1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. شرط داخلی سازی قطعات سراتو

شرط داخلی سازی قطعات سراتو

20 مهر 1394
  • 0

کیفیت خودروی سراتو تولیدی سایپا در شش ماهه نخست امسال با نوسان همراه بوده است.

طبق ارزیابی‌های صورت گرفته کیفیت سراتو در فروردین ماه امسال ثابت مانده، اردیبهشت، خرداد و تیر به ترتیب 0.2، 0.2 و 0.7 درصد کاهش یافته، مرداد ماه 2.5 درصد افزایش یافته و شهریور ماه نیز 1.4 درصد کاهش یافته است.

در این زمینه فرزاد غزایی - معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا - در پاسخ به اینکه دلیل نوسان کیفیت سراتو چیست و آیا این موضوع به خاطر داخلی‌سازی قطعات این خودرو است؟ گفت: نوسان کیفیت تولید در تمام خودروها وجود دارد. این نوسانات جزو نوسانات معمول در فرایند تولید خودرو است و نوسان کیفی تلقی نمی‌شود بلکه به آن نوسان تولید گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان داخلی‌سازی قطعات سراتو پایین است و این موضوع ارتباطی با نوسانات کیفی این خودرو نداشته است، اظهار کرد: داخلی‌سازی قطعات سراتو به شرط حفظ کیفیت صورت خواهد گرفت به‌گونه‌ای که اگر قطعه‌ساز داخلی توان تولید قطعه با کیفیت مورد انتظار را نداشته باشد، آن قطعه‌ داخلی‌سازی نخواهد شد.

معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: سراتو تولیدی جزو پر تقاضاترین محصولات این شرکت بوده و به دلیل رشد تقاضا، تولید آن افزایش خواهد یافت بنابراین ملاک تعیین کیفیت این خودرو، مشتریان و خریداران هستند.

وی در پاسخ به اینکه با این حال طبق آمارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کیفیت سراتو نوسان داشته و در شهریور ماه نیز کاهش یافته است، گفت: در طبقه‌بندی ایرادات کیفی خودروها، چهار سطح ایراد شامل ایرادات مربوط به ایمنی، ایراد عملکردی منجر به توقف تولید، ایراد ظاهری و عملکردی مهم و ایراد ظاهری و عملکردی غیر مهم وجود دارد. ایرادات و نوسان کیفی سراتو نیز مربوط به ایرادات ظاهری و عملکردی غیر مهم این خودرو بوده و طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: ایرادات ظاهری و عملکردی غیر مهم ایراداتی چون میزان آشغال در رنگ خودرو یا میزان صدای در خودرو هنگام بسته شدن است که در فرایند تولید دارای نوسان است. این ایرادات اگرچه در ارزشیابی‌های کیفی مورد بررسی و ارزش‌دهی قرار می‌گیرد اما در بسیاری از موارد از نظر ظاهری و از سوی مشتریان قابل تشخیص نیست.

منبع ایسنا


نظرات