1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آغاز به کار مرکز تحقیقات گیربکس در ایران خودرو

آغاز به کار مرکز تحقیقات گیربکس در ایران خودرو

26 خرداد 1394
  • 0

گروه صنعتی ایران خودرو با هدف تکمیل زنجیره خودروسازی و توسعه سیستم های مختلف خودرویی، مرکز تحقیقات گیربکس را راه اندازی کرده است.

هاشم یکه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این خبر گفت : ایران خودرو پیش از این مراکز تحقیق و طراحی در زمینه های بدنه و موتور را ایجاد کرده و به دانش فنی مناسب در این بخش ها دست یافته است.

وی تاسیس مرکز تحقیقات گیربکس را گامی بلند در راه تحقق برنامه راهبردی ایران خودرو دانست .

و افزود: با توجه به تجربه و تخصص شرکت چرخشگر، ماموریت ایجاد مرکز تحقیقات گیربکس به این شرکت داده شده است.

یکه زارع از دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت برای طراحی و تولید گیربکس در این مرکز خبر داد و گفت: در برنامه کوتاه مدت، که نزدیک به 15 ماه تا رسیدن به تولید انبوه طول می کشد ، شرکت های معتبر جهانی همکاری می کنند و برنامه بلندمدت که از دو تا دونیم سال طول می کشد، عرضه گیربکس جدید از ایده تا تولید انبوه را شامل می شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گیربکس های اتوماتیک و شش دنده به بالا را موضوع اصلی مرکز تحقیقات گیربکس بیان کرد و گفت : در نخستین گام ، گیربکس های دابل کلاچ اتوماتیک دی. سی. تی. طراحی و تولید خواهد شد.

وی همکاری با دانشگاه های داخلی و خارجی و پتانسیل موجود در مجموعه گروه صنعتی به ویژه نیروی انسانی متخصص را یک الزام در طراحی و تولید گیربکس ذکر کرد و گفت : با یک شریک خارجی برای آموزش های لازم همکاری می کنیم و محصولات تولیدی، برند ایران خودرو خواهد بود.

شرکت چرخشگر تولید کننده گیربکس های خودروهای سنگین از سال 48 شروع به کار کرده است و17 درصد مالکیت آن به «زد. اف» آلمان تعلق دارد و به همین خاطر ماموریت مرکز تحقیقات گیربکس از سوی ایران خودرو به این شرکت داده شده است.



نظرات