1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قیمت هایما S7 اعلام شد

قیمت هایما S7 اعلام شد

13 آبان 1394
  • 1

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو از مشخص شدن قیمت «هایماs۷» خبر داد و گفت: این محصول به زودی به بازار عرضه می شود.

مصطفی خان کرمی گفت: «هایماs7» در دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک تولید و عرضه می شود. قیمت تعیین شده برای گیربکس دستی این خودرو 71میلیون و900 هزار تومان و برای محصول اتوماتیک 78میلیون و 900هزار تومان است.

وی با اشاره به این که خودروی«هایماs7» نسبت به رقبا در بازار از برتری خاصی برخوردار است، خاطر نشان کرد: نخستین سری از این محصول که در ایران خودرو خراسان تولید شده به زودی وارد بازار مصرف می شود.

گفتنی است ؛ شرکت هایما که در سال 1992 تاسیس شده است، همواره در مشارکت با شرکت مزدای ژاپن موفق عمل کرده و خودروی S7 حاصل این همکاری است. این خودرو که بر روی پلاتفرم مزدا CX-7 بنا شده، در خطوط پیشرفته کارخانه ایران خودرو خراسان ساخته می شود.

در طراحی ظاهری این خودرو می‌توانید خطوطی سیال را ببینید که با استفاده از زوایای نه چندان تند، نمایی پخته و در عین حال هیجان انگیزی ایجاد کرده‌اند. رگه‌های از سبک طراحی مزدا شریک تجاری هایما نیز در طراحی این خودرو دیده می‌شود.

درون کابین خودروی S7 با تکیه بر مد روز در طراحی کابین و المان‌های مدرن شکل گرفته و کیفیت مواد به کار رفته در کابین یک سر و گردن بالاتر از رقیبان است.

در بالاترین نقطه یک نمایشگر هفت اینچی لمسی قرار دارد که اطلاعات مختلفی را برای سرنشینان به نمایش می گذارد. همچنین تصاویر دوربین دید عقب و پخش DVD توسط سیستم صوتی نیز در همین نمایشگر قابل مشاهده است. سیستم صوتی خودرو شش بلندگو دارد که می‌توانند به خوبی کابین را پوشش دهند. کابین S7 به چهار ایربگ راننده، سرنشین و جانبی مجهز است. آیینه‌های جانبی در این خودرو برقی و مجهز به گرم کن هستند. ضمنا این آیینه‌ها به دلیل وسعت دیدی که در اختیار راننده قرار می‌دهند، امکان جا به جایی و پارک کردن خودرو در فضاهای کوچک را مهیا می‌کنند.

آیینه وسط نیز در این خودرو می‌تواند هنگام دنده عقب رفتن فاصله خودرو با مانع را برای سرنشینان به نمایش بگذارد. همچنین می‌توانید میزان باد لاستیک‌ها را به کمک سامانه TPMS در همین آیینه ببینید. از جمله امکاناتی که S7 را نسبت به دیگر رقیبان متمایز می‌کند، سیستم ره یاب ماهواره ای است. به طوری که بسیاری از خودروهای گران قیمت بازار نیز فاقد این سیستم هستند، اما در خودروی S7 و چند محصول دیگر ایران خودرو می‌توانید از این امکان با جدید‌ترین نقشه‌ها و مسیرها استفاده کنید.

خودروی S7 مجهز به فرمان برقی است که باعث می‌شود دقت در سرعت‌های مختلف به صورت اتوماتیک تنظیم شود و این مهم ایمنی حرکت به خصوص در سرعت‌های بالا را افزایش می دهد. همچنین صندلی ‌راننده به صورت برقی قابل تنظیم است که این امکان برای راننده در هشت جهت مختلف میسر است. خودروی S7 برای سرنشینان جلو سیستم گرم کن صندلی را نیز در نظر گرفته است. سان روف برقی، چراغ‌های LED، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم ورود بدون کلید یا KeyLess و دکمه استارت( در مدل اتوماتیک)، شیشه شوی عقب، کروز کنترل(در مدل اتوماتیک)، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ که مجهز به ترمز ضد قفل ABS+EBD هستند، سامانه کمک ترمز BAS، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم پایداری ESP از دیگر امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هستند.

این خودرو با موتور چهار سیلندر مجهز به سامانه باز و بست متغیر سوپاپ‌ها عرضه می شود. این موتور چهار سیلندر دارای 16 سوپاپ برای تنفس بهتر است و می‌تواند با رسیدن به دور شش هزار در دقیقه، قدرتی معادل 148 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد. ضمنا نمودار تست‌های فنی پیشرانه نشان می‌دهد در دور 4500، گشتاوری معادل 180 نیوتن متر زیر پدال گاز قرار می‌گیرد.

خودروی S7 با دو گیربکس پنج سرعته دستی و پنج سرعته اتوماتیک وارد بازار می‌شود. همچنین مدل اتوماتیک دارای رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی بوده و مدل مجهز به گیربکس دستی هم از رینگ‌های 16 اینچی بهره می‌برد.

مصرف سوخت ترکیبی مدل دستی 8.1 و مدل اتوماتیک 8.8 لیتر در 100 کیلومتر نشان می‌دهد که خودروی S7 در رده خودروهای اقتصادی بازار قرار دارد و استهلاک پایین این خودرو از مهم‌ترین نقاط قوت آن به شمار می رود.



نظرات

  • احمد سوزوکی احمد سوزوکی (13 آبان 1394 ساعت 12:57)

    مگه بنزه !!!!