1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. گرند ویتارا با کمترین نمره منفی کیفی ترین خودرو سواری شد

گرند ویتارا با کمترین نمره منفی کیفی ترین خودرو سواری شد

24 آذر 1393
  • 1

بر اساس آخرین رده‌بندی کیفی خودروهای سواری در آبان ماه امسال میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری 2.3 درصد افزایش یافته است.

در جدیدترین گزارش کیفی خودروها روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری نسبت به ماه قبل نشان می دهد که خودروی MVM530 بیشترین درصد بهبود و لیفان X60 هم بیشترین درصد تنزل را داشته است.

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خودرو گرند ویتارا با کسب کمترین نمره منفی عنوان با کیفیت ترین خودرو سواری در آبان ماه را کسب کرده است .

در آبان ماه امسال در مجموع 25 مدل خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت مورد بازرسی قرار گرفت که 19 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و 6 مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش این ماه تعداد ایرادات مهم و اساسی به میزان 75.0 درصد کاهش یافت که غالبا مربوط به خودروهای پژو 405 و سمند است.

در آخرین گزارش شرکت ISQI در آبان ماه سال جاری 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

بر مبنای اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، در این ماه خودروهای سواری ساخت داخل در 5 دسته قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان، بین 20 تا 40 میلیون تومان، بین 40 تا 60 میلیون تومان، بین 60 تا 80 میلیون تومان و بالای 100 میلیون تومان ارزیابی شدند .

در دسته خودروهای بالای 100 میلیون تومان سوزوکی گرند ویتارا به تنهایی جا خوش کرده و با کسب 16.6 نمره منفی به عنوان کیفی ترین خودروی آبان ماه شناخته شد.

بر اساس گزارش ارزیابی کیفی خودروها در دسته خودروهای بین 20 تا 40 میلیون تومان 14 خودرو مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند که پارس تندر با 20.5 نمره منفی، تندر90 پارس خودرو و تندر 90 ایران خودرو با 20.7 نمره منفی و پژو 206 SD با 22.1 نمره منفی رتبه اول تا چهارم جدول رده بندی کیفی خودروهای سواری را در آبان ماه کسب کردند.

همچنین در گروه قیمتی بین 40 تا 60 میلیون نیز 5 خودروی جک5J اتوماتیک و دنده ای، لیفان 620، ام وی ام530 و Voleex C30 ارزیابی شدند که به ترتیب 44.7، 46.9، 51.0، 51.1 و 59.5 نمره منفی کسب کردند، بنابراین جک5J اتوماتیک به عنوان باکیفیت ترین خودروی گروه خود شناخته شد.

درمیان خودروهای بین 60 تا 80 میلیون نیز دو خودروی لیفان60X و ام وی ام33X مورد ارزیابی قرار گرفتند که بر اساس این ارزشیابی ها لیفان 60X با کسب 50.5 نمره منفی با کیفیت تر از دیگر خودروی هم گروه خود شناخته شد.

در دسته خودروهای زیر 20 میلیون تومان نیز شاهد ارزیابی خودروهای سایپا131X، سایپا132X و ساپپا131X شرکت پارس خودرو بودیم که همه آنها در سطح کیفی خوب(B+) جای گرفتند. در میان این خودروها، سایپا131X شرکت سایپا با کسب 77.3 نمره منفی در رده بالاتری نسبت به هم گروه های خود قرار گرفت.

در بخش عیوب فنی و عملکردی نیز، شاهد تنزل 6.2 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم همچنین در بخش تزئینات و مونتاژ، افزایش 1.0 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 1.2 درصد بهبود یافت که عمدتا مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای پژو 206 و MVM315 در این بخش می باشد. همچنین خودروهای Voleex C30 و پژو پارس مازندران بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب نمودند.

وانت پیکاپ فوتون دیزلی شرکت ایران خودرو دیزل در بالاترین رده کیفی قرار گرفت


بر اساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، در آبان ماه امسال میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت، افت کیفی 1.4 درصدی را داشته است که عمدتا مربوط به روند نزولی وانت وینگل5 و وانت مزدا تک کابین است.

بر مبنای این گزارش در بخش وانت شاهد رشد 24.2 درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به افزایش تولید وانت‌های دیزل زامیاد، پیکان تبریز و نیسان دوگانه سوز است.

در جدول رده بندی کیفی در بخش وانت ، وانت پیکاپ فوتون دیزلی محصول شرکت ایران خودرو دیزل در بالاترین و وانت نیسان دوگانه سوز محصول شرکت زامیاد در پایین ترین رتبه کیفی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت نسبت به ماه قبل نشان می دهد، بطوریکه وانت پیکاپ فوتون دیزلی بیشترین درصد بهبود و وانت وینگل5 هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند.

با وجود افزایش تولید خودروهای گروه وانت در آبان ماه، ارزشیابی این خودروها 2.3 درصد کاهش یافت، چنانچه از 8 مدل خودروی ارزشیابی شده 1 مدل در سطح کیفی خیلی خوب، 6 مدل در سطح کیفی خوب و 1 مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.

در بخش عیوب فنی و عملکردی، شاهد تنزل 14.6 درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند نزولی مربوط به وانت مزدا دو کابین است همچنین در بخش تزئینات و مونتاژ شاهد بهبود 6.1 درصدی هستیم که عمدتاً مربوط به روند صعودی خودروی وانت مزدا تک کابین است. ضمناً خودروی وانت وینگل5 بیشترین نمره منفی را در این بخش کسب کرده است.

بر اساس گزارش کیفی تعداد ایرادات مهم و اساسی خودروها در بخش وانت ، رشد 13.3درصدی داشته است که عمده دلیل این موضوع مربوط به افزایش تعداد این ایرادات در خودروهای وانت وینگل5 و وانت پیکان تبریز است.



نظرات

  • آفرین آفرین (24 آذر 1393 ساعت 20:28)

    با توجه به اعلام نتایج خودروهای چینی با حداقل 50 نمره منفی در جدول قرار دارند حالا این 50 نمره از صد نمره است یا حد دیگری دارد اگر از صد باشد خدا بخیر کندآیا در کشورهای دیگر هم اگر این نمرات منفی باشد آیا اجازه تولید میدهند یا اینکه تولید بیشتر سود بیشتر دارند