1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. اخبار خوش از آمدن پژو به ایران داریم

اخبار خوش از آمدن پژو به ایران داریم

15 اردیبهشت 1393
  • 1

نیمه اول آذر سال گذشته بود که نمایندگان پژو برای مذاکره با مسئولان صنعت خودرو، وارد ایران شدند. اکنون 5 ماه از جلساتی که نمایندگان این کمپانی با وزیر صنعت و مدیران خودروسازان ایرانی داشتند، می‌گذرد. در همین حال، مدیرعامل ایران خودرو می‌گوید: در هفته جاری، خبرهای خوشی از آمدن پژو به ایران اعلام خواهد شد و باید منتظر ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، اول آذرماه سال گذشته بود که هیاتی از کمپانی خودروسازی پژو برای ملاقات با مسئولان صنعت خودرو و مذاکره برای بازگشت به بازار، راهی ایران شدند. آن روزها ملاقات‌های زیادی از سوی این مدیران با ایرانی ها از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز مدیرعامل ایران خودرو، پشت درهای بسته صورت گرفت و خبرهای بیرون آمده از جلسه نیز حکایت از شرایط مساعد برای همکاری مشترک ایران با یکی از برندهای معتبر خودروسازی در دنیا داشت.

روزها گذشت و هر گاه که رسانه ها پیگیر حضور مجدد پژو در ایران می شدند، پاسخ مشخصی دریافت نکرده و معلوم نبود که بالاخره، پژو به ایران می آید یا نمی آید؟ هنوز هم که 5 ماه از آغاز رفت و آمدهای رسمی پژو به ایران می گذرد، مشخص نیست که سیاست این کمپانی در مقابل ایران چیست.

در همین حال، هاشم یکه زارع در گفتگو با مهر گفت: ایران از پژو درخواست‌هایی دارد که برای حضور مجددش در ایران باید به آنها عمل کند. در واقع ایران از پژو خواست تا روند قبلی مونتاژ کاری را کنار بگذارد و تمرکز بیشتری بر سرمایه گذاری در ایران و تولید محصولات مشترک برای حضور در بازارهای جهانی داشته باشد.

وی افزود: درخواست ما این است که در زنجیره فروش پژو در جهان حاضر باشیم و انتقال تکنولوژی و ایجاد مراکز مشترک تحقیقات نیز از سوی این خودروساز در ایران دنبال شود.

یکه زارع تصریح کرد اگر پژو این چارچوب را قبول کند، ایران حاضر به همکاری است و در غیر این صورت، حاضر به ادامه کار نیستیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو البته به این نکته نیز اشاره می کند که تولیدات ایران خودرو هم اکنون بدون اتکا به پژو صورت می گیرد ولی اگر این شرکت در ایران حضور یابد، به طور قطع اتفاقات خوبی در صنعت خودروسازی ایران رخ می دهد.

یکه زارع همچنین این موضوع را نیز به مهر اعلام کرد که در هفته جاری، خبرهای خوشی از آمدن پژو به ایران اعلام خواهد شد و باید منتظر ماند.

بهمن ماه سال گذشته، مسئولان صنعت خودرو از توافق نهایی با پژو خبر داده و اعلام کرده بودند که پژو در مذاکرات اولیه، انعقاد قراردادهای جدید با شرایط مناسب با ایران را قبول کرده است.

در همان زمان بر این نکته تاکید شده بود که تا دو سه ماه آینده نتایج این مذاکرات مشخص خواهد شد به نحوی که در فروردین ماه و اردیبهشت ماه شاهد نتایج مذاکرات اولیه با شرکت‌های بزرگ خودروساز خارجی خواهیم بود.

این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بهمن ماه سال گذشته از آغاز ارتباطات مثبت پژو با ایران خبرداده و گفته بود که ایران حاضر نیست که چراغ سبز به پژو را در شرایطی نشان دهد که منافع همکاری مشترک، برد- برد نباشد.




نظرات

  • آقاآرش آقاآرش (15 اردیبهشت 1393 ساعت 07:57)

    پژو شریک خیلی قدرتمندی نیست. ما بهتره با خودروسازان آلمانی و ژاپنی همکاری کنیم.