1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. درنده های سری «ام» با چاشنی جی‌پاور

درنده های سری «ام» با چاشنی جی‌پاور

30 شهریور 1395
  • 0

، جی‌پاور در یکی از آخرین پروژه‌های خود دو مدل «ام۳»و «ام۴»را همزمان تقویت کرده که قدرت تولیدی آن‌ها به صورت ترکیبی به حداکثر ۱۲۰۰ اسب‌بخار رسیده است. به‌طور مجزا جی‌پاور برای هریک از این دو خودروی نام‌برده یک پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژر از خانواده موتورهای «بی توربو»در نظر گرفته است که با جادوی تیونر روی آن‌ها، خروجی قدرت به ۶۰۰ اسب‌بخار و خروجی گشتاور هم به ۷۴۰ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است و این یعنی در مقایسه با مدل استاندارد، هر کدام از آن‌ها حدود ۱۶۹ اسب‌بخار و ۱۹۰ نیوتو‌ن‌متر قوی‌تر شده‌اند. این افزایش قدرت برای دارندگان مدل‌های استاندارد ارزان نخواهد بود، چون برای توربوشارژرهای به‌روزرسانی شده حداقل ۳ هزار و ۶۵۰ یورو، برای سیستم اگزوز و اتصالات جدید آن باید ۱۷۸۰ یورو و برای به‌روزر‌سانی اطلاعات «ایی سی یو»موتور هم باید ۳ هزار و ۲۵۰ یورو به تیونر پرداخت کنند تا در عوض قدرت موتور خودروهایشان ۱۶۹ اسب‌بخار و ۱۹۰ نیوتو‌ن‌متر گشتاور افزایش پیدا کند.

 درنده های ام پاور



اگر کیت بدنه خودرو را هم طلب کنند، باید برای راهنمای تیتانیومی اگزوزها و قطعات فیبرکربنی به‌کار رفته در بدنه حدود ۷ هزار و ۶۴۷ یورو پرداخت کنند. با تمام این تمهیدات، حداقل شتاب این دو خودروی تقویت شده از ۳/۴ ثانیه به حداقل ۷/۳ ثانیه کاهش پیدا کرده و حداکثر سرعت آن‌ها نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. البته پیش از این هم حداکثر سرعت این دو خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده، زیرا محدودکننده الکترونیکی در آلمان اجازه بالا رفتن سرعت از مرز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را نمی‌دهد، ولی در صورت نیاز و اشتیاق به داشتن سرعتی بالاتر، تیونر با گرفتن ۶۶۸ یورو، محدود‌کننده الکترونیکی را بر می‌دارد که در این صورت حداکثر سرعت خودرو به مرز ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک می‌شود.

لباس جی‌پاور برتن کرگدن باواریایی
تیونر معروف صنعت خودرو یعنی جی‌پاور که به‌صورت اختصاصی محصولات ب‌ام‌و را در دستور کار خود قرار می‌دهد، این بار هم سراغ ب‌ام‌و «ام»«ایکس۶»رفته و با یکسری به بروزرسانی‌های ظاهری و باطنی، باعث افزایش قدرت و جذابیت آن به‌طور قابل‌توجهی شده و پس از این به‌روزرسانی‌ها، نام آن را «تایفون»گذاشته است. درقدم اول شاهد وجود پیشرانه‌ای ۴/۴ لیتری هشت‌سیلندر توربوشارژر تویین‌پاور هستیم که به‌طور استاندارد روی ب‌ام‌و «ایکس۶»نصب می‌شود، ولی حالا جی‌‌پاور هم توربوشارژرهایی قوی‌‌تر روی این موتور نصب و هم اطلاعات موجود در واحد کنترل پردازشگر این خودرو یعنی «ایی سی یو»موتور را بهینه‌سازی کرده است که در نهایت منجر به تولید قدرت ۷۵۰ اسب‌بخاری و گشتاوری ۱۰۰۰ نیوتون‌متری می‌شود و این یعنی ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت بیشتر به‌علاوه ۲۳۰ نیوتون‌متر گشتاور افزایش یافته که در خروجی، حداکثر سرعت این غول آلمانی را به ۲۹۱ کیلومتر بر ساعت رسانده است. علاوه‌بر این‌ موارد، طراحی ظاهری این اتومبیل هم دست‌خوش تغییرات زیادی شده و در این پروژه، مجموعه سپری کاملا متفاوت به همراه تیغه‌های فیبرکربنی و ورودی‌های بزرگ‌تر هوا در نظر گرفته شده است، روی کاپوت موتور هودهای جدید قالب‌گیری، رینگ‌هایی ۲۳ اینچی روی چرخ‌های جلو و عقب نصب شده و یک سیستم خروجی اگزوز تیتانیومی با چهار لوله اگزوز در عقب طراحی شده است.

