1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. 8 دوچرخه هیبریدی ایرانی ساخته می شود

8 دوچرخه هیبریدی ایرانی ساخته می شود

4 آبان 1394
  • 0

در نخستین دوره مسابقات نوآوران انرژی و محیط زیست ۸ طرح به مرحله ساخت راه یافتند.

ستاد بهینه سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی با توجه به پایان مرحله طراحی و انجام داوری تخصصی، در نخستین دوره مسابقات نوآوران انرژی و محیط زیست و انجام داوری تخصصی، نتایج نهایی و رده بندی تیم های راه یافته به مرحله ساخت را اعلام کرد.

در این مرحله مطابق با امتیازهای کمیته داوران 8 طرح به مرحله ساخت راه یافتند و همچنین راهیابی 2 طرح به مرحله ساخت، مشروط به داوری مجدد شده است. با شروع مرحله ساخت، گروه ها فرصت دارند تا طرح¬های نهایی ساخت خود را برای مرکز نوآوری و توسعه فناوری ارسال کنند.

نتایج نهایی و رده بندی تیم های راه یافته به مرحله ساخت نخستین دوره مسابقات نوآوران انرژی و محیط زیست عبارتند از: بادپای نصیر (اول)، آداد (دوم)، تووات (سوم)، رکاب سبز (چهارم)، پلی تکنیک (پنجم)، بایک (ششم)، آروین تکنولوژی (هفتم) و ایران هیبرید توانا (هشتم).

همچنین، گروه های «آریو» و «دوچرخه سبز تفتان»، مشروط به داوری مجدد شده اند و در صورت تمایل برای شرکت در مرحله ساخت باید طرح خود را حداکثر تا تاریخ 15 آبان ماه اصلاح و مجددا ارسال کنند.

محاسبه امتیاز در مرحله ساخت مستقل از امتیازات کسب شده در مرحله طراحی است به همین دلیل در مرحله ساخت نیز همانند مرحله طراحی امتیازات از صفر خواهد بود و شانس تمامی گروه ها برای کسب رتبه های برتر یکسان است. هرچند تطابق طرح در مرحله طراحی و مرحله ساخت اعمال خواهد شد.

دبیرخانه مسابقه تاکید کرده است که اصلاحات صورت پذیرفته نباید چارچوب کلی طرح را عوض کند. همچنین با توجه به توضیحات و نظرات کمیته داوران برای هر گروه به صورت مجزا فایل اصلاحات ارسال خواهد شد که سرپرست گروه ها فرصت دارند تا تاریخ 15 آبان ماه طرح اصلاح شده طبق نظر داوران را ارسال کنند.

اعلام فراخوان ملی دانشجویی مسابقه «طراحی و ساخت دوچرخه هیبرید» از اول خرداد ماه جاری آغاز شد و تا 30 شهریور ماه جاری ادامه داشت. مسابقه ساخت و اعلام گروه های برتر نهایی در بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.



نظرات