1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. نخستین شرکت ایرانی و ایتالیایی طراحی خودرو در ایران پایه گذاری شد

نخستین شرکت ایرانی و ایتالیایی طراحی خودرو در ایران پایه گذاری شد

20 تیر 1394
  • 1

برای نخستین بار در تاریخ صنعت خودروی کشور شرکت مشترک ایرانی- ایتالیایی در زمینه طراحی خودرو ایجاد شد.

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای توسعه محصولات جدید و تکمیل زنجیره ارزش صنعت خودرو و با توجه به ضعف در حوزه طراحی و فرآیندهای وابسته با دو شرکت «تیسر» از ایران و «بی.دی.آی» از ایتالیا برای طراحی خودرو در ایران توافق نامه ای سه جانبه امضا کرد.

تشکیل این شرکت براساس برنامه های راهبردی گروه صنعتی ایران خودرو برای تحقق سند اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 و با هدف تکمیل حلقه طراحی خودرو در کشور، صورت گرفته است.

کارشناسان و فعالان خودروسازی، همواره توان طراحی محصول را یکی از حلقه های مفقوده صنعت خودرو در ایران عنوان کرده اند.

شرکت مشترک طراحی خودرو این فرصت را ایجاد می کند تا طراحان، صنعتگران و دانشگاهیان کشورمان در همکاری نزدیک با نخبگان طراحی دنیا، نه تنها به صورت عملی آموزش های لازم را فرا بگیرند، بلکه نقش مهمی در طراحی خودروهای جدید و به روز دنیا در داخل کشور داشته باشند.

طراحی خودرو و اجزای آن ، کلیه فعالیت های مهندسی «B.I.W »، یک پارچه سازی طراحی «C.A.E »، نمونه سازی، پشتیبانی طراحی و مهندسی ساخت و تولید قطعات و مجموعه ها، مدیریت آزمون ها و صحه گذاری کامل خودرو را در بر می گیرد.

لازم به ذکر است تاکنون شرکت های ایرانی در زمینه طراحی خودرو نقش بسیار کم‌رنگی داشته اند و این بخش از فرآیند خودروسازی در کشورهای دیگر انجام می شده است.

این اقدام منحصر به فرد که برای نخستین بار در کشورمان با پی گیری و مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو در بخش خصوصی صورت می گیرد، می تواند ضمن پوشش خلاء طراحی صنعتی و طراحی محصول، در صنعت خودرو به عنوان گامی بنیادین در فعال سازی واحدهای طراحی و مهندسی کشور زمینه ساز نهادینه شدن دانش طراحی در کشورمان شود.



نظرات

  • حسین معمار حسین معمار (20 تیر 1394 ساعت 12:44)

    شوما یه درصد فک کن قیافه تولیداتشوو عوض کنن