 درنده های ام پاور



منهارت سری ۲ را متحول کرد
ب‌ام‌و «ام۲»، کوچک‌ترین خودروی سری «ام»بعد از «ام۱»شرکت خودروسازی آلمانی ب‌ام‌و است که همیشه شرکت سازنده نگاهی ویژه به آن داشته، ولی گویا ب‌ام‌و چند صباحی از این خودرو غافل شده و این نسخه از محصولات ب‌ام‌و به دام تیونرهای صنعت خودروسازی افتاده است تا شاهد طمع‌ورزی‌های تیونرها روی آن باشیم. منهارت ، یکی از تیونرهای باسابقه و نام‌آشنای صنعت خودروسازی جهان است که بیشتر پروژه‌های خود را به تقویت محصولات ب‌ام‌و اختصاص می‌دهد و حالا نیز سراغ ب‌ام‌و «ام۲»رفته تا جدیدترین پروژه کاری خود را به تقویت این محصول اختصاص دهد. بعد از اینکه منهارت ویرایش‌های خود را روی این اتومبیل انجام داده، نام ۴۵۰«ام اچ۲»را برای آن انتخاب کرده است تا شخصیتی دوباره به آن داده باشد. هم‌چنین افزایش قدرت تولیدی ۳۷۰ اسب‌بخاری این موتور در حالت استاندارد، حداکثر ۴۵۰ اسب‌بخار شده است. گذشته از تزریق قدرت بیشتر به بخش مولد قدرتی، منهارت جبهه‌ای جدید را برای «ام۲»در نظر گرفته که می‌توان نشانه‌های آن را در رنگ قابل توجه زردرنگ، کاپوت موتور فیبرکربنی با هودهای بزرگ روی آن، تیغه‌هایی جدید در زیر سپر جلو و در لابه‌لای ورودی‌های اطراف سپر، قاب داخلی تاریک‌تر چراغ‌ها، کالیبراسیون زرد زنگ سیستم ترمز، رینگ‌های آلیاژی ۶ پره‌ای دوبل مشکی رنگ و در آخر نیز به سقف تمام فیبرکربنی خودرو اشاره کرد.

 درنده های ام پاور




سری ۷ زیر تیغ جراحی منهارت
جدیدترین و آخرین نسل از ب‌ام‌و سری ۷ که حدودا چندماهی می‌شود به‌صورت رسمی از سوی کمپانی ب‌ام‌و معرفی شده است، توسط تیونر اختصاصی محصولات این برند یعنی منهارت برای تقویت بدنه و پیشرانه انتخاب و پس اعمال تقویت‌های لازم روی آن، لقبی جدید تحت عنوان ۷۰۰«ام اچ۷»به انتهای نام آن افزوده شد. البته در زمان معرفی این محصول تنها یک تصویر از آن منتشر شده است. در جلوی خودرو همان‌طور که در تصویر منتشر شده از سوی منهارت هم قابل مشاهده است، از چراغ‌های جدید تمام «ال ایی دی»در کنار جلوپنجره مشبک مشکی رنگ استفاده شده است، البته نه اینکه چراغ‌ها به‌صورت فیزیکی جدید شده باشند، ولی قاب داخلی آن‌ها تاریک‌تر شده و جبهه‌ای اسپرت به چهره خودرو داده است. بیشترین تغییرات حاصله روی این خودرو هم مربوط به مجموعه سپر خودرو می‌شود که در دو طرف آن مه‌شکن‌های جدید سه قلو نواری شکل در لابه‌لای هر یک از ورودی‌های دو طرف سپر و یک بامپر یا تیغه‌ای آیرودینامیکی در زیر آن برای چسبندگی بیشتر خودرو نصب شده که به‌نظر می‌رسد از فیبرکربن ساخته شده باشد. علاوه‌بر این موارد با توجه به تصویر ارائه شده، قاب آینه‌ها و رکاب زیر درها از فیبرکربن ساخته شده و رینگ‌های بزرگ خودرو هم جدید شده‌اند. برای پیشرانه خودرو هم منهارت یک بسته افزاینده قدرت را ارائه کرده که قدرت موتور ۴/۴ لیتری «وی۸»را از ۴۴۹ اسب‌بخار به مرز ۷۰۰ اسب‌بخار نزدیک کرده است و شتاب خودرو را در ۴ ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

 درنده های ام پاور


3

۷۵۰ اسب‌بخار برای «ایکس۵»
شاسی‌بلند بامو«ام»«ایکس۵»بار دیگر به دستان توانمند جی­پاور تقویت شد. جی‌پاور تیونر آلمانی صنعت خودروسازی جهان که سوژه‌هایش را فقط از محصولات ب‌ام‌و انتخاب می‌کند، برحسب عادت این بار هم سراغ محصولات تولیدی این کمپانی خودروسازی رفته و بار دیگر شاسی‌بلند «ایکس۵»«ام»را برای پیش‌برد اهدافش انتخاب کرده است. در طراحی ظاهری این خودرو چندان اتفاق خاصی نیفتاده، ولی بخش فنی و مولد قدرتی آن تبدیل به یک هیولای تمام‌عیار شده است. البته این خودرو در مدل استاندارد هم با قدرت ۵۷۵ اسب‌بخاری، یکی از قدرتمندترین خودروهای شاسی‌بلند بازار به‌شمار می‌رود، ولی جی‌پاور به این قدرت راضی نشده و با ارائه یک کیت تقویتی، توانایی‌های این خودرو را به شدت بالا برده است. بسته تقویتی که از آن سخن گفتیم، در خود توربوشارژرهای بزرگ‌تر و قدرتمندتر، ارتقای اطلاعات «ایی سی یو»موتور، یک سیستم اگزوز تیتانیومی با ۲۳ کیلوگرم وزن کمتر نسبت به مدل استاندارد و یکسری به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را جای داده که منجر به تولید قدرتی ۷۵۰ اسب‌بخاری از پیشرانه ۴/۴ لیتری هشت سیلندر«بی توربو»شده است.

در کنار این افزایش قدرت ۱۷۵ اسب‌بخاری، گشتاور هم ۲۳۰ نیوتون‌متر بیشتر شده و حالا به ۹۸۰ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است تا در عمل سرعت خودرو را به مرز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک کند. ولی به‌صورت پیش فرض روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. برای داشتن چنین قدرتی روی ب‌ام‌و «ایکس۵»«ام»، تیونر مذکور هزینه‌ای ۴۹۰۰ دلاری را طلب کرده است و در صورت نیاز به تمام سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، می‌توانید ۷۴۳ دلار پرداخت کنید تا محدودکننده الکترونیکی روی موتور حذف شود.

علاوه بر این‌ها، جی‌پاور رینگ‌های ۲۳ اینچی مخصوص با لاستیک‌های سوپراسپرت به قیمت ۹۳۸۵ دلاری، یک سیستم تعلیق «کٌیلاور»به قیمت ۲۵۴۸ دلاری و یکسری اتصالات سفارشی به همراه کاتالیزور جدید اگزوز به قیمت ۳۵۴۶ دلار را برای خودرو در نظر گرفته است. اگر هم خودروی موردنظر برای تقویت را ندارید، می‌توانید ب‌ام‌و «ایکس۵»«ام»با فاکتورهای تقویت‌شده را به قیمت ۱۰۰ هزار دلاری تهیه کنید.

منبع:خبرنامه دنیای خودرو



نظرات