1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. راه اندازی خط تولید کشنده فوتون در ایران خودرو دیزل

راه اندازی خط تولید کشنده فوتون در ایران خودرو دیزل

28 بهمن 1393
  • 2

 راه اندازی خط تولید کشنده فوتون در ایران خودرو دیزل

شرکت ایران خودرو دیزل همزمان با دهه فجر و سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خط تولید کامیون کشنده فوتون را به طور رسمی راه‌اندازی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو دیزل، در این مراسم که با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران گروه صنعتی ایران خودرو دیزل و کارکنان این شرکت برگزار شد، مهندس مهدی یونسیان مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به تولید دو محصول کامیون کشنده اکسور و وانت پیکاپ فوتون به عنوان کیفی‌ترین کامیون کشنده و وانت کشور بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ابراز امیدواری کرد کامیون کشنده فوتون نیز به زودی در کنار این محصولات بتواند رده کیفی «خیلی خوب» را به خود اختصاص داده و بالاترین جایگاه را در جدول کیفی ISQI در اختیار بگیرد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در خصوص زمان عرضه این محصول به بازار گفت: با اخذ کلیه تائیدیه‌های استاندارد مورد نیاز و پس از طی مراحل اخذ مجوز شماره‌گذاری، واگذاری این محصول به مشتریان آغاز خواهد شد.

کامیون کشنده Foton Auman H4 که از موتور ۴۲۰ اسب‌بخاری مجهز به اینترکولر و گیربکس ZF بهره می‌برد یکی از پرقدرت‌ترین کامیون‌های کشنده بازار به حساب می‌آید و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ است. ترمز ضدقفل مجهز به ABS و همچنین باک ۸۰۰ لیتری سوخت از دیگر مشخصات این محصول به حساب می‌آید.

مهندس مهدی یونسیان همچنین با اشاره به تولید مینی‌بوس آرین به عنوان اولین مینی‌بوس ساخت داخل، خاطرنشان کرد که این مینی‌بوس با موفقیت آزمون‏های استاندارد و تضمین کیفیت را پشت ‏سر گذاشته و با طی شدن مراحل قانونی دریافت مجوز شماره‌گذاری، به‏زودی و در سال جاری، شاهد حضور این مینی‏بوس در ناوگان حمل ونقل عمومی کشور خواهیم بود.

وی مینی‌بوس آرین را اولین محصولی توصیف کرد که با نیازها و شرایط اقلیمی و خواسته‏های کاربران ایرانی طراحی و تطبیق یافته و دارای بالاترین قدرت موتور در میان محصولات مشابه در بازار است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به اینکه آزمون‏های متعدد کیفی برروی پیکاپ بنزینی با موفقیت کامل انجام شده و تأییدیه‏های لازم از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، اخذ شده است، اعلام کرد که با دریافت مجوز شماره‌گذاری، به زودی تحویل این محصول نیز آغاز می‏شود.

مهدی یونسیان در پایان تاکید کرد که شرکت ایران خودرو دیزل با به‌کارگیری گسترده‌ترین شبکه خدمات پس از فروش، از طریق نمایندگی های این شرکت در سراسر کشور، آمادگی کامل برای ارائه خدمات پس از فروش در خصوص این محصول همچون سایر محصولات خود در بازار را دارد.



نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (29 بهمن 1393 ساعت 01:23)

    اپرین

  • آفرین آفرین (28 بهمن 1393 ساعت 07:36)

    امیدواریم که کشنده قوی باشد نه کوشنده قوی .