1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آغاز صادرات ایران خودرو به تاجیکستان

آغاز صادرات ایران خودرو به تاجیکستان

29 شهریور 1394
  • 0

با تبادل تفاهم نامه میان گروه صنعتی ایران خودرو و گروه توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری تاجیکستان، صادرات محصولات ایران خودرو به بازار آن کشور آغاز می شود.

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو با بیان این مطلب،گفت:در راستای توسعه بازار صادراتی ایران خودرو در تاجیکستان، در مرحله نخست 500 دستگاه محصولات مختلف ایران خودرو به بازار تاجیکستان صادر می شود.

سعید تفضلی افزود: در صورت موفقیت در این مرحله، طرح توجیهی تهیه و شرکت مشترک با سرمایه گذار تاجیک برای مونتاژ محصولات ایران خودرو در آن کشور تاسیس می شود.

بر اساس این توافق، سرمایه گذاری سایت تولیدی و خط مونتاژ توسط شریک تاجیک انجام می شود و ایران خودرو دانش فنی، خدمات مهندسی و قطعات سی. کی. دی. را می دهد.

تفضلی این سایت تولیدی را نخستین خودروسازی تاجیکستان خواند که می تواند پایگاهی برای برای صادرات محصولات ایران خودرو به کشورهای همسایه تاجیکستان نیز باشد.

علاقه دولت تاجیکستان به محصولات ایران خودرو

نعمت ا... امام زاده سفیر تاجیکستان در تهران نیز با بیان این که دولت متبوعش از عرضه محصولات ایران خودرو در آن کشور حمایت می کند.، گفت: ایران خودرو بسیار مقتدر و توان تولیدی آن بی نظیر است.

وی سطح فن آوری تولید و نیروی انسانی مجرب را از امتیازهای ایران خودرو دانست که موجب شده محصولات این کشور در سطح جهانی قابل رقابت باشد.

امام زاده ایران خودرو را یک افتخار بزرگ برای ایران دانست و گفت: با وجود مشکلات و تحریم های مالی و اقتصادی، این شرکت نه تنها فعالیت خود را متوقف نکرد، بلکه پیشرفت هم کرد؛ به طوری که بیش از 90 درصد قطعات و مجموعه های مورد نیاز تولید، در داخل تولید می شود که دستاورد بزرگی برای مردم ایران است.

سفیر تاجیکستان در تهران، هر گونه پیشرفت ایران خودرو را برای تاجیک ها هم موجب افتخار دانست و گفت: همکاری های ایران خودرو با تاجیکستان از سال ها قبل شکل گرفته بود، اما با پیشامد برخی مشکلات متوقف شد.

امام زاده نسبت به تداوم همکاری با ایران خودرو اظهار خوش بینی کرد و گفت: محصولات ایران خودرو در شرایط آب و هوایی گوناگون و در چهار فصل سال هزاران کیلومتر بدون مشکل حرکت می کنند و امیدواریم هر چه زودتر در خیابان ها و جاده های تاجیکستان به حرکت در آیند.

سفیر تاجیکستان نزدیکی، هم زبانی و اشتراک فرهنگی را زمینه های مهمی برای موفقیت ایران خودور در بازار آن کشور دانست و گفت: این اشتراک ها موقعیت خوبی برای توسعه بازار در آن کشور به شمار می رود.

سفیر تاجیکستان در دیدار از ایران خودرو علاوه بر تسلیم دعوت نامه وزارت صناعت آن کشور از مدیرعامل ایران خودرو، از سالن های پرس، بدنه سازی و مونتاژ ایران خودرو دیدن کرد.



نظرات