درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
با سلام
برای من بسیار جالب میباشد .
در ایران ،زمانی که مردم میگویند . چرا فلان خودرو داخلی برای صادرات در فلان کشور قیمتی حدود یک سوم داخل برای مصرف کننده خارجی تمام میشود .
و زمانی هم که خودرویی مثل پژو 2008 که فرانسوی است .
و انها به ایران صادر میکنند .برای مصرف کننده ایرانی گرانتر ازکشور فرانسه تمام میشود.
در هر دو صورت برای مردم ایران گرنتر تمام میشود .
خودتان قضاوت کنید.
دلیل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جالبه قیمت گذاشتن 100 تومن ملت نخریدن حالا میخوان سر مردم شریف رو با شورای رقابت کلاه بذارن و نهایتاً پنج تا ده ملیون ارزونش کنن و ماهم ک مثل همیشه میگیم اخ جون ارزون شد بریم که از دست نرفته
بله کیومرث عزیز درست می فرمایید. قیمت این خودرو 13000 پونده که میشه حدود 63 میلیون تومن. تازه این قیمت اروپاست و جالب اینجاست وقتی که خودرویی تو ایران مونتاژمیشه به جای اینکه قیمتش کاهش پیدا کنه گرونتر میشه. واقعاً بیچاره ما!
در ضمن این نکته رو هم اضافه کنم که این خودرو مثلاً محصول مشترکه و داخلی محسوب میشه. پس قاعدتاً نبایستی که شامل مالیات و عوارض خودروی خارجی بشه.
بنا به نظر نویسنده محترم
"در خودروسازی دنیا رسم نیست که نهادهای ثالث در قیمتگذاری خودروها دخالت کنند؛ بلکه بازار برای قیمتها تصمیم گرفته و خودروسازان نیز با توجه به شرایط بازار اقدام به تعیین قیمت محصولات خود میکنند".
اما کاش بفرمایید که در کجای دنیا پژو 2008 که حداکثر حدود 70 میلیون تومان ارزش دارد به قیمت 100 میلیون تومان به ملت خود تحمیل میکنند؟ در کجای دنیا اینچنین عوارض سنگین برای واردات خودرو وضع میکنند تا تولید کننده عزیز دردانه داخلی با خیال آسوده هرچه میخواهد انجام دهد؟