1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. «ایکس 409» با برند ایران‌خودرو به بازار می‌آید

«ایکس 409» با برند ایران‌خودرو به بازار می‌آید

24 اسفند 1394
  • 0

مدیر عامل ایران خودرو در مورد توافق نامه این شرکت با شرکت مرسدس بنز در دو حوزه خودروهای تجاری و سواری گفت: توافق نامه فعلی در نیمه نخست سال آینده به امضای قرارداد منجر خواهد شد.

هاشم یکه زارع به مرور اقدامات ایران خودرو در دور تازه همکاری با شرکای خارجی پرداخت و اظهارداشت: هم اکنون رنو با شرکت دیگری در حال مذاکره است. پس از پایان مذاکرات آنها، ایران خودرو با رویکرد و استراتژی مشخص با آنها مذاکره خواهیم کرد که در صورت توافق، از تولیدات مشترک با رنو نیز در سبد محصولات ایران خودرو استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو به همکاری با شرکت های ژاپنی نیز اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته با شرکت سوزوکی فقط روی محصول ویتارا همکاری داشته ایم اما قصد داریم تولید محصولات دیگری از این خودروساز مانند سوئیفت، ویتارای جدید و سیاز را نیز به انجام برسانیم.

وی به مرور جزئیاتی از توافق نامه با شرکت مرسدس بنز در دو حوزه خودروهای تجاری و سواری نیز پرداخت و افزود: توافق نامه فعلی در نیمه نخست سال آینده به امضای قرارداد منجر خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو به انجام مذاکرات جدی با یک خودروساز ایتالیایی نیز اشاره کرد و اظهارداشت: در صورتی که همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، به زودی با این شرکت نیز به مرحله امضای قرارداد خواهیم رسید و این قرارداد در سطحی فراتر از قرارداد همکاری با پژو خواهد بود.

یکه زارع تکیه بر توانمندی داخلی به ویژه اقداماتی که در مرکز تحقیقات در حال انجام است را رویکرد اصلی و حتی مهم تر از همکاری های بین المللی ایران خودرو توصیف کرد و گفت: به عنوان نمونه محصول پروژه «ایکس409» که سال آینده با برند ایران خودرو وارد بازار خواهد شد، علاوه بر اینکه محصولات چینی را پشت سر می گذارد، توانائی رقابت با محصولات کره ای و حتی اروپائی را نیز دارد.

وی به مباحث مالی شرکت ایران خودرو نیز اشاره کرد و افزود: سرمایه شرکت دو سال پیش حدود 900میلیارد تومان بود اما امروز به 1530میلیارد تومان رسیده که سال آینده با تجدیدنظرهای ساختاری مالی بیشتر هم خواهد شد.



نظرات