1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. با کدام خودروهای داخلی نباید به آب زد؟

با کدام خودروهای داخلی نباید به آب زد؟

20 بهمن 1395
  • 0

در گزارش اخیر Isqi، این شرکت بازرسی به عملکردهای منفی خودروهای تولیدی دی ماه پرداخته که از میان 51 مدل خودرو تولیدی، 19 مدل خودرو با مشکل نفوذ آب مواجه هستند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، آخرین گزارش خود از سطح کیفی تولید خودروهای سبک و سنگین در دی ماه سالجاری را منتشر کرده که در آخرین به روز رسانی خود به عملکردهای منفی که در سطح کیفی تولید تاثیرگذار بوده، پرداخته است.

 کدام خودروهای داخلی با مشکل نفوذ آب مواجه هستند؟

در این میان ISQI توجه ویژه‌ای به میزان نفوذ آب به داخل خودروهای تولید داخلی داشته و از میان ۳۳ مدل خودرو سبک سواری ۸ مدل خودرو با نفوذ آب مواجه هستند.

نکته قابل توجه آن است که یک خودرو در رده قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون، دو مدل خودرو در رده قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان دچار نفوذ آب است و مابقی مدل‌هایی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند در رده کمتر از ۲۵ میلیون تومان قرار گرفته‌اند.

بررسی‌ها نشان از آن دارد که کیفیت تمام این خودروها تنها یک ستاره را از آن خود کرده‌اند.

در رده سواری‌های سبک وانت، از میان ۸ مدل خودرو تولیدی ۵ مدل خودرو تولیدی دی ماه با مشکل نفوذ آب مواجه هستند که کیفیت این خودروها همچون رقیبان سواری خود تک ستاره است.

در رده خودروهای سنگین در دی ماه ۱۰ مدل خودرو تولید شده که ۶ مدل از خودروها با مشکل نفوذ آب مواجه هستند و نکته قابل توجه آن است که دو مدل از این خودروهای سنگین که نفوذ آب گریبان آن‌ها را گرفته است بیش از ۳ ستاره کیفیت را از آن خود کرده‌اند.

در کنار این ۳ و ۴ ستاره‌ها در گروه سنگین‌ها، مابقی خودروهایی که با مشکل نفوذ آب مواجه هستند تنها یک ستاره را در آسمان کیفیت خود می‌بینند.

اما در مجموع خودروهای MVM550، سمند تبریز، تیبا، سایپا 131، 132و 111 سایپا در گروه سواری با مشکل نفوذ آب مواجه هستند و در سوی دیگر در بخش وانت، وانت کارا تک کابین، وانت مزدا دوکابین، کارا دو کابین، دیزل زامیاد و نیسان دوگانه سوز همراه با کامیونت ایسوزو، کامیونت الوند، کامیون ایسوزو FVR، کامیون بنز و کشنده بنز با مشکل نفوذ آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع:ایران جیب



نظرات