1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مدیر عامل ایران خودرو بر عدم کاهش قیمت خودرو تاکید کرد

مدیر عامل ایران خودرو بر عدم کاهش قیمت خودرو تاکید کرد

8 شهریور 1394
  • 0

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به کمپین "خریدن خودرو صفر ممنوع"گفت: به هیچ عنوان قیمت خودرو را کاهش نمی دهیم، شما توجه کنید قیمت کدام کالا در این چند سال اخیر کاهش یافته است.

هاشم یکه زارع درخصوص بالا بودن قیمت خودرو گفت: قیمت خودرو براساس یک آنالیز است و براساس آنالیز، قیمت خودرو نمی تواند کاهش یابد.

یکه زارع در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه خودروسازان دلیل افزایش قیمت های خود را در سال های اخیر اعمال تحریم می دانستند، در حال حاضر که مقرر شده تحریم ها رفع شود، چه زمانی قیمت خودرو را کاهش می دهید؟ گفت: دراین موضوع باید به قیمت دلار توجه کرد که با کاهش جدی روبرو نبوده، بنابراین باید به میزان کاهش قیمت ارز برای کاهش قیمت خودرو توجه شود.

خودروسازان برای ارتقای کیفیت خودرو تلاش خواهند کرد

وی درخصوص کیفیت پایین خودرو و ارائه خدمات پس ازفروش ضعیف،ادامه داد: برای ارتقای کیفیت خودرو و همچنین تقویت ارائه خدمات پس از فروش تلاش خواهیم کرد و دراین راستا از قطعه‌سازانی که قطعه خودرو با کیفیت بالا تولید می کنند،استفاده خواهیم کرد.

یکه زارع درپاسخ به این سوال مبنی براینکه به چه دلیل با افزایش تیراژ خودرو تلاش نمی کنید قیمت خودرو در بازار متعادل شود، گفت: تیراژ ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی همیشه متناسب با تقاضا است.

عکس‌های ماهواره ای از پارکینگ‌های ایران خودرو مربوط به بهمن ماه سال 92 است

وی درپاسخ به این سوال مبنی بر اینکه، آیا انبارهای ایران خودرو پُر از خودروهای صفر کیلومتری است که خریدار ندارد؟ تاکید کرد: چه کسی این را گفته است؛ عکس‌های ماهواره ای از پارکینگ‌های ایران خودرو مربوط به بهمن ماه سال 92 است و جهت اطلاع شما می گویم نسبت به تولید روزانه تنها سه هزار خودرو اضافه داریم.

یکه زارع در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا با توجه به کمپین "خریدن خودرو صفر ممنوع"، امکان دارد قیمت خودرو را کمی کاهش دهید؟ گفت: به هیچ عنوان قیمت خودرو را کاهش نمی دهیم، شما توجه کنید قیمت کدام کالا در این چند سال اخیر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: درموضوع کمپین "خریدن خودرو صفر ممنوع " آدم های مختلف وجود دارند،مردم درباره خریدن یا نخریدن خودرو حق دارند که هر تصمیمی بگیرند،اما ما به کسانی که اهداف دیگری دراین زمینه دارند، توجه نمی کنیم به دلیل اینکه یک عده دوست دارند خودرو از خارج وارد بشود و عده ای نیز مقاصد سیاسی را دراین رابطه دنبال می کنند.

دلار هزارتومان شود قیمت خودرو کاهش می یابد!

یکه زارع افزود: اگر قیمت دلار 1000 تومان شود،ما نیز قیمت خودرو را کاهش می دهیم ولی این موضوع عملی نمی شود.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه در زمینه پرداخت مطالبات قطعه‌سازان مشکلی نداریم، یادآور شد: می دانم مردم از بابت کیفیت پایین خودروهای تولیدی ناراحت هستند و دراین زمینه تلاش خواهد شد که کیفیت بهبود یابد.



نظرات