1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. گارانتی خودروی رانا 3 سال و 50 هزار کیلومتر شد

گارانتی خودروی رانا 3 سال و 50 هزار کیلومتر شد

24 آبان 1394
  • 0

مدیر عامل ایران خودرو از افزایش گارانتی خودروی رانا از دو سال به سه سال و از 40 هزار کیلومتر به 50 هزار کیلومتر خبر داد.

هاشم یکه‌ زارع با بیان این‌که قصد داریم به سمت افزایش کیفیت خودروهای تولیدی خود برویم، اظهار کرد: در اولین حرکت خودروی رانا را انتخاب کردیم که از اسفندماه امسال هر کسی که این خودرو را تحویل بگیرد تا 10 هزار کیلومتر به تعمیرگاه مراجعه نخواهد داشت مگر برای موارد مصرفی مثل تعویض روغن و غیره.

وی افزود: در همین راستا همزمان با روز ملی کیفیت، گارانتی خودروی رانا از دو سال به سه سال و از 40 کیلومتر به 50 کیلومتر افزایش دادیم.مدیر عامل ایران خودرو با بیان این‌که اعتقاد داریم هر محصول قبل از ورود به بازار باید به این حد کیفی قابل قبول خود برسد، ادامه داد: در مورد رانا این اتفاق نیفتاد و در مقطع قبلی عجله صورت گرفت، بنابراین سعی کردیم با افزایش کیفیت اطمینان روی این خودرو را افزایش دهیم.

به گفته یکه‌زارع پس از خودروی رانا همین برنامه برای خودروی دنا نیز پیاده خواهد شد.

وی همچنین درباره‌ی ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو و نحوه بازپرداخت آن به بانک‌ها گفت: قرار است ما آنچه که به عنوان اسناد تجاری نزد بانک‌ها می‌بریم ظرف 48 ساعت تا سقف 25 میلیون تومان برای هر خودرو به ما پرداخت شود.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان این‌که مطالبات قبلی بانک‌ها از خودروساز هیچ ارتباطی با این تسهیلات ندارد، ادامه داد: بانک‌ها در صدد تسویه مطالبات قبلی خود نیستند، چرا که در اصل این تسهیلات به خریدار پرداخت می‌شود.

یکه‌زارع تصریح کرد: اگر چک خریدار برگشت بخورد خودروساز با مردم طرف است هرچند که ما فکر نمی‌کنیم در این باره مشکل زیادی وجود داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات ایران خودرو با شرکت پژو نیز اظهار کرد: مذاکرات انجام شده اما تمام شده نیست. ما مذاکرات را از یکسال و نیم قبل آغاز کردیم و در بین تمام خودروسازان جلوترین کار را از لحاظ قرار‌داد شاید ما داشته باشیم که چند نکته مانده که باید حل شود.

به گفته مدیر عامل ایران خودرو این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با چند شرکت خارجی است که زمانی که به نتیجه برسد اعلام خواهد شد.

یکه‌زارع با بیان این‌که ایران خودرو چهار شریک دارد، افزود: یک شریک دیگر نیز به ما اضافه خواهد شد البته نه تنها پژو، بلکه هر شرکتی که با ایران کار می‌کند می‌داند که بازار ایران بسیار خوب است و در ایران تنها نیست. از سوی دیگر رویه نیز با گذشته که تنها واردات قطعات منفصله انجام می‌شد فرق کرده و این موضوع را همه باید بدانند.

وی در ادامه درباره‌ی فعالیت‌های واوره - طراح آلمانی - که کار خود را در ایران خودرو آغاز کرده است، اظهار کرد: غیر از او افراد دیگری هستند که در مرکز تحقیقات ما کار می‌کنند. تاکنون یک آلمانی دیگر به ما اضافه شده و فعالیت آنها در بخش‌استراتژی محصولات ماست.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان این‌که نتایج کاری که این افراد انجام می‌دهند در سال 1396 دیده خواهد شد، گفت: در عین حال بهبودی که در برخی پروژه‌های قبلی ما با نقطه نظرات این فرد انجام شده 100 درصد در پروژه‌هایی که سال آینده به نتیجه می‌رسد دیده خواهد شد.

یکه‌زارع افزود: برای مثال در پروژه 502 با نظر واوره تغییراتی ایجاد شد که هم برای همکاران ایران خودرو تجربه جدیدی بود و هم آثارش را مردم در سال آینده می‌بینند.

وی درباره‌ سهام ایران خودرو در بورس نیز ادامه داد: به هرحال سهام این شرکت تابعی از وضعیت سهام در بورس است، اما فکر می‌کنم در صنعت خودروسازی شرکت ایران خودرو با برنامه‌ای که دارد در آینده پیشرفت خوبی خواهد داشت.مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: در نیمه دوم امسال وضعیت سهام ایران خودرو بستگی به وضعیت کلی بورس دارد، اما نتایج بهتر آن قطعا در سال آینده دیده خواهد شد.

یکه‌زارع با بیان این‌که شرکت بنز نیز در مرحله نهایی مذاکرات قرار دارد، گفت: همه چیز آماده است و بنز نیز به زودی 30 درصد ایدم ما را می‌خرد و دفترش را در ایران باز می‌کند.

منبع ایسنا


نظرات