1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. هیوندای الانترا در کرمان تولید می شود

هیوندای الانترا در کرمان تولید می شود

25 اسفند 1395
  • 4

مدیرعامل شرکت کرمان موتور روز دوشنبه در آیین امضای این قرارداد که در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد گفت: کمپانی های هیوندای و فولکس 12 سال قبل قراردادهایی را امضا کردند و هشت سال قبل از این مجموعه رفتند و امروز با تلاش های دولت یازدهم و به ثمر رسیدن برجام، شرکت هیوندایی به ایران و منطقه ارگ جدید بم برگشته که این موضوع اتفاق بسیار مبارکی برای کرمان و ایران است.

هیوندای الانترا در کرمان تولید می شود

سامان فیروزی خاطرنشان کرد: در فاز اول مدل هایی از خوردوهای هیوندایی در کرمان موتور تولید می شود که این تولیدات براساس بندهای قرارداد، منطبق به سیاست های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

وی اظهار کرد: 15 شهریورماه سال آینده خوردوی اکسنت را با ساخت داخل 30 درصد در مجموعه کرمان موتور راه اندازی خواهیم کرد.

وی گفت: در فاز دوم نیز خودروی النترا در آذرماه با ساخت داخل 30 درصد به بازار عرضه می شود.

مدیرعامل کرمان موتور با اشاره به اینکه خودروی آی 20 در گذشته به طور کامل وارد کشور می شد گفت: براساس تفاهم با شرکت هیوندای قرار شد این خودرو به شکل قطعات به بازار آید و در آینده خط بدنه آماده و در کرمان موتور نصب شود.

وی بیان کرد: ظرفیت 200 هزار دستگاه خودرو در کرمان موتور راه اندازی می شود و با راه اندازی آن بسیاری از خطوطی که در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارند، دارای توجیه می شوند.

وی گفت: اشتغال نیروی کار 10 هزار نفر را در سال 97 در کرمان موتور دیده ایم و با اجرای طرح های توسعه ای، ظرفیت کامل در کرمان موتور به 10 هزار نفر افزایش یافته و در کنار آن در بخش قطعه سازی نیز اشتغال های جدیدی ایجاد خواهد شد.

فیروزی بیان کرد: خوردوهایی که تولید می کنیم در خط تولید هیوندای هم خط تولید زیادی ندارند و خط تولید آنها در سال 2017 آغاز شده که به معنای مصرف سوخت کمتر، رضایت مشتری، کاهش آلایندگی و سایر مزایاست.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • aydin aydin (28 اسفند 1395 ساعت 02:19)

    با توجه ب قیمت 90 میلیونی آی20 این ماشین ک 6000 دلار بیشتره چند میشه؟؟؟ کمه کم 120

  • محمد محمد (26 اسفند 1395 ساعت 14:28)

    والا من اونموقع که گفتن قراره ای 20 تو ایران تولید شه خیلی خوشحال شدم گفتم اگه تولید داخل بشه قیمتش نهایتا 60 تومن در میاد و میخواستم بخرم ولی با این قیمت نجومی و این دزدی اشکار محاله دیگه بخرم و از همه خواهش میکنم با یه تصمیم جمعی این دزدا رو تنبیه کنیم

  • مجید مجید (25 اسفند 1395 ساعت 12:18)

    تا جای که امکان داره از قطعات چینی وهندی توی این خودرو استفاده میکنه یه مقدار از ابشن هاشو هم کم میکنن.درمجموع خدا حافظ النترا

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (25 اسفند 1395 ساعت 11:08)

    کاش اونایی که از الان میرن تو صف خرید چندتا از مصاحبه های مسئولان وزارت صنعتو ببینن که تا عمر دارن طرف کرمان موتور نرن!
    خود وزارت صنعت و معدن میگه با عوارضی که ما از کرمان موتور میگیریم این ماشین باید 45 تومن فروخته بشه ولی....و ناراحت کنندست که کسی هم نمیتونه جلوی کرمان موتورو بگیره چون اونایی که باید جلوشو بگیرن خودشون تو این جیب بری دس دارن!
    خدایی عجب مردم فهمیده و متمدنی دارم!!!بنازم به این همه کمالات...........