1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. وضعیت نا معلوم پژو 2008 در بازار

وضعیت نا معلوم پژو 2008 در بازار

17 مهر 1396
  • 0

طبق گفته مدیرفروش ایران خودرو قرار بود، اولین سری پژو 2008 ثبت نامی، طی شهریور ماه تحویل مشتریان شود، امروز نیمه مهرماه است و هنوز خبری از تحویل این خودروها نیست.

وضعیت نا معلوم پژو 2008 در بازار

اول تیرماه امسال محصول پر سر و صدای فرانسوی که قرار شد به صورت تولید مشترک راهی بازار ایران شود بدون اعلام قیمت نهایی با پیش پرداخت 60 میلیون تومان در دو مرحله پیش فروش شد. البته فروش پژو 2008 از همان دقایق نخست با حاشیه‌های زیادی هم همراه بود به نحوی که کمتر مشتری توانست امکان پیش فروش این محصول را پیدا کند. حتی برخی امکان باز شدن سایت و درج اسامی خود را هم نداشتند و تعدادی دیگر هم با طی کردن مراحل در نهایت امکان پرداخت مبلغ پیش‌فروش پیدا نکردند.

نکته قابل توجه آنکه هنوز سه روز از فروش 2008 توسط شرکت نگذشته که بازار سیاه خریدو فروش حواله آن در فضای مجازی آغاز شد. به نحوی که دلالان پیش پرداخت 72 میلیون تومانی را برای حواله‌ها در نظر گرفته و اقدام به فروش آنها کردند. بازار داغ خرید و فروش حواله‌ها باعث شد تا ایران خودرو طی اطلاعیه‌ای اعلام کند که "امتیاز ثبت نام در طرح پیش فروش خودرو پژو 2008 به هیچ عنوان قابل خرید و فروش نیست و زمینه بروز مشکلات را در صورت انتقال حواله ها به وجود خواهد آورد."

اعتراضات مردم در عدم تعیین قیمت باعث شد تا در نهایت با گذشت 14 روز از پیش فروش پژو 2008 ، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کند، آغاز تحویل پژو 2008 فعلاً با 98 میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود به شرطی که نرخ ارز تغییر نکند.

مدیرعامل ایران‌خودرو با اعلام اینکه در صورتی که عوامل موثر بر قیمت تمام شده به ویژه نرخ ارز نسبت به شرایط کنونی ثابت بماند و تغییر نکند، در آغاز تحویل، پژو 2008 با 98 میلیون و 900 هزارتومان به دست مصرف کننده می‌رسد، گفت" بعد از انعقاد قرارداد با پژو، نخستین محصول مشترک شرکت ایکاپ در فاصله ای کم به مرحله تولید رسید و پیش فروش آن نیز انجام شد".

البته رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان هم در واکنش به گله خریداران از واریز میزان پیش پرداخت پژو 2008 ، با اشاره به اینکه در پیش فروش‌های یکساله ، نوسانات نرخ ارز ، حامل های انرژی و مولفه های دیگر در قیمت نهایی موثر هستند. اعلام کرد: میزان اضافه ای که در پیش فروش پرداخت کرده اند در سود مشارکت آنها محاسبه خواهد شد. همچنین پیش بینی شده مصرف کنندگانی که دوست ندارند رقم اضافه پولشان نزد ایران خودرو بماند ، می توانند 10 یا 15 میلیون تومانی را که اضافه پرداخت شده را پس بگیرند و در زمان تحویل خودرو ، بقیه قیمت را پرداخت کنند.

اگر از حاشیه‌های پیش فروش این محصول فرانسوی بگذریم طبق گفته‌های مدیرفروش ایران خودرو قرار بر این بود تا اولین سری از پژو 2008 های ثبت نامی، طی شهریور ماه تحویل مشتریان شود، امروز نیمه مهرماه است و هنوز خبری از تحویل پژو 2008 به خریداران از سوی شرکت نیست. این برنامگی در تحویل خودرو باعث شده است که قیمت پژو 2008 از 120 تا 140 میلیون تومان توسط دارندگان این خودرو در بازار قیمتگذاری شود اما نمایشگاه داران تهران قیمت این خودرو را امروز شنبه 121 میلیون تومان اعلام میکردند.



نظرات