1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آیا واقعا درصدی از پژو 2008 داخلی‌سازی می‌شود؟

آیا واقعا درصدی از پژو 2008 داخلی‌سازی می‌شود؟

26 تیر 1396
  • 2

رئیس انجمن قطعه سازان گفت: طبق دستورالعمل وزارت صنعت، میزان داخلی سازی خودروها در قراردادهای جدید باید حداقل 40 درصد باشد؛ اما خودرویی مانند پژو 2008 سال دیگر به این میزان داخلی سازی خواهد رسید.

رضا رضایی، رییس انجمن قطعه سازان با انتقاد از میزان داخلی سازی خودروهای قراردادهای جدید گفت: بر اساس دستور العمل وزارت صنعت، معدن و تجارتف میزان داخلی سازی خودروها در قراردادهای جدید باید حداقل 40 درصد باشد اما این مهم در برخی از قراردادهای جدید لحاظ و اجرایی نشده است.

 آیا واقعا درصدی از پژو 2008 داخلی‌سازی می‌شود؟

وی با اشاره به میزان داخلی سازی پژو 2008 گفت: این خودرو تقریبا با 26 درصد داخلی سازی شروع به تولید کرده است و پیش بینی می شود نیمه دوم سال آینده به مرز 40 درصد داخلی سازی برسد.

رئیس انجمن قطعه سازان به جزییات قراردادهای سیتروئن و سایپا و رنو و ایدرو اشاره کرد و گفت: در قرار داد سیتروئن و سایپا داخلی سازی 40 درصد در نظر گرفته شده و امیدواریم این مهم در اجرا قرارداد هم عملیاتی شود، اما در مورد قرارداد رنو و ایدرو میزان داخلی سازی بیش از 40 درصد در نظر گرفته شده و باید گفت در این مورد ایدرو سختگیری بیشتری در جزییات قرارداد با رنو به خرج داده است.

رضایی همچنین به داخلی سازی اندک خودروهای هیوندای اشاره کرد و افزود: در قرارداد هیوندای و کرمان میزان داخلی سازی پایین تر از 40 درصد است و برای ارتقا این میزان قرار است در هفته های آینده با طرف ایرانی و کره ای مذاکره شود.

وی با اشاره به توان فنی و ظرفیت بالای قطعه سازان داخلی برای افزایش داخلی سازی خودروهای قراردادهای جدید گفت: در سالهای اخیر قطعه سازان داخلی توانستند خود را به دانش فنی روز جهان برسانند و در حال حاضر امکان داخلی سازی خودروهای قراردادهای جدید خودرویی حتی تا مرز 60 درصد هم وجود دارد.

رضایی ادامه داد: امکان داخلی سازی قطعات این خودروها تا 80 درصد هم وجود دارد اما شاید برخی از قطعات با توجه به تیراژ تولید برای قطعه ساز صرفه اقتصادی برای تولید نداشته باشد اما تا مرز 60 درصد هیچ مشکلی برای داخلی سازی وجود ندارد.

رئیس انجمن قطعه سازان از مطالبات سنگین قطعه سازان از خودروسازان انتقاد کرد و گفت: در هفته های گذشته بخشی از مطالبات قطعه سازان از سوی یکی از خودروسازان پرداخت شد اما هنوز میزان مطالبات قطعه سازان از خودروسازان بسیار زیاد است و این به ادامه فعالیت لطمه می زند.

وی با اشاره به لزوم افزایش داخلی سازی خودروهای تولید داخل به خصوص در قراردادهای جدید خودرویی خاطر نشان کرد: هرچقدر صنعت قطعه سازی کشور در این قراردادها حضور فعالتر و بیشتری داشته باشد قطعا به سود صنعت خودرو کشور است چراکه این 2 حوزه در کنار هم می توانند پیشرفت گنند و مکمل یکدیگر باشند.

رضایی به قرارداد رنو و ایدرو هم اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعاتی که من دارم به زودی این قرارداد نهایی و اجرایی خواهد شد و این قرارداد هم می تواند تا حدود زیادی به جهانی شدن قطعه سازان ایرانی کمک کند.



نظرات

  • محمد محمد (27 تیر 1396 ساعت 09:23)

    ًزهی حخیال باطب.......محاله تا الان همه ی گفته هاشون دروغ بوده من الان با ساینا که به گفته سایپا خودرو ملی است و صددرصد در داهل طراحی و ساخته شده تصادف کردم دنبال قطعات بدنه اش هستم گیر نمیاد اونوقت این داخلی سازی بشه؟

  • علی علی (26 تیر 1396 ساعت 13:01)

    خیاااااااال باطل.
    شاید که نه و حتما تایرهاش میتونه ایرانی باشه.