1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو در عمان خط تولید راه می اندازد

ایران خودرو در عمان خط تولید راه می اندازد

18 مهر 1394
  • 0

در دیدار مدیر منطقه آزاد تجاری دوقوم عمان با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، طرف عمانی خواستار تاسیس کارخانه تولید محصولات ایران خودرو با سرمایه‌گذاری این کشور شد.

در این دیدار هاشم یکه‌زارع با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور، اظهار کرد: درصددیم با کشورهایی که با ما روابط خوبی داشته‌اند همکاری بیشتری در زمینه‌های مختلف داشته باشیم.

وی با اشاره به تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید محصولات ایران خودرو در عمان، خواستار فعال شدن هر چه سریع تر این پروژه شد و اظهار امیدواری کرد این کار برای دو کشور و برای منطقه نتایج خوبی در بر داشته باشد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: پروژه ایران خودرو در عمان با خط مونتاژ شروع می‌شود و سپس توسعه می‌یابد که امیدواریم با حضور وزیر تجارت عمان در ایران خودرو و حمایت ایشان، هر چه زودتر این پروژه به نتیجه برسد.

در ادامه این دیدار یحیی الجابری - رییس منطقه آزاد تجاری دوقوم عمان نسبت به توسعه روابط دو کشور از طریق تولید محصولات ایران خودرو در عمان، ابراز خرسندی و اظهار کرد که هر نوع کمکی برای تحقق این امر انجام خواهد داد.

وی منطقه آزاد تجاری دوقوم را دارای قابلیت بالا برای صادرات به هند، پاکستان، بنگلادش و شرق آسیا دانست و گفت: برای راه اندازی سایت تولیدی ایران خودرو در عمان، واگذاری زمین و سرمایه‌گذاری مشترک با صندوق توسعه این کشور است. ما مشتاق هستیم هر چه زودتر این کارخانه هرچند کوچک فعالیت خود را آغاز کند.

الجابری تولید محصولات ایران خودرو در آن کشور را دارای مزایایی از جمله دسترسی به بازار کشورهای آسیایی دانست و گفت: به دلیل دسترسی به بندرها و فرودگاه‌ها، منطقه آزاد تجاری دوقوم شرایط مناسبی را برای تولید خودرو فراهم می کند.

سعید تفضلی، معاون صادرات و امور بین‌الملل ایران خودرو هم در دیدار مدیر منطقه آزاد تجاری دوقوم عمان با اشاره به اجلاس مشترک اقتصادی ایران و عمان در دسامبر سال گذشته، گفت: در آن اجلاس تصمیم گرفته شد با توجه به نزدیکی روابط دو کشور، فعالیت بیشتری در عمان داشته باشیم.

وی افزود: چند ماه پیش روسای صندوق توسعه و سرمایه گذاری عمان از ایران خودرو بازدید و در مورد تاسیس شرکت مشترک به صورت جوینت ونچر برای تولید محصولات ایران خودرو در آن کشور توافق کردند. با تاسیس این شرکت در فاز نخست، خط مونتاژ اس کی دی در منطقه دقوم ایجاد می شود.

تفضلی دسترسی به بازارهای شرق و شمال آفریقا را از جمله مزایای منطقه دقوم عمان دانست و از صندوق توسعه عمان خواست، کمکها و حمایت لازم را برای راه اندازی هر چه سریع تر این کارخانه انجام دهند.

به گفته معاون صادرات ایران خودرو، سایت تولید محصولات این شرکت در عمان در فاز نخست که یک سال و نیم زمان برای آن پیش بینی شده به مونتاژ اس کی دی می رسد و در فاز دوم قطعات به صورت سی کی دی به آن جا خواهد رفت. برای راه‌اندازی این سایت، ایران خودرو خدمات مهندسی و تامین قطعات را انجام می‌دهد و سرمایه‌گذاری لازم توسط دولت و صندوق توسعه عمان انجام می‌شود. این سایت قرار است سالانه 15 هزار دستگاه سواری تولید کند.

منبع ایسنا


نظرات