1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروهای پرمصرف تولیدی داخلی می بایستی عوارض پرداخت کنند

خودروهای پرمصرف تولیدی داخلی می بایستی عوارض پرداخت کنند

28 مرداد 1396
  • 3

براساس مصوبه جدید هیات دولت، خودروسازان داخلی موظف شدند به ازای شماره ‌گذاری و فروش هر دستگاه سواری پرمصرف تولیدی یک خودروی فرسوده اسقاط کنند.

 خودروهای پرمصرف تولیدی داخلی می بایستی عوارض پرداخت کنند

معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه جدید هیات دولت در زمینه هزینه ها و عوارض شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و داخلی را ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه خودروسازان داخلی از این به بعد باید برای شماره گذاری خودروهای سواری با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند. همچنین خودروسازان از ابتدای سال آینده (۱۳۹۷) موظف به اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای شماره گذاری هر دستگاه خودروی سواری تولیدی با مصرف سوخت ۸ لیتر و بین ۸ تا ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند. اما طبق این مصوبه در حوزه خودروهای وارداتی خودروهای با مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از اسقاط خودرو به عنوان عوارض شماره‌گذاری معاف هستند.

همچنین واردکنندگان برای شماره گذاری خودروهای وارداتی با مصرف سوخت ۵ لیتر و بین ۵ تا ۶ لیتر دو خودروی فرسوده، خودروهای با مصرف سوخت ۶ لیتر و بین ۶ نا ۷ لیتر چهار خودروی فرسوده، خودروهای با مصرف سوخت ۷ لیتر و بین ۷ تا ۸ لیتر شش خودروی فرسوده و خودروهای با مصرف سوخت ۸ لیتر و بیشتر باید ۸ خودروی فرسوده اسقاط کنند.

علاوه بر این واردکنندگان خودرو به ازای شماره گذاری هر دستگاه خودروی وارداتی بنزین سوز باید ۱۰ درصد ارزش گمرکی خودرو را نیز به عنوان عوارض پرداخت کننند.

این مصوبه ۲۴ مرداد ماه جاری به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه برای اجرا ابلاغ شده است.

منبع ایسنا


نظرات

  • iman iman (29 مرداد 1396 ساعت 09:47)

    احتمالا خودرو سازباید خودش اقدام به اسقاط خودرو بکنه و هزینه اونرو از مشتری نگیره یا اینکه مصرف سوختشو بیاره پایین.

  • میثم میثم (28 مرداد 1396 ساعت 20:08)

    خب مبارک باشه بهونه دادین دست فرغون سازا که با خیال راحت قیمتا را ببرن بالا با دو تا بازی کاملا برد برد برا خودشون
    ١ نصب تجهیزات کنترل مصرف سوخت و کاهش مصرف هزینه ساخت رو بالا میبره پس باید این افزایش هزینه از یه جایی تامین شه خب تو همین لحظه شورا رفاقت ذکر مصیبتش شروع میشه و فروغون سازا اقدام عملی
    ٢ مردم میخرم تغیری لازم نیست جریمه اسقاط رو از مردم میگیریم میکشیم رو قیمت ماشین تو همین لحظه شورا باز میپره وسط گود و شروع میکنه فرغون سازا هم شور میگیرن حسابی گرمش میکنن

  • فرزاد فرزاد (28 مرداد 1396 ساعت 10:03)

    سوال پیش میاید برای ذهنی مریض؟ که پرداخت شود ولی از جیب چه کسی به جیب چه کسی؟!؟