)

    «...این محصول با توجه به قیمتی که دارد از کیفیت بالایی نیز برخوردار بوده ...» !!!!!!
    واقعاً خیلی پرروئی لازمه که همچین حرفی زده بشه!!

  • amir2020 amir2020 (6 مهر 1395 ساعت 22:42)

    از این قسمت متن خیلی خوشم اومد کیفیت بالای داره
    زیرا این محصول با توجه به قیمتی که دارد از کیفیت بالایی نیز برخوردار بوده و همچنان 20 درصد کل تقاضاهای بازار خودرو متعلق به پراید است.

  • یحیی یحیی (6 مهر 1395 ساعت 20:01)

    خودروسازان خارجی جان مردم براشون ارزش دارد .ولی متاسفانه خودروسازان ایرانی فقط فکر جیبشونند .خودروهای بی کیفیت راچهار یا پنج برابر قیمت میدند به مردم.

  • یاسین یاسین (6 مهر 1395 ساعت 19:18)

    سلام ادب پرایدماشین خیلی خوبی هست باهاش شاد میری شادروان برمیگردی من نمیدونم چرا دوستان بجای خرید پراید لااقل تیبا بخرین واقعا پراید فقط بدرد توشهر میخوره تا شعای ۱۰۰کیلومتر اگه بخوای توجادههای ایران مثل بم زاهدان مشهد بیرجند تهران جنوب یا هرراه دوری سفربکنی باید متوسط ۸۰کیلومتر باهاش برونی که مردم ما رعایت ایمنی رو نمیکنند تو جاده ها تا ۱۲۰تا بیشتر راه میرن باهاش به امید جمع شدن وتولید خودرو باامنیت بالا برای مردمان ایران که حقشون بهترینهاست

  • 123 123 (6 مهر 1395 ساعت 17:54)

    فرغون جای فرغون

  • حمید حمید (6 مهر 1395 ساعت 16:39)

    پراید ماشین خوبی است واین سیاست در راستای گران کردن محصولات سایپا و به ضرر مردم است اگر امار برداری شود اکثر تصادفات با پراید به علت سرعت غیر مجاز بوده و از نظر مصرف بنزین هم بسیار کم مصرف است کسانی که از پراید بد گویی می کنند نمی خواهند یک اتومبیل برند ایرانی جهانی شود . زیرا به نفع مطامع شرکت های چند ملیتی و کارتل های پرقدرت داخلی و خارجی نیست که یک برند محبوبیت دائمی داشته باشد از طرف دیگر باید گفت پراید در رقابت با اتومبیل های دیگر در ایران هنوز خودرویی رقیب و ارزان محسوب می شود که می توان قیمت آن را بسیار تنزل داد و از فروش خودروهای که برند اروپایی و چینی دارند بسیار کم کرد .

    درگر درگر (6 مهر 1395 ساعت 23:39)

    داداش گلم پراید برند ایرانیه مگه. بعد اصلا چیه یه ماشین که حداقل ماله 30 سال پیشه جهانی کنیم؟

    afds afds (7 مهر 1395 ساعت 09:04)

    حالت خوبه عزیز برادر؟؟؟

    حامی حقوق شهروندی حامی حقوق شهروندی (7 مهر 1395 ساعت 09:04)

    در مراسم تودیع ومعارفه مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا کاشان در اردیبهشت سال جاری از خودروی جدید چانگان رونمایی شد . مهندس جمالی در آن مراسم تعاریف زیادی از خودرو چانگان کرد که با همکاری شرکت های چینی تولید می شود . در پایان مراسم ایشان سوار بر نیسان آبی خوشرنگی شد وکاشان را به مقصد تهران ترک کرد !!!مدیرعاملی که به تولیدات شرکت خود اعتقادی ندارد نمی تواند این خودروهای کیفیت پایین را برای مردم کشورش تجویز کند ، چنانچه اجازه رقابت در بازار خودرو با رقبای خارجی داده شود ودولت دست از سر این صنعت بردارد جناب آقای مهندس جمالی خواهند دید که کدام یک از هموطنانمان از تابوت پراید استقبال خواهد کرد ضمن اینکه این برند ایرانی نیست !

  • Asredade Asredade (6 مهر 1395 ساعت 15:08)

    سلام .آوردن خودروی هم قیمت پراید وجود داره چون قیمت واقعی پراید اینی نیست که ما میخریم پراید نهایتش 7تومن ارزش داره .

    رضا رضا (7 مهر 1395 ساعت 04:23)

    خوبه یک خورده از عقل استفاده کنیم آخه 7تومن یعنی 2000 دلار خداییش کجای بور کینافاسو با 2000 تا ماشین تولید میشه؟ من فکر میکنم در ایران همه نخونده ملا شدن راجع به هر موضوعی آسمون ریسمون میبافن
    !

  • حمید حمید (6 مهر 1395 ساعت 14:52)

    نمی دونم چرا صنعتگرای ایرانی نسبت به تولیداتشون تعصب ندارن؟
    مثلا کشور آلمان نسبت به تولیداتش فوق العاده تعصب داره و حتی برای نشون دادن کیفیت تولیداتشون خودشون برای تست میرن مثلا برای تست ترمز تانک، خودِ مهندسا جلوی تانک وایستادن! که اسنادشم موجوده!
    حالا زمانی ایران میتونه جنس مرغوب تولید کنه که نسبت به نوع تولیداتش تعصب داشته باشه و به هر تولیدی راضی نشه، حالا خدا میدونه کی به این دیدگاه برسن ولی من که به اون روز امید دارم.

  • حمیدرضا حمیدرضا (6 مهر 1395 ساعت 13:44)

    قیمت تعدادی از خودروها با قیمت زیر 10000 دلار(یعنی 30 میلیون تومان):
    Toyota Yaris
    Price from: £9,995
    Vauxhall Corsa
    Price from: £8,995
    Toyota Aygo
    Price from: £7,995
    Hyundai i10
    Price from: £8,345
    Volkswagen Up
    Price from: £8,265
    http://www.telegraph.co.uk/motoring/picturegalleries/10730057/Ten-new-cars-that-cost-less-than-

    محسن محسن (7 مهر 1395 ساعت 08:36)

    دزست عزیز قیمت هایی رو که اعلام کردی رو قبول دارم، اما یه توجهی بکن واحد پولی که خودت کپی پیست کردی پوند انگلیس هستش یعنی ارزون ترین قیمت اعلامی شما بزرگوار بالای 35 میلیون تومان هستش. صرفاً جهت اطلاع براتون نوشتم، چون زحمت می گشید اطلاع رسانی می کنید.

    کورش کورش (7 مهر 1395 ساعت 13:55)

    مثل اینکه هزینه های گمرکی و شماره گذاری و .... رو حساب نمی کنی؟

  • حمیدرضا حمیدرضا (6 مهر 1395 ساعت 13:26)

    به این جمله توجه کنید:
    ((با خودروسازان خارجی در مورد خودروی جایگزین پراید صحبت کرده و مذاکراتی داشتیم اما هیچ کدام نتوانستند محصولی زیر 30 میلیون تومان برای عرضه در ایران معرفی کنند ))
    شما میتونید به راحتی قیمت روز خودروهای دنیا را ازطریق اینتر نت استعلام بگیرید و بفهمید که این آقا چقدر کم سواد و یا دروغگو هست.خودروهای خیلی زیادی حتی از برند های معروف کره ایی،زاپنی و اروپایی در دامنه قیمتی زیر 30 میلیون وجود داره ،اما
    خدایا دروغ را از ما دور کن.

  • سالی سالی (6 مهر 1395 ساعت 11:01)

    سلام
    زیر 30 میلیون یعنی خودرویی جایگزین پراید با قیمت 28 یا 29 میلیون؟
    اگر قرار است جایگزین خودرو پراید باشد ، باید با قیمتی معادل خودرو پراید عرضه شود.
    خیلی از مردم هنوز توان خرید پراید را نیز ندارند.
    ضمن اینکه با توجه به اصول مشتری مداری و حمایت از اقشار با درآمد محدود ، می بایست خودرو جایگزین با کیفیت مطلوب و در همان محدوده قیمت فروخته شود. با تشکر از توجه تصمیم گیرندگان در این خصوص.

  • آرش آرش (6 مهر 1395 ساعت 10:55)

    خدا بخیر کنه