1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید ایران خودرو در سایت اسکندریه عراق از مرز 10 هزار دستگاه گذشت

تولید ایران خودرو در سایت اسکندریه عراق از مرز 10 هزار دستگاه گذشت

19 آبان 1394
  • 0

سعید تفضلی معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: در حالی که مشکلات داخلی عراق ارسال قطعات را بارها متوقف و یا مختل کرده، ایران خودرو توانست تولید 10 هزار خودرو در 16 ماه گذشته در سایت اسکندریه عراق را رقم بزند.

وی این محصولات را شامل 48 دستگاه رانا 48دستگاه سمند، 1344 دستگاه 405 و 8304 دستگاه پژو پارس عنوان کرد که به صورت اس. کی. دی. ارسال شده و گفت: با توجه با اختصاص خط دوم سایت اسکندریه به وانت آریسان، از ابتدای بهمن ماه آریسان نیز به سبد تولیدات ایران خودرو در سایت اسکندریه اضافه می شود.

تفضلی تولید آریسان در این خط را ساعتی سه دستگاه و روزانه 30 دستگاه ذکر کرد که قابل افزایش به ساعتی 10 دستگاه هست و گفت: بر اساس سفارش ها، در نیمه دوم امسال 15 هزار دستگاه شامل پنج هزار سمند ، پنج هزار 405 و پنج هزار دستگاه وانت اریسان در سایت اسکندریه تولید خواهد شد.

معاون صادرات ایران خودرو با اشاره به برنامه و توافق با شرکت نبع زمزم نماینده ایران خودرو در عراق، گفت: تندر 90 و دانگ فنگ در کلاس های متنوع نیز توسط ایران خودرو در این سایت تولید خواهد شد.

وی افزود: سایت تولید ایران خودرو در اسکندریه،از 20 فروردین 93 آغاز به کار کرد و تولید انبوه محصول در این سایت از اوایل مرداد 93 آغاز شد.

تفضلی فروش دانش فنی و مهندسی توسط ایران خودرو را از جمله ویژگی های تولید در سایت اسکندریه ذکر کرد که نوعی صادرات به حساب می آید و گفت: در 16 ماه گذشته تیم های مهندس و اپراتوری ایران خودرو برای ایجاد بسترهای تولید و ارتقای کیفیت به صورت مدام در سایت اسکندریه فعال بوده اند.



نظرات