1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مفهوم خودروی ملی غلط است

مفهوم خودروی ملی غلط است

4 اردیبهشت 1397
  • 0

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متأسفانه واژه خودروی ملی را یک فردی بر سر زبان انداخت و مدتهاست که استفاده می شود. ما مگر یخچال ملی داریم مگر تلویزیون ملی داریم مگر گچ و سیمان ملی داریم که خودروی ملی داشته باشیم.

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: صنعت خودرو 20 درصد از صنعت کشور را شامل می شود.

وی افزود: حدود یک میلیون نفر در صنعت خودروسازی و قطعه سازی بطور مستقیم و پنج میلیون نفر غیر مستقیم از این صنعت نان می خورند. هر چند حمایتهای درستی از این صنعت نمی شود.

او ادامه داد: پس از خارج شدن پیکان از چرخه تولید و جایگزینی خانواده پژو رشد خوبی در صنعت خودرو شاهد بودیم اما با شروع تحریمها­دوباره با رکود تحمیلی مواجه شدیم زیرا افزایش نرخ ارز از هزار به بالای سه هزار خطوط تولید را با مشکل مواجه کرد.

احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم بعنوان مخالف طرح افزایش نرخ تعرفه های واردات خودرو گفت: موافق طرح هستم اما نه به این شکل.

او ادامه داد: ملاک قرار دادن میزان حجم موتور خودروهای وارداتی برای تنظیم تعرفه واردات، یک اشتباه است. این رفتار یعنی ما هنوز به تولید نگاهی سنتی داریم دریغ که مفهوم تولید تغییر کرده است.

احمدی گفت: متاسفانه مسئولان ما حاضر نیستند به خودشان زحمت بدهند و مفاهیم جدید تولید را درک کنند. مسئولان می خواهند مردم را متقاعد کنند که خودروهای بی کیفیت تر اما نرخ برابر با خودروهای وارداتی را خریداری کنند.

او با تاکید بر فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی، تصریح کرد: تولید علاوه بر کالا به خدمات هم اطلاق می شود، خدماتی مانند اسنپ.

احمدی برای غیربومی بودن تولیدات موفق به گوشی تلفن اپل اشاره کرد و گفت: این گوشی با طراحی امریکا، ساخت چین و بازار فروش در همه دنیاست، متاسفانه واژه خودروی ملی را یک فردی بر سر زبان انداخت و مدتهاست که استفاده می شود. ما مگر یخچال ملی داریم مگر تلویزیون ملی داریم مگر گچ و سیمان ملی داریم که خودروی ملی داشته باشیم ما باید در بخشی از زنجیره تولید بخشی از کالاها متمرکز شویم، مزیت ما همین است. انجام صفر تا صد تولید یک خودرو با مفاهیم امروزی تولید مغایر است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آنها که با مفهوم جدید تولید مخالفند، ریاضت را به مصرف کننده تحمیل می کنند.



نظرات