1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. شورای رقابت , مخالف انحصاری شدن بازار خودرو با فرانسوی ها

شورای رقابت , مخالف انحصاری شدن بازار خودرو با فرانسوی ها

9 مرداد 1395
  • 2

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه قراردادهای امضا شده با فرانسوی‌ها نباید به ایجاد انحصار در بازار خودرو ایران منجر شود، گفت: هنوز این قراردادها به تولید منجر نشده و باید دید در آینده با ورود خودروهای فرانسوی به بازار وضعیت به چه شکل است.

 بازار خودرو را نباید دو دستی به فرانسوی‌ها داد

رضا شیوا، بر لزوم همکاری خودروسازان ایرانی با شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور اقدام به انعقاد قرارداد با خودروسازان فرانسوی کرده‌اند که به نظر می‌رسد در این رابطه نباید خود را به محدود به فرانسوی ها می‌کردیم.

وی با بیان اینکه همکاری با فرانسوی نباید به ایجاد انحصار در بازار منجر شود، افزود: دو شرکت خودروساز باید در این همکاری تنوع محصول را ملاک قرار دهند تا رقابت در سطح بازار ایجاد شود.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: هنوز این قراردادها به تولید منجر نشده و باید دید در آینده با ورود خودروهای فرانسوی به بازار وضعیت به چه شکل است. اگر بازار به سمت انحصار برود حتما شورا ورود پیدا خواهد کرد.

شیوا با اعلام اینکه خودروسازان می توانند با سایر شرکت های خودروساز مطرح از جمله آلمانی ها همکاری کنند، گفت: صنعت خودروسازی برای پیشرفت خود باید با شرکت های مطرح خارجی همکاری کند تا با مجهز شدن به تکنولوژی در مسیر توسعه حرکت نماید.

منبع: ایران جیب



نظرات

  • کیومرث کیومرث (10 مرداد 1395 ساعت 08:42)

    مگر غیر از این است که در حال حاضر بازار خودروی ایران در انحصار ایران خودرو ، سایپا و علی الخصوص چینی ها است؟!! چینی هایی که حتی در مغز استخوان سایپا و ایران خودرو مثل سرطان ریشه دوانیده و حتی قطعه سازان کشور را منقرض نموده اند. چطور تا کنون شورای رقابت نگران انحصار در بازار خودرو نشده است؟!!!!!!!!!!

  • حبیب حبیب (9 مرداد 1395 ساعت 21:04)

    بازار خودرو ایران انحصاری میمونه حتی بت چندتا شرکت خودرو ساز غیررازفرانسویها میخوای انحصار بشکنید واردات با تعرفه صفر درصد ازاد کنید.