1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. 20 تا 30 هزار خودرو در انتظار واردات مواد اولیه از اروپا

20 تا 30 هزار خودرو در انتظار واردات مواد اولیه از اروپا

16 آبان 1397
  • 3

رضا رضایی پیش‌بینی کرد به‌دلیل کسری قطعه، بین 20 تا 30هزار خودرو در کف کارخانه‌های خودروسازی خوابیده باشند و این رقم رو به افزایش است.

وی دلیل اصلی این موضوع را کمبود مواداولیه به‌ویژه اقلام وارداتی از منطقه اتحادیه اروپا عنوان کرد. عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اظهار کرد: «درحالی‌که بین 5 تا 6‌درصد مواداولیه موردنیاز خود را از خارج تامین می‌کنیم اما حدود 2 هفته است ثبت‌سفارش‌های پیشین ما را که برای دریافت ارز آنها در سامانه نیما نیز ثبت‌نام کرده بودیم، باطل اعلام کردند. بنابراین باید همه کارها را از نو انجام دهیم.»



نظرات

  • علی علی (17 آبان 1397 ساعت 21:50)

    بنده9 ماه است در شرکت ایران خودرو ثبت نام کردم و 4ماه هم از موعد تحویل دهی خودروام گذشته استولی خبری از تحویل دهی نیست !! اگر خودرو ساز قطعه ندارد و برنامه ریز ی درستی ندارد و فقط می خواهد پول مشتری را بگیرد و او را سربداوند مردم را سرکار می گذارد مگر مردم مسخر آنها هستند ضرر و زیان من و امثال من بیش از سودی است که در قرارداد عنوان شده است چه کسی پاسخگوست ، چرا اینقدر شرکتهای خودرو ساز خود دلال شده اند ؟ چرا نظارت نیست؟ چرا ارگانهای ناظر (وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان ،سازمان تعزیرات)خوب نظارت نمی کنند چرا 4ماه پیش آقای وزیر صنایع وقت (شریعتمداری) بدروغ گفت خودروهای کشف شده در آذر شهر بزودی به مشتریان تحویل می شود ولی نشد، انبار کردن خودرو بمنظور افزایش قیمت نظارت می طلبد نه شعار چرا دهان ناظران بسته است ؟؟!!!!!! مردم این را خوب می فهمند امید است مسئولین محترم مربتط نیز این را درک کنند.

  • کارگر گمنام کارگر گمنام (16 آبان 1397 ساعت 20:49)

    پس چرا به مردم دروغ میگین که خودروی ملی ساختیم، خودرویی که منتظر مواد اولیه از خارجه کجاش ملیه فقط مونتاژ میکنید و البته بواسطه قطعات بی کیفیت حتی حاضر نیستید با مردم صادق نیستید چه برسه به فکر جانشون باشین و بخواین خودروی با کیفیت بدین این مردم

  • بهروز بهروز (16 آبان 1397 ساعت 19:34)

    خخخخخخخ. . بعد از یک عمر هنوز هم مونتاژ